Widzieliśta Espero z kontrolą trakcji i mocą 115 koni ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Możeta już za 3 tys. zł sobie takie kupić

Tylko cyt: "jedynym mankamentem jest niesprawny silnik (zatarte panewki korbowe) Koszt naprawy takiego silnika to około 500zł lub wymiana silnika 800zł"

Może zadzwonić do tego jełopa z Sosnowca co sprzedaje i powiedzieć mu kim jest zanim ktoś go kupi i będzie zawiedziony co do mocy, kontroli trakcji i ceny naprawy.


Espero z kontrolą trakcji
  
 
Cytat:
2008-01-15 20:29:44, MarEsp20 pisze:
" Może zadzwonić do tego jełopa z Sosnowca co sprzedaje i powiedzieć mu kim jest zanim ktoś go kupi i będzie zawiedziony




W Sosnofcu nie ma jełopów są tylko gorole
  
 
No cóż - gamonie są wszędzie
  
 
Przede wszystkim to jest wątek pt. Cuda z allegro i tam powinieneś MarEsp20 to wrzucić!!!
  
 
no co wy, kontroli trakcji w espero nie widzieliśta a to takie duże czarne koło przed wami to co ptok może?
  
 
Cytat:
2008-01-15 21:05:19, krzychu_ch pisze:
No cóż - gamonie są wszędzie



Śmiejecie się ale może nadejść taki dzień, że na tym forum pojawi się żółtodzób i wpisze zapytanie (oczywiście omijając wyszukiwarkę i jeszcze przeklnie że w wyszukiwarce nic o kontroli trakcji nie ma) i zapyta czy w jego nowo zakupionym Espero można odłączyć kontrolę trakcji, bo sprzedający nie wiedział jak się ja wyłącza, tylko wiedział że jest takowa
  
 
Cytat:
2008-01-15 21:59:59, MarEsp20 pisze:
...zapyta czy w jego nowo zakupionym Espero można odłączyć kontrolę trakcji, bo sprzedający nie wiedział jak się ja wyłącza, tylko wiedział że jest takowa



Nie wywołuj fly... znaczy się wilka z lasu.
  
 
Cytat:
2008-01-15 21:59:59, MarEsp20 pisze:
Śmiejecie się ale może nadejść taki dzień, że na tym forum pojawi się żółtodzób i wpisze zapytanie (oczywiście omijając wyszukiwarkę i jeszcze przeklnie że w wyszukiwarce nic o kontroli trakcji nie ma) i zapyta czy w jego nowo zakupionym Espero można odłączyć kontrolę trakcji, bo sprzedający nie wiedział jak się ja wyłącza, tylko wiedział że jest takowa

No, ale nie każdy żółtodziób w klubie jest żółtodziobem w zakresie znajomości swojego autka. Ja wszedłem na to forum niedawno, mimo że Esperko mam trzeci rok i znam je dosyć dobrze, chociaż forum otwiera przede mną nowe horyzonty w dziedzinie "polepszania swojego auta"... A wyszukiwarkę obleciałem już chyba całą i prawie o nic nie pytam bez sensu, bo wszystko już w niej jest - nie ma już chyba żadnego nieporuszonego tematu. swoista ESPEROPEDIA!!
  
 
Cytat:
2008-01-15 21:41:34, rudi pisze:
no co wy, kontroli trakcji w espero nie widzieliśta



Kontrola trakcji była tylko w wersji Elegance z dwoma poduszkami, niestety dostępna tylko za granicą

Pozdr.
  
 
Cytat:
2008-01-15 22:45:36, robertkaluza pisze:
Kontrola trakcji była tylko w wersji Elegance z dwoma poduszkami, niestety dostępna tylko za granicą Pozdr.


  
 

Właśnie przeprowadziłem rozmowe na GG ze sprzedającym, poczytajcie sobie:
Cytat:
*- Rozmowa z: mariolkaja -*

Ja ( Wtorek 15.01.200
Witam mam kilka pytań odnośnie samochodu du espero wystawionego na aukcji
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
słucham
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
postaram się odpowiedzieć
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
....
Ja ( Wtorek 15.01.200
jak to możliwe że to espero wystawione na aukcji ma kontrole trakcji i moc 115km ?
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
????
Ja ( Wtorek 15.01.200
nie ma i nigdy nie było takich samochodów
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200

Ja ( Wtorek 15.01.200
mało tego komputera pokładowego też nigdy nie montowano w tych samochodach
Ja ( Wtorek 15.01.200
bzdury piszecie i tyle.
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
a pan jest znawcą... i
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
chce pan kupić
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
jezeli nie niezawracaj mi pan głowy
Ja ( Wtorek 15.01.200
nie ważne co chcę zrobić a znawcą owszem jestem.
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
i nie wymondrzaj się
Ja ( Wtorek 15.01.200
bo co?
Ja ( Wtorek 15.01.200
zrobisz mi coś?
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
bo komputer pokładowy ma na 100%
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
bo sama go widziałam
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
a jak jesteś taki mądry zapraszam pogadamy
Ja ( Wtorek 15.01.200
mam takie espero nie od dziś i nie wciskaj mi człowieku takich bajek
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
w cztery oczy
Ja ( Wtorek 15.01.200
a 115km. też ma ???
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200
czyli jesteś zwykłym rylem ... oderwanym od pługa
Ja ( Wtorek 15.01.200
kontrole trakcji też ???
Ja ( Wtorek 15.01.200
właśnie widać kto tu jest wieśniakiem haha
Ja ( Wtorek 15.01.200
nie masz argumentów kobieto
mariolkaja ( Wtorek 15.01.200

  
 
chyba ze ma komputer pokladowy ten co na allegro za 100zł mozna kupic. albo taki jak ruskie miały w zegarku, co spalanie pokazywal.


Wacek99: mogles dluzej udawac ze nie znasz sie na espero i zobaczyc co jeszcze ciekawego napisze, a nie tak od razu atakowac
Pozdr.
  
 
hmmm w esperaku występowała prymitywna "kontrola trakcji" ale tylko w wersjach z automatem. Włącznik znajdował się przy dźwigni ręcznego, tam gdzie wiekszość z Was ma zaślepke po cholera wie czym.



chyba ze się myle - a ten włącznik to tryb "winter" ?
  
 
Wsio jest w instrukcji obsługi opisane
Taki tryb przy automacie do jazdy po śnigu niby był
Był nawet tryb >POWER"
Czyli cos na kształt kontroli trakcji było w Espero z automatem
  
 
Cytat:
2008-01-16 01:32:35, pawel12356 pisze:
Wsio jest w instrukcji obsługi opisane Taki tryb przy automacie do jazdy po śnigu niby był Był nawet tryb >POWER" Czyli cos na kształt kontroli trakcji było w Espero z automatem



Nie! Jeśli dobrze pamiętam to tryb WINTER umożliwiał ruszenie autem na lodzie/śniegu, bo automat jest durny i zamiast ruszać na śliskim z 1 lub 2 zmieniałby tylko bieg na wyższy gdyby mu się kółka ślizgały. Natomiast POWER służyło opóźnieniu zmieniania biegów na wyższe... taki tryb "sport".
  
 
Przy włączonym przycisku WINTER samochód rusza z 3 biegu. Po przekroczeniu 80km/h tryb ten sam się wyłącza
  
 
Cytat:
2008-01-16 07:22:10, piotr_ek pisze:
Nie! Jeśli dobrze pamiętam to tryb WINTER umożliwiał ruszenie autem na lodzie/śniegu, bo automat jest durny i zamiast ruszać na śliskim z 1 lub 2 zmieniałby tylko bieg na wyższy gdyby mu się kółka ślizgały. Natomiast POWER służyło opóźnieniu zmieniania biegów na wyższe... taki tryb "sport".



no to można powiedzieć że coś na kształt - taka prawie kontrola trakcji
Odnośnie automatów - durne są tylko stare skrzynie, nowsze są już naprawde całkiem sprytne. W biemwu skrzynie od modelu 5HP24 mają już np funkcjie EGS -"elektronic getrag s...cośtam" . W skrócie chodzi o to że automat uczy się kierowcy - i zmienia biegi odpowiednio do jego stylu jazdy.
Jezeli jeździmy spokojnie, to zmienia biegi w zakresie 1,5-2 tys obr/min i przy próbie delikatniejszego przyśpieszenia nie redukuje, a ciągnie z dołu. Natomiast jeżeli ktoś jeździ dynamiczniej, zmienia biegi w zakresie 3-4 tys obr/min, a przy próbach przyśpieszenia, natychmiast strzela redukcjie, bez potrzeby deptania w opór (kick down)
Oprócz tego nowsze automaty bardzo ładnie hamują silnikiem, bez żadnych szarpnięć, i mają możliwość recznej zmiany biegów - steptronic.
Dodatkowo nie musimy sie martwić pogodą. Nie ma tam żadnych guziorów winter. Skrzynia, połaczona z kontrolą trakcji sama wykryje że jest slizgawka i będzie odpowiednio dobierać biegi.

Z automatem jest tak że ma on przeciwników, głownie wśród ludzi którzy nim nigdy nie jeździli.
Owszem stare 3-4 biegowe skrzynie mogłybyć wkurzające, ale nowsze 5-6biegowe są już naprawde Ok
  
 
Cytat:
2008-01-16 10:55:26, Tomek-Mydlowski pisze:
biemwu skrzynie



VW/Skoda/Seat i tak mają dużo lepsze swoje DSG

Cytat:
W skrócie chodzi o to że automat uczy się kierowcy



Obawiam się, że z mojego stylu jazdy gó*no by się nauczył bo ja jeżdżę zupełnie niejednoznacznie. Raz spokojnie, a za 20 min. ostro i szybko. Podejrzewam, że po miesiący użytkowania takiego automatu komp wyrzucił by komunikaty w tym stylu:
"Buffer overflow"
"Pamięć pod adresem 0x0001E9 nie może być read"
lub poprostu by się zrestartował.
  
 
Cytat:
2008-01-16 11:03:45, piotr_ek pisze:
Obawiam się, że z mojego stylu jazdy gó*no by się nauczył bo ja jeżdżę zupełnie niejednoznacznie. Raz spokojnie, a za 20 min. ostro i szybko...


Nauczyłby się szybciej niż uważasz-tak jak napisał Tomek-Mydlowski skrzynia szybko się uczy i koryguje włączanie biegów do sposobu jazdy.Właśnie jeżdzę ciężarówką DAF CF automat-skrzynia 12 biegów do przodu,dwa wsteczne,automat z możliwością przełaćzania biegów ręcznie dzwignią przy kierownicy.I rzeczywiście jeśli jeżdzisz jak emeryt to zmienia biegi przy 1700obr/min(moment max.jest coś ok. 1600obr/min) a jak kładziesz w piec to zmienia biegi przy 2100obr/min-coś jak w osobówce 5000obr/min).A na śliskiej oblodzonej jezdni nie zmienia biegów jak sie koła ślizgają...Mądra bestia.
  
 
Cytat:
2008-01-16 11:36:38, leszek_espero pisze:
Nauczyłby się szybciej niż uważasz-tak jak napisał Tomek-Mydlowski skrzynia szybko się uczy i koryguje włączanie biegów do sposobu jazdy.



Szybciej w to uwierzę w ciężarówce niż w osobówce.