Poszukiwany schemat Solex C32 PHH6 / Weber DCOF 32

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przekopałem forum i mam problem - nie widze nigdzie na necie schemtatu do tych gazników. w 2004 chyba ktos gdzies wrzucil w jakims temacie ale link juz nieaktywny..
Może ktos ma gdzies?

Na stronke barakudy tez dotarłem ale dział "Solex C" nadal w budowie a i Webery tylko widze DCOE
I stad jeszcze moje pytanie - czym sie roznią webery DCOF od DCOE ?

i ogolnie jeśli chodzi o czesci to z czym latwiej - z solexami czy z weberami.

i ostatni dylemat - ktory zalozyc i dlaczego ?

senkju za pomoc
  
 
na solexah sie nie znam wiec nie wiem

poka foto tego weberka to moze ci cos wiecej powiem ale tak szczerze to nie widzialem "dcof" moze to jakis specjalny gaznik do ferrari

z ta nomenklaturea webera nic nie wiadomo na pewno

generalnie jesli gaznik bedzie identyczny z dcoe to mozesz dokupic do niego wszystko


tak na szybko google

rysunek

lista czesci

[ wiadomość edytowana przez: flapjck1 dnia 2008-01-10 00:17:59 ]
  
 
cos takiego to jest mniej wiecej jesli chodzi o webera






  
 
lo matko

a mnie sie wydawalo ze mam majaki jak zobaczylem na rysunku 2 przepustnice , ale chyba musi lepiej ssanie dzialac bo w moim dhla45 jest lepsze niz w dcoe40 w kotrym go wogole nie bylo ale bez rewelki

uklad "geometrii" otworow montazowycxh wskazuje na przeznaczenie tych gaznikow do np lancii fulvii 1,2, tam bylo takie rozwiazanie


jak mozesz to wygrzeb dysze i rurki z niego to ci powiem czy wizulanie podchodza z dcoe, albo sprawdz sobie wg katalogu ktory podalem czy beda pasowac
  
 
Ja mam takiego solexa, wykonano go z betonu , jest dużo cięższy od webera czy dellorto 40 (tak czterdziestki) i urwie każdy kolektor, gwarantuję
Jeśli 32 to tylko weber!

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
Możesz też poszukać coś na temat Mukuni 32 PHH, bo sa to bliźniacze, jak nie te same, konstrukcje.
  
 
gdzies mi wcielo manuala od fiata 124, ale wydaje mi sie ze to z niego pochodzi ten solex (fiacik mial silnik 1200OHV wiec zadna tam wyczynówka). A co do DCOF to nie rozni si eto czasem tylko pompką przyspieszającą? (w dcof przeponowa, w dcoe - tloczkowa)
  
 
z garbusowego doswiadczenia Ci powiem tak:
Dellorto sa troszke lepsze od weberow ale generalnie oba sa super. Za to od solexow wszyscy uciekaja jak najdalej - dzialaja ale sa bardziej awaryjne, mniej trwale i bardziej problematyczne
  
 
solexy sa dokladniej wykonane - weber nie bawil sie w takie rzeczy jak chocby origi uszczelniajace rozpylacze z korpusem czy stopniowanie dysz co 0.02 (tzn zdarzaja sie takie do weberow ale rzadko) Silex ma zwykle trudniejsza regulacje poziomu paliwa - przez zmiane ilosci podkladek pod nierozbieralnym zaworem iglicowym. Ma to i wady i zalety - zaleta jets taka ze jak mamy silnik w dobrym stanie i dobrze ustawiony gaznik solexa, to ma prawo palic mniej i jezdzic oszczedniej. Wada - gaznik jest tak precyzyjny ze wszelkie zmiany (wynikajace np ze zuzycia silnika czy samego gaznika) odczuwalne sa bardziej wyraznie niz w weberach.
  
 
Przez to co powiedziales sa trudniejsze w regulacji i mniej trwale
Cytat:
2008-01-10 11:08:42, kosa131 pisze:
solexy sa dokladniej wykonane - weber nie bawil sie w takie rzeczy jak chocby origi uszczelniajace rozpylacze z korpusem czy stopniowanie dysz co 0.02 (tzn zdarzaja sie takie do weberow ale rzadko) Silex ma zwykle trudniejsza regulacje poziomu paliwa - przez zmiane ilosci podkladek pod nierozbieralnym zaworem iglicowym. Ma to i wady i zalety - zaleta jets taka ze jak mamy silnik w dobrym stanie i dobrze ustawiony gaznik solexa, to ma prawo palic mniej i jezdzic oszczedniej. Wada - gaznik jest tak precyzyjny ze wszelkie zmiany (wynikajace np ze zuzycia silnika czy samego gaznika) odczuwalne sa bardziej wyraznie niz w weberach.


  
 
Cytat:
flapjck1, pisze:
uklad "geometrii" otworow montazowycxh wskazuje na przeznaczenie tych gaznikow do np lancii fulvii 1,2, tam bylo takie rozwiazanie


nom dokladnie jak szperałem po włoskich stronach to znalazlem cos w temacie o solexach c32 ze sie pojawiala ta Lancia Fulvia..



Cytat:
Madd_Dogg, pisze: Ja mam takiego solexa, wykonano go z betonu , jest dużo cięższy od webera czy dellorto 40 (tak czterdziestki) i urwie każdy kolektor, gwarantuję


hmm z zakladales juz takowy? a jesli tak to z tlumikiem drgan czy bezposrednio.. ?

Cytat:
ISO-lator, pisze:
Możesz też poszukać coś na temat Mukuni 32 PHH, bo sa to bliźniacze, jak nie te same, konstrukcje.


Cytat:
jago, pisze:
Dellorto sa troszke lepsze od weberow


akurat aktualnie Mikuńce i Dellorto odpadaja i musi to byc ktorys z dwoch w temacie wymienionych

Cytat:
kosa131, pisze: A co do DCOF to nie rozni si eto czasem tylko pompką przyspieszającą? (w dcof przeponowa, w dcoe - tloczkowa)


hmmm wie ktos cos na ten temat czy to jest tylko to ?


a jak ze zwęzkami w Solexie i Weberze? tzn wiecie jakie są?

Jest moze problem z dostaniem tego tlumika drgan do solexa i webera? tzn moze bardziej do webera bo poprzednie posty zaczynają mnie ku niemu sklaniac...
  
 
zalezy co masz na mysli piszac amortyzatory drgan:

mozna bezproblemowo kupic "przekladki" gumowe do alf, ale sa dosc drogie

mozna kupic przekladki z oringami MISABa, mozna tez robic tak jak ja
w flanszy kolektora frezujesz rowek, do tego kupujesz gruby oring, pod nakretki dajesz sprezyny ( przy misabach tez )i raczej nic sie nie polamie

zestaw z misabami tutaj akurat sa tulejki gumowe zamiast sprezyn

popatrz tutaj jeszcze

[ wiadomość edytowana przez: flapjck1 dnia 2008-01-10 22:31:51 ]
  
 
mowicie chyba o secie ktory zanabylem sobie pod moje solexy:


komplecik oryginalow z fabryki robiacej dla webera. jedyne 28 ojro
  
 
pochrzanilo mi sie z tymi weberami, nie DCOF tylko DCOM byly blizniacze do dcoe. A co do solexa to na 99% jest z fiata 124 sedan. Jesli czegos szukasz odnosnie solexa to wpisuj cale oznaczenie, C i liczba oznacza ni mniej ni wiecej tylko srednice przelotow, w mirafiorce montowano opadowy C32 TEIE ktory z tym bocznossacym na bardzo niewiele wspolnego

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2008-01-11 11:58:46 ]
  
 
Cytat:
2008-01-10 22:05:01, MikeVTi pisze:
hmm z zakladales juz takowy? a jesli tak to z tlumikiem drgan czy bezposrednio.. ?



Nie zakładałem, trzymam go z sentymentu bo jest za ciężki, mam kilka 40 i raczej będę się ku nim skłanial. Tłumiki drgań do 40 mają inny rozstaw, więc ciężko będzie znaleść taki do 32. Więc pozostaje bezpośrednio, chyba że trafisz coś na ebayu, tu jest właśnie weber 32:



-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
Dysza główna webera DCOF jest wymienna z:
ADF, ADFA, DARA, DCD, DCHD, DCHE, DCOF, DFB, DFH, DGAS, DGAV, DGF, DGR, DGS, DGV, DHS, DHSA, DIC, DIR, DMS, DRT, IBA, IBP, IBR, IBSA, IBSH, ICE, ICEE, ICEV, ICF, ICH, ICP, ICT, IMB, IMPE, OC, OF, TL, TLA, TLC, TLDA, TLDE, TLDM, TLF, TLM, TLP

Wolnych obrotów:
ADF, ADFA, DAR, DARA, DAT, DATR, DATRA, DCOF, DFB, DFH,
DFT, DFTH, DGAS, DGAV, DGR, DGS, DGV, DHS, DHS, DHSA, DHTA, DIC, DIR, DLDM, DMS, DMTC, DMTE, DMTR, DRT, DRTA, DRTC, DRTM, IBA, IBA, ICE, ICEE, ICEV, IDF 44, OF, TL, TLA, TLC, TLDA, TLDE, TLF, TLM, TLP

a z fotki wnosząc, to z maluchemi i df też
  
 
A solexy były jeszcze w Fiacie 1100R, na allegro wisiało coś takiego i to dość długo: Solex PHH 32

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
hmm no wlasnie o to polaczenie kolektor gaznik mi chodzilo bo ogolnie wiem zeby bezposrednio nie dawac tylko przez tlumik drgan. cichy bob wlasnie przez to na slowacji jak bylismy mial jakies problemy tylko nie pamietam o co biegalo..

a jak jest z trąbkami? tzn ich dlugosc itd Trza sobie przeliczyc ten efekt falowy czy to dobierac metoda prob i bledow ?

aha, bo jeszcze wroce do tej zwezki w weberze 32 - wie ktos jaka ona jest?
  
 
Mike na slowacji pekl kolektor, a problemy o ktorych gadalismy byly zanim zalozylem tlumiki.

Co do zwezek to sa niewymienne i na jakiejs stronie co przegladalem bylo napisane ze maja 23 mm.

Jak cos Mike pakuj go do wozu i przyjedz do mnie to cos pokombinujemy zeby sie wiecej o nim dowiedziec
  
 
Cytat:
2008-01-12 20:02:16, MikeVTi pisze:
a jak jest z trąbkami? tzn ich dlugosc itd Trza sobie przeliczyc ten efekt falowy czy to dobierac metoda prob i bledow ?


z tego co pamietam dluzsza trabka wiekszy moment, krotsza trabka wieksza moc czy jakos tak.