[SENATOR] Jaki luz zaworow ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...............................

Nie bede sie rozpisywal ..Moze ktorys z Senatorowiczow naspisze jaki luz zaworow najlepiej ustawic ...

Bo juz musze podregolowac a znalazlem pare wersji jaka ma byc przerwa,,

,,,,,,,,silnik 3000 . 12V 177KM

maxsped


[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2008-01-09 09:27:47 ]
  
 
a nie reguluja sie tam same no chyba ze sie myle ale ja tam nic nie ruszalem poklepie i przestanie
  
 
Witam.
Jak już bardzo chcesz sie babrać w oleju to masz TU przepis, lewa kolumna.

[ wiadomość edytowana przez: _Grzesiek_ dnia 2008-01-09 14:14:40 ]
  
 
No tak ....

Jest tylko maly problem ...

U mnie w Opelku sa najnormalniejsze dzwigienki
a nie ma nic kompletnie hydraulicznego

i wlasnie w tym problem

A pomoc kolegi Grzeska i Monkey8 tyczy sie Hydrauliki

A ZAWORKI DALEJ MI KLEPIA

maxsped
  
 
Witam ,Maxsped zmieniałeś może silnik ?

Pozdrawiam Szajba
  
 
Witaj Szajba

Takiego Senatorka kupilem ..a facet go 2 lata temu przytargal z Niemiaszków

No i wlasnie wszyscy pisza o hydraulice a ja jej kurde niemam



maxsped
  
 
Hmmm...
Nawet najstarsze silniki od modelu A miały hydrauliczne popychacze. To co Ty masz tam za silnik? Od VW?


[ wiadomość edytowana przez: _Grzesiek_ dnia 2008-01-09 18:53:50 ]
  
 
Moze to jakis super wypasiony walek i hydraulika poszla do kosza


[ wiadomość edytowana przez: -kudlaty- dnia 2008-01-09 19:30:11 ]
  
 
No i Lipa

Wszyscy piszecie że jest hydraulika ....

Jakieś 6 miesięcy temu strasznie klapał jeden zawór

Osobiście wykręciłem dzwigienke bo okazało sie że miała taki luz że sie prawie przedziurawiła ,,,Wiec ją naspawałem wyregulowałem luzy tak mniej wiecej i jezdziłem do teraz

A że lekko podklapuje to rzuciłem temat na forum bo chcialem wyregulować firmowo a nie tak na pałe

No a teraz to dupa zbita jak sie okazuje że tam w środku mam nie to co powinienem

maxsped
  
 
Witam , Maxsped a może ta hydraulika schowała się pod dzwigienkami

Pozdrawiam Szajba
  
 
maxsped

Przede wszystkim popatrz czy przy dźwigience jest śruba regulacyjna /w co bardzo wątpię/.
Jak wszyscy tutaj nie spotkałem Senia bez samoregulacji hydraulicznej.

  
 
Cytat:
2008-01-12 20:02:17, Slawekp pisze:
maxsped Przede wszystkim popatrz czy przy dźwigience jest śruba regulacyjna /w co bardzo wątpię/. Jak wszyscy tutaj nie spotkałem Senia bez samoregulacji hydraulicznej.


Właśnie cały w tym pic , że nakrętka do regulacji jest , wstępnej robionej po demontażu dźwigienek np po wymianie uszczelniaczy, regulacja według opisu na skanie , ale w czasie normalnej eksploatacji się same doregulowują.
  
 
ten opis ze skana jest z deka niepraktyczny.
Praktycznie to sie robi na zgaszonym silniku wedlug zasad dla ustawiania luzu zaworowego tam gdzie sie go ustawia czyli np polonez
I teraz u nas sie nie ustawia luzu tylko napiecie popychacza hydraulicznego. Czyli od momentu wykasowania luzu nakretka od dzwigienki dokreca sie jesze o dalsze 3/4 obrotu.Ta wartosc jest wartoscia odbiegajaca od zalecen producenta ale jest spraktykowana jako najlepsza dla uzytkownika.Tunigowcy srecaja je np na 0.5 obrotu
  
 
Cytat:
2008-01-14 15:57:24, _Grzesiek_ pisze:
Właśnie cały w tym pic , że nakrętka do regulacji jest , wstępnej robionej po demontażu dźwigienek np po wymianie uszczelniaczy, regulacja według opisu na skanie , ale w czasie normalnej eksploatacji się same doregulowują.




Oki , doczytałem skana.
Moim zdaniem główna zasada jest podobna jak przy wersji beza nakrętek regulacyjnych.
Przed zmontowaniem koniecznie wycisnąć stary olej z popychaczy i dopiero wtedy działać zgodnie z opisem.
  
 
Witam
Musze zabrać głos bo się jakoś strasznie męczycie z tymi zaworami.
Popieram senatora z mała poprawką najpierw pół obrotu jak nic nie wali to jeszcze ćwierć lub pół ( pamiętajmy zawory i popychacze są wyklepane).
I najważniejsze zawory nie mogą być w "pracy", trzeba znaleźć punkt mijanki DLA DANEGO USTAWIANEGO CYLINDRA.
Popychacz wyciśnięty, dociągnąć na styk (do wykasowania luzu),i pół obrotu jak nie wali to ćwierć lub pół.
TRZY WAŻNE sprawy jeżeli nadal klepie:
- jak prezentuje się ciśnienie oleju i jakość(kiedy wymieniany i może trzeba minerał nie syntetyk)
- nakrętki regulacyjne są samokontrujące ale nie wieczne bywa że się rozregulowywują i trzeba kupić nowe
- popychacze też się zużywają i nie trzymają ciśnienia co oprócz klepania powoduje nierówną pracę silnika.Kupić nowe ok.30,- PLN sztuka.
To ostatnie przetrenowałem u siebie, 2.5l 6 cylindrów, klepał jeden wymieniłem 4 , efekt jakbym wymienił silnik motor pracuje piknie i cicho.
Miłej zabawy
  
 
No wracam jeszcze lekko do tematu zaworow

mam fotke mojej klawiaturki

http://img246.imageshack.us/img246/9721/klawiaturkaec2.jpg

no i niby jest hydraulika ale jest i regulacja


Pasen bardzo ciekawie to wszystko opisal odnosnie regulacji wiec i tak zrobie

Mam pytanie po czym poznac ze popychacz jest zużyty może ta regulacja nic nieda

bo faktycznie czasami zawory rano strasznie slychac a czasami wcale czyli to jednak jest od czegos zalezne

pozd Maxsped
  
 
no i ok
normalny uklad rozrzadu a ty myslales ze jak on bedzie wygladal.
Popychacze sa do wymiany jesli na cieplym silniku stukaja Specyficzny dzwiek.

POniewaz budowa ukladu jest taka a nie inna wymaga sie po rozebraniu regulacja tychze kasatorow.potem sie o tym zapomina.
  
 

Klapia mi tylko na zimnym i nie zawsze ...

A myslalem że hydraulika to tak jak np, w Audi, Bmw .Ford

że walek chodzi po szklankach i wciska zawory a tu jednak są dzwigienki

....czy żeby wymienic same uszczwlniacze musze zdjąć głowice ???

  
 
nie niemusisz

Tlok w GMP i z wyczuciem sciagaczem wypinasz zawor.
  
 
maxsped

Nie ma mowy o żadnej hydraulice w klawiaturze pokazanej na zdjęciu.
Typowo mechaniczne zawory i luz w większości silników to 15/20 (ssący/wydech).
Ja przy silnikach o dużym przebiegu ustawiałem na 13/18
A to że stuka na zimnym to tylko wina zaschniętego starego oleju na dnie "szklanek".


[ wiadomość edytowana przez: Slawekp dnia 2008-01-22 19:23:46 ]