MotoNews.pl
  

Jaka prędkośc przy jakich obrotach??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Takie małe pytanko dot. prędkości i obrotów. Interesują mnie wartośc ja poszczególnych biegach, jaka prędkośc przy jakich obrotach. Jeżeli nie macie takiej tabeli to może chociaz z własnej wutopsji
  
 
To zależy jak depniesz na gaz. Ja na pierwszym biegu tak do 2500 a kolejne staram się zmieniać przy 3000.
  
 
Cytat:
2008-01-15 20:39:37, Lukas_power pisze:
Takie małe pytanko dot. prędkości i obrotów. Interesują mnie wartość ja poszczególnych biegach, jaka prędkość przy jakich obrotach. Jeżeli nie macie takiej tabeli to może chociaż z własnej autopsji



Wartości maksymalne, średnie minimalne czy ekonomiczne?

Ja osobiście staram się nie przekraczać 3000. Oczywiście na 1 biegu tyle nie potrzeba ale na 2 - 3 - 4 jak najbardziej, a 5 to zależy ile chcę jechać. Przy 2500 - 2600 mam 100km/h.
  
 
ja zmieniam 1 na 2 zawsze przy 3000 a poznie to juz zalezy 4000 czasami nawet do odciecia go krece
  
 
Benzyna?
Diesel?

  
 
zaleze jak benzyna i czy D czy TD
Jakie kapcie - obwod toczny
  
 
ostatnio na pb 95 sprawdzałem dla ciekawosci:
1 bieg 60km/h
2 bieg 100km/h
3 bieg 140km/h

Wiecej nie miałem gdzie wyciagnac. A tak to krece silnik góra do 3 tys. obr/min
  
 
A sorki 1.6 16v. Nie chodzi mi przy jakiej prędkości zmieniacie biegi, czy ile jestescie w stanie podciągnąc Esa na konkretnym biegu, chodzi mi o coś takiego:
- np na 5 biegu przy obrotach 2500 - 90km/h
Wiadomo, że jak sie podciągnie go na obrotach to prędkość wzrośnie.
  
 
Napisałem wcześniej, że przy 2500-2600 mam 100km/h z tym, że 1,8...
  
 
Co tam będę podawał z licznika

Przełożenia w skrzyni (zwykłej, nie MTX)

I - 3.15
II - 1.91
III - 1.28
IV - 0.95
V - 0.76
R - 3.621

Przełożenie przekładni głównej - 3.82

Opony masz pewnie 185/60R14 albo podobne, czyli średnica opony to 14*25.4 + 2*185*0.6 = (zaokrąglając) 578mm

Obwód = [PI]*0.578 = 1815mm

Dalej nie będę przytaczał obliczeń, bo chyba każdy wie, o co chodzi
Dość, że:

Na I biegu 1000 obr/min = 9 km/h
Na II biegu 1000 obr/min = 15 km/h
Na III biegu 1000 obr/min = 22 km/h
Na IV biegu 1000 obr/min = 30 km/h
Na V biegu 1000 obr/min = 37.5 km/h
Na wstecznym biegu 1000 obr/min = 8 km/h

Na luzie to zależy od temperatury oleum w skrzyni


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-01-16 03:33:01 ]
  
 
Ok dzieki o to mi chodziło
Ja np. na V biegu przy 2000 mam 85km/h
a na IV przy 2000 75km/h
  
 
Ja w moim 1.8 pamiętam tylko,że
5500obr na 2 biegu 80km/h
2500 na 5 biegu 100km/h
około 2000-2100 na 4 60km/h
  
 
Cytat:
2008-01-16 10:05:18, Lukas_power pisze:
Ok dzieki o to mi chodziło Ja np. na V biegu przy 2000 mam 85km/h a na IV przy 2000 75km/h



Dziwnie.
Nie wiem, co masz za skrzynię. MTX'ów chyba do 1.6 nie montowali.
A może licznik tak kłamie?
U mnie praktyka pokrywa się mniej więcej z teorią.
  
 
Cytat:
2008-01-16 15:59:57, kcprski pisze:
Dziwnie. Nie wiem, co masz za skrzynię. MTX'ów chyba do 1.6 nie montowali. A może licznik tak kłamie? U mnie praktyka pokrywa się mniej więcej z teorią.


montowali ale z napędem na 4 kapciuchy
  
 
Cytat:
Dziwnie.
A może licznik tak kłamie?
U mnie praktyka pokrywa się mniej więcej z teorią.


No właśnie załozyłem po to tego posta żeby zweryfikować to co mi pokazuje licznik z tym co powinno być naprawde.

Cytat:
U mnie praktyka pokrywa się mniej więcej z teorią.


to napisz mi jak to jest u Ciebie??

[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2008-01-16 16:34:58 ]
  
 
Witam. Przyłączę się do postu. A może mi ktoś napisać jakie są książkowe prędkości na każdym biegu dla essiego 1.8 TD 90KM Endura.
  
 
Za książką "Ford Escort / Orion od 8/90 do 99, Obsługa, budowa, naprawa, eksploatacja"

Silniki benzynowe ośmiozaworowe 1,4 typu FUH i 1,6 typu LUK, LUJ, LJE, LJF oraz szesnastozaworowe 1,6 typu L1E i 1,8 typu RDA)

Skrzynia BC-5

Przekładnia główna 3,820
(bieg, przeł. biegu, przeł. całkowite, v przy 1000 obr/min)
1. 3,150 12,789 8,775
2. 1,910 7,755 14,473
3. 1,280 5,197 21,599
4. 0,950 3,857 29,098
5. 0,760 3,086 36,376
Wsteczny 3,621 14,701 7,636
Z oponami 175/70 R 13 o obwodzie tocznym 1760 mm


Silnik wysokoprężny 1,8 (książka określa tą skrzynię jako "B5")

Przekładnia główna 3,597
(bieg, przeł. biegu, przeł. całkowite, v przy 1000 obr/min)
1. 3,584 12,892 8,216
2. 1,908 6,863 15,402
3. 1,280 4,604 22,981
4. 0,950 3,417 30,967
5. 0,760 2,734 38,709
Wsteczny 3,623 13,032 8,126
Z oponami 175/70 R 13 o obwodzie tocznym 1760 mm

@Ryjhof:
Nie wiem, ile w tym prawdy. Najlepiej byłoby zczytać Twoj VIN i ustalić rodzaj skrzyni (ew. wzrokowo).
Nie mam pojęcia, czy w Dieslach były montowane MTX'y (coś mi się obiło o uszy, że tak) i jakie były przełożenia przekładni głównej, a różne były na pewno.

@Lukas_power:
w/g licznika u mnie:
3. bieg - 2000 obr/min - ok. 45km/h
4. bieg - 2000 obr.min - 60 km/h
5. bieg - 2000 obr/min - pod 80 km/h
Na jedynce i dwójce patrzę na drogę, ale jeszcze mogę sprawdzić

Opony mam 175/65R14, ale to na wskazanie akurat nie ma wpływu. Są ciut wyższe niż 185/60.

Rozpisałem się
  
 
tez mam 175/65 R14 i mniej wiecej mam rozjazd 10km/h
na V przy 3000obr teoria glosi 115,5km/h
  
 
Witam
Opony seria 175x70x13 MK6 1.6 16V. Wskazania licznikowe przy 3000 obr/min:
1 - 30 km/h
2 - 50 km/h
3 - 75 km/h
4 - 100 km/h
5 - 125 km/h

Obroty na biegach przy 100 km/h:
2 - 6200
3 - 4000

Wcześniej miałem MK5 1.8D. Tam przełożenia były krótsze.
  
 
wszystko zalezy od skrzyni ..
znajomy w fiescie MK3 ma 2.0 zetec i skrzynie pod nitro (obecnie szykuje turbo )
nie pytalem skad wyczarowal ta skrzynie bo mnie sie taka nie przyda ale u niego jest :
1- 80km/h
2- 130km/h
3 - ?? (dokladnie nie wiem ale ten bieg bedzie dlugi bo tu powinien byc strzal z nitro )
4 - 220 km/h
5 jeszcze nie zdazyl sprawdzic

u mnie przy 2500 na 4tm mam troche ponad 80km/h


[ wiadomość edytowana przez: Zioo dnia 2008-01-16 23:34:29 ]