MotoNews.pl
  

Luz na kierwonicy przy skręconych kołach ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

koledzy czy to normalne jest gdy mam koła skręcone to pojawia sie luz na kierownicy im bardziej skrecone tym luz jest większy ale jak są na wprost to luzu niema układ jest sztywny i zwarty, wydaje mi się że wczesniej tego nie było dodam że auto ma zawieszenie w idealnym stanie i też idealnie sie prowadzi. co z tym luzem przy skręconych kołach ??? oma z 98r. 2.5 td kombi
  
 
ja myśle ze taki urok każdego zawieszenia z wspomaganiem....
a z drugiej strony skąd wiesz ze zawieszenie jest idealne?
nie napisałes...
pozdr
  
 
Cytat:
2008-01-17 21:22:00, WojtGda pisze:
ja myśle ze taki urok każdego zawieszenia z wspomaganiem.... a z drugiej strony skąd wiesz ze zawieszenie jest idealne? nie napisałes... pozdr



auto ma zrobione tuleje lewa i prawa strona zbieżność jest po przeglądzie luzów w układzie zawieszenia brak prowadzi sie idealnie jak po szynach wiec nie sądze by to było powodem tych luzów w układzie, rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że te układy kierwonicze tak mają, dlatego zrobiono inne bo to wada produkcyjna ale jak zechce to skreci to tak ze luzów nie bedzie ale przłoży sie to na prowadzenie auta i układ kierowniczy i jego żywotność.
  
 
Wspomaganie tutaj nie ma nic do rzeczy.

To normalne i prawidłowe w przekładni globoidalnej. Taka jest konstrukcja tego typu przekładni.
  
 
Cytat:
2008-01-17 21:58:54, omegolotC30NE pisze:
Wspomaganie tutaj nie ma nic do rzeczy. To normalne i prawidłowe w przekładni globoidalnej. Taka jest konstrukcja tego typu przekładni.



hm to samo mówił mój mechanik ale niektórzy twierdzą że niemają luzu na skreconych kołach, pytam teraz z czystej ciekawości ???
  
 
Cytat:
niektórzy twierdzą że niemają luzu na skreconych kołach,

mylą się, hi hi....
  
 
Nie chce zakladac nowego tematu wiec podepne sie. Zawieszenie zrobione i nie ma luzow. Przed odpaleniem czuc luz na kierownicy, ale nic nie puka. Po odpaleniu luz znika i nadal nic nie puka. Po jezdzie zaczyna lekko pukac. Nasila sie to przy skreconych kolach. Jesli skrece i poruszam kierownica po 3-4cm w lewa i prawa to slychac stukanie. Dodatkowo jadac slychac i czuc stukniecia przy wybojach. Sprawdzalem jeszcze raz i mocno ruszajac ramie przekladni slychac pukniecie. Nie ma luzu na laczniku kolumny kierowniczej z przekladnia. Nie ma rowniez w samym zawieszeniu.
Czy przekladnia ma regulacje ktora trzeba ustawic, czy w takim przypadku juz tylko wymiana? Auto jest z 99 roku i ma tylko 120.000km, ale jak widze, to bylo dosc intensywnie uzytkowane w miescie to ma na pewno negatywny wplyw na przekladnie.
  
 
Cytat:
2008-01-18 11:51:20, mkaminski100 pisze:
Nie chce zakladac nowego tematu wiec podepne sie. Zawieszenie zrobione i nie ma luzow. Przed odpaleniem czuc luz na kierownicy, ale nic nie puka. Po odpaleniu luz znika i nadal nic nie puka. Po jezdzie zaczyna lekko pukac. Nasila sie to przy skreconych kolach. Jesli skrece i poruszam kierownica po 3-4cm w lewa i prawa to slychac stukanie. Dodatkowo jadac slychac i czuc stukniecia przy wybojach. Sprawdzalem jeszcze raz i mocno ruszajac ramie przekladni slychac pukniecie. Nie ma luzu na laczniku kolumny kierowniczej z przekladnia. Nie ma rowniez w samym zawieszeniu. Czy przekladnia ma regulacje ktora trzeba ustawic, czy w takim przypadku juz tylko wymiana? Auto jest z 99 roku i ma tylko 120.000km, ale jak widze, to bylo dosc intensywnie uzytkowane w miescie to ma na pewno negatywny wplyw na przekladnie.



no no ładny przebieg, moja ma niby 240 tyś ale tak naprawde mysle że 500 tyś nabite jak nic, myśle że to wielkie szczęście kupić tak mało zajechaną ome
  
 
Tak, przekładnia ma regulowany luz międzyzębny.