MotoNews.pl
  

Jak wypełnić ubytek (wżer) na bloku ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety drugi raz wywaliło mi uszczelke pod głowicą po planowaniu.
Wydmuchanie nastąpiło w tym samym miejscu.
Okazało się, że blok silnika ma wżer w miejscu przedmuchu.

Jak wypełnić ubytek (wżer) ???

Czy są jakieś kleje lub luty, bo planowanie odpada ???

Boje się, że historia może się powtórzyć i wstrzymałem się ze przykręcaniem.
Prosze kolegów o rade w tym temacie.

Pozdrawiam.
  
 
moze spróbuj dac do jakiegos zakładu, bo sam to bedziesz miał ciezko, moze tym klejem co sie wkleja zerwane gwinty szpilek?
  
 
klik ogólnie można loctite, lub innym "płynnym metalem", tylko odpowiednim do oleju i ciśnienia.
  
 
william0000
Możesz podskoczyć do jednego gościa w Wolanach - od Polanicy jedziesz na Wambierzyce i na moście skręcasz w prawo. To będzie 3 budynek po prawej - Nie wiem czy skończył dach kłaść nad podnośnikiem.
Może nie wygląda tam za ciekawie, ale gościu powinien pomóc.
Aha, nazywa się Adam Stemberski.

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2008-01-16 15:28:34 ]
  
 
Znalazłem klej na allegro - chyba będzie dobry.
http://moto.allegro.pl/item297568447_klej_cx_80_auto_weld_spawanie_na_zimno.html

Zastanawiam się czy:

1-zasmarować wżer, wyrównać i przykręcać ?

2-zalać powierzchnie dookoła cylindra i skręcać przed związaniem ?
  
 
Posmaruj tylko wżer i wyrównaj papierkiem. Tylko trzeba dobrze odtłuścić - zalej benzyną ekstrakcyjną na kilka godzin i wydmuchaj sprężonym powietrzem a później jeszcze kilka razy przepłucz i przedmuchaj. I nie spiesz się z zakladaniem głowicy. Ten klej powinien tak z 24h spokojnie sobie poleżeć na powietrzu a dopiero wtedy montaż.

Swoją drogą to jestem ciekawy w którym miejscu masz ten wżer? Może jakieś fotki?

Jeżeli uszczelke wydmuchuje ci w TD to musiałeś popełnić w przeszłości jakiś błąd: 1-planowanie głowicy (zabronione), 2-dokręcanie śrób z odpowiednim momentem (dynamometr potrzebny), 3-odpowiednia grubość uszczelki (w zależności od wystawania cylindrów), 4-nowe śruby (odpowiednia sprężystość).

Nowe śruby są często bagatelizowane. Trzeba pamiętać, że one są jednarozewgo użytku, poniweaż są jakby sprężynami - po jednym przykręceniu tracą swoje własności i stają się jak gwoździe.
Nowa śruba przy dokręcaniu rozciąga się i dociska gławicę jakby była dociśnieta sprężyną, czyli w każdym miejscu dokładnie i dostosowuje się do odksztalceń głowicy.
Po odkręceniu nie ma już swoich własności, każda jest rozciągnięta inaczej i nie ma już pierwotnej elastyczności. Po jej wkręceniu nie będzie już tak dobrze dociskała szczególnie przy odkształceniach termicznych głowicy a to już pierwszy krok do przedmuchów.

  
 
Cytat:
2008-01-18 10:47:53, DoktorB pisze:
Posmaruj tylko wżer i wyrównaj papierkiem. Tylko trzeba dobrze odtłuścić - zalej benzyną ekstrakcyjną na kilka godzin i wydmuchaj sprężonym powietrzem a później jeszcze kilka razy przepłucz i przedmuchaj. I nie spiesz się z zakladaniem głowicy. Ten klej powinien tak z 24h spokojnie sobie poleżeć na powietrzu a dopiero wtedy montaż. Swoją drogą to jestem ciekawy w którym miejscu masz ten wżer? Może jakieś fotki? Jeżeli uszczelke wydmuchuje ci w TD to musiałeś popełnić w przeszłości jakiś błąd: 1-planowanie głowicy (zabronione), 2-dokręcanie śrób z odpowiednim momentem (dynamometr potrzebny), 3-odpowiednia grubość uszczelki (w zależności od wystawania cylindrów), 4-nowe śruby (odpowiednia sprężystość). Nowe śruby są często bagatelizowane. Trzeba pamiętać, że one są jednarozewgo użytku, poniweaż są jakby sprężynami - po jednym przykręceniu tracą swoje własności i stają się jak gwoździe. Nowa śruba przy dokręcaniu rozciąga się i dociska gławicę jakby była dociśnieta sprężyną, czyli w każdym miejscu dokładnie i dostosowuje się do odksztalceń głowicy. Po odkręceniu nie ma już swoich własności, każda jest rozciągnięta inaczej i nie ma już pierwotnej elastyczności. Po jej wkręceniu nie będzie już tak dobrze dociskała szczególnie przy odkształceniach termicznych głowicy a to już pierwszy krok do przedmuchów.


od razu wykład masz gratisowo
ale to plus, ofkors.
Tak jak pisze DoktorB, nie ściskaj, tylko wypełnij i wyrównaj, a póżniej schnięcie i szlifowanie. Można się też pokusić i wyszlifoanie tego wżeru np jakąś multiwiertarką. Zawsze to będzie łatwiej odtłuścić.