MotoNews.pl
  

Stag 300 - opozniona reakcja na gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!Niedawno zalozylem sekwencje na stagu 300 do Calibry 2.0 16v.Od samego poczatku mam nastepujacy problem: gdy auto pracuje na wolnych obrotach i nagle dodam mu gazu to dlawi sie a dopiero po chwili wkreca sie na obroty.Wszelkie regulacje mapy nie daja skutku.Na benzynie wszystko jest ok.Wie ktos co moze byc tego przyczyna??
  
 
To C20XEH ? Na pB idealnie?
  
 
No widzę, że Cię to nie interesuje za bardzo....
  
 
Sorry ze odpisuje z opoznieniem ale mam teraz ograniczony dostep do netu.To jest silnik C20XE.Na Pb chodzi bez zarzutu.
  
 
Kolego troche więcej konkretów, jakie wtryskiwacze, jaka dysza, ciśnienie gazu z reduktora, reduktor jaki? To wszytko ma wpływ, i najlepiej daj fote jak wyglada montaż, gdzie wwiercono sie w kolektor i jakiej dlugosci wezyki od wtryskiwaczy do kolektora i czy rownej dlugosci.


Po tym bedziemy mogli cos wiecej porozmawiac...

pzdr. Grzesiek
  
 
Wtryski mam Valteki 1 ohmowe (zolte), jakie dysze to niestety nie wiem, cisnienie gazu ok. 1 bara, reduktor Tomasetto AP 09,w kolektor wwiercono sie zaraz obok wtrskiwaczy benzynowych (ok 2mm obok), wezyki maja ok 12cm a czy sa rownej dlugosci to nie wiem bo jest tam bardzo kiepski dostep i wole ich narazie nie sciagac.Tyle wiem, jesli cos jeszcze ma znaczenie to jutro sprawdze.Z gory dzieki za pomoc.
  
 
Jak zachowuje się wartość ciśnienia przy dodawaniu gazu, gdy występuje problem? masz komputer?

Tomasetto AT 09 jest do 115 KM , a Ty masz 150 KM

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-12 08:43:07 ]
  
 
Tak jak napisał kolega wczesniej, twój reduktor jest tu ograniczeniem, aby to auto sensownie jezdziło walcz o wymiane przykladowo na zavoli zeta n/s, jak to zrobisz to jest sens brać sie dalej za gmeranie, inaczej cały czas beda problemy, teraz druga sprawa, robilem ciut inny silnik bo c20xe czyli troszke mocniejszy i powiem tak, wezyki musiały być jak najkrotsze wyszly ponad polowe krotsze niz u ciebie inaczej byla chwilowa zmułka przy dodaniu gazu no i druga sprawa, cienko widze w tym aucie Valteki zwalasza jesli odwalili Ci calkowita kiche i nie sa to nawet BFC a zwykle.

Co do dostępu to wcale tak źle tam nie jest, troche uporu i się dobierzesz do nich, robi sie gorsze pod tym wzgledem auta, przyklad ponizej ;]




[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek1981 dnia 2008-01-12 09:22:39 ]
  
 
Cytat:
robilem ciut inny silnik bo c20xe czyli troszke mocniejszy

Grzesiek tutaj taki mamy.... (z astry GSi, śmigałem kiedyś takim troszeczkę, czad normalnie)
  
 
Cytat:
2008-01-12 09:26:04, omegolotC30NE pisze:
Grzesiek tutaj taki mamy.... (z astry GSi, śmigałem kiedyś takim troszeczkę, czad normalnie)




Sorki nie wiem dlaczego mi sie ubzdurało że chodzi o x20xev czyli 136konnego ecotec'a..... Jak to c20xe to z Valtekiem nie ma do niego co podchodzić i musi być do tego dobry reduktor zavoli zeta n/s, kme silver nie da rady...
  
 
Mamy tutaj 37,5 KM na cylinder...
  
 
Cytat:
2008-01-12 10:28:18, omegolotC30NE pisze:
Mamy tutaj 37,5 KM na cylinder...




Nie tylko o to w tym aucie chodzi, tu duzo wiekszym problemem sa czasy wtrysku przy duzym obciazeniu i to ze komputer powyzej pewnego progu obciazenia silnika olewa wskazania lambdy i leje wedlug sztywnej mapy przez co jak na lpg gdy dojdzie spadek cisnienia od reduktora, niewystarczajaca wydajnosc wtryskow lpg to mimo korekty po cisnieniu wprowadzonej przez ecu lpg i tak zrobi sie ubogo bo wtrysk sie zapetli i kicha, auto nie bedzie chcialo jechac jak trzeba a ecu benzyny tego nie zobaczy bo olewa wskazania lambdy w tym momencie ;]

Z tomasetto i valtekiem szczerze zycze powodzenia ;]
  
 
No nareszcie jakies konkretne forum.Teraz przynajmniej wiem o co mam walczyc u gazownika ktory mi zakladal instalke.Cisnienie gazu przy duzym obciazeniu spada do ok 0,5 bara.Czyli wydaje mi sie ze na pierwszym miejscu musza mi wymienic reduktor.
  
 
Mala poprawka, mam reduktor Tomasetto AT 09 Alaska (podobno do 140km).Jaka jest wogole dolna granica cisnienia przy duzym obciazeniu??
  
 
To przysiadanie cisnienia u ciebie jest za duze, u mnie przy pelnym bucie z 1,1bar spada na 0,9bar, reduktor zavoli zeta, miedz 6mm, silnik 2.0 16V 148KM.

Walcz do tego silnika o inny reduktor, i niech przejrzą miedź, czy gdzies nie zagieli przy montazu, z tak siadajacym cisnieniem nie da sie zrobic nic aby to auto jezdzilo jak nalezy.


Jak chcesz pogadac dokladniej o STAGu, zapraszam na forum uzytkownikow/instalatorow tej sekwencji, tam przewaznie przesiaduje i szybciej odpisuje na posty ;] Plus do tego jest tam paru konkretnych ludzi dla ktorych lpg w jakimkolwiek aucie nie stanowi problemu ...



pzdr. Grzesiek


forum użytkowników/instalatorów STAG300/200

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek1981 dnia 2008-01-12 14:33:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek1981 dnia 2008-01-12 14:34:20 ]
  
 
Miedz to wole sobie sam przejrzec na kanale dokladnie.W poniedzialek bede mial kabel wiec podepne sie pod kompa i dokladnie zczytam te spadki cisnienia.Ale ostatnio gdy patrzylem to w krytycznych momentach spadalo nawet do 0,4 bara.To nie ma prawa wtedy chodzic.Napewno zajrze na tamto forum ale jak narazie Ty rozwiewasz moje wszelkie watpliwosci.
  
 
Jak masz tak duze spadki to porazka totalna, ten reduktor ktory masz pod maska mimo ze producent podaje do 140KM, to realnie ma potencjał na 90-110KM max, druga sprawa zrób fotke jak masz zamontowana butle w bagazniku, w jakim polozeniu wielozawór wzgledem kierunku jazdy, bo może nawet to jest skopane ;]

Narazie widze dwa głowne błedy, zły reduktor, i niezbyt trafione do tego auta wtryskiwacze, jak zrobisz screeny zobaczymy co wiecej ;] Podejzewam jeszcze pare kwiatków ;]


pzdr. Grzesiek

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek1981 dnia 2008-01-12 15:17:18 ]
  
 
Wreszcie odzyskalem internet.I tak, bylem u gazownika ktory zakladal instalacje i zmienil mi parownik na Zavoli zeta.Spadkow cisnienia juz nie ma ale auto dalej nie reaguje na gaz.Potem na chwile zalozyl mi listwe wtryskowa matrixa - tez bez rezultatow.Wielozawor w butli mam ustawiony dokladnie w kierunku jazdy.Podobno mam cos z iskra w aucie.Dodam ze wymienialem 5 tys km temu caly zaplon:kopulka, palec, kable i swiece.Ma ktos jakis pomysl gdzie dalej szukac??
  
 
Cytat:
jak zrobisz screeny zobaczymy co wiecej

Zrób to, a wiele się wyjaśni. Programował na nowo mnożnik po wymianie reduktora?
  
 
Wiem, wiem ze mialem zrobic foty ale nie mam w tej chwili aparatu.Tak ustawial od nowa mnoznik na drodze z laptopem.