MotoNews.pl
  

Wymiana uszczelki pod Głowicą, napewno? gdzie i za ile ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
no i stało się
objawy na odcinku 4-5 km pożarł 3 litry borygo, kopci na biało, w zbiorniczku wyrównawczym czuć benzynę :/
wiec obstawiam albo uszczelkę albo pękniętą głowice

czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Gliwic ?
i jaki jest mniej-więcej koszt wraz z planowaniem ?

z góry dziękuje za odpowiedzi

[ wiadomość edytowana przez: soniczek dnia 2008-01-18 22:48:53 ]
  
 
Czyli jak mi ubywało płynu do chłodnicy to może być uszczelka pod głowicą?Bo raz mi się konkretnie zagotował bo wiatrak mi wtedy nie działał i od tamtej pory dolewam jakieś 0,5 litra płynu na 1000km.Chociaż ostatnio już tak nie znika,ale to też może być chwilowe.
  
 
Wyglądałoby na uszczlkę pod głowicą. Nie tak dawno za wymianę z planowaniem krzknęli mi 300. A skończyło się na wymianie całego silnika (1500 zetów), bo po zdjęciu głowicy okazało się, że szpilka utkwiła w bloku silnika i tak się zapiekła, że za cholerę nie ruszy.
Obyś nie miał tego co ja- bo już słyszałem od paru mechaników, że spotkali się z tym w escotrach. Na szczęście -na ogół udaje się ją wykręcić.
  
 
jak do tej pory dostałem 2 oferty :/ ale żadna nie satysfakcjonująca

- wymiana uszczelki, szpilek, planowanie głowicy, sz-costam gniazd (gwarancja) - 1000zł

- wymiana uszczelki bez planowania (bez gwarancji) - 300zł

i wydaje mi się to trochę za drogo, a wcale nie uważam tego warsztaty za drogi :/
  
 
Planowanie glowicy to max 100 zł, nowe sruby ok 50 zł, uszczelki wszystkie ok 150 (max) zł, robota mechanika (ja dalem tak dalem) 200 zł, uszczelniacze zaworowe np. do Zeteca 5 zł za sztuke, przy okazji olej nowy do silnika i filtr 100 zł, olej do chłodnicy 50 zł, jezeli trzeba to nowy rozrząd 270 zł+ pompa wody 120 zł, uszczelniacze na wałki rozrządu 50 zł.
Czyli w max wersji którą wymienilem ok 1200 zł
Mnie całkowity remont głowicy (zawoty, gniazda, uszczelniacze) + rozrząd (bez pompy)+ mechanik+to co wymienilem wyzej kosztowalo 1300 zł i po tej operacji (zerwal sie pasek rozrzadu pogielo co nie co) kompresja na garach po 13 bar i kropli oliwy nie bierze
  
 
To za 1000 zł zaproponowano ci regeneracje głowicy, czyli wymiany uszczelniaczy, szlif gniazd zaworowych, planowanie głowicy. A to już są koszty. Natomiast oferta wymiany uszczelki bez splanowania głowicy, to czysta kpina! Nie skuś się na taką połowiczną usługę. Ja za planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności płaciłem około 90 zł. Uszczelkę wymieniałem sam. Wbrew pozorom to nie takie trudne.
  
 
Cytat:
2008-01-19 17:04:09, Blazey pisze:
To za 1000 zł zaproponowano ci regeneracje głowicy, czyli wymiany uszczelniaczy, szlif gniazd zaworowych, planowanie głowicy. A to już są koszty. Natomiast oferta wymiany uszczelki bez splanowania głowicy, to czysta kpina! Nie skuś się na taką połowiczną usługę. Ja za planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności płaciłem około 90 zł. Uszczelkę wymieniałem sam. Wbrew pozorom to nie takie trudne.



Nie zgodzę się. Jeśli powierzchnia głowicy nie jest zniszczona (wżery) to planowanie nie jest konieczne, a nawet nie jest wskazane.
  
 
Cytat:
2008-01-19 17:08:14, wesul pisze:
Nie zgodzę się. Jeśli powierzchnia głowicy nie jest zniszczona (wżery) to planowanie nie jest konieczne, a nawet nie jest wskazane.


Zgoda, nie musi byc planowana, ale musi strasowana (czy jakos tak) tak aby powierzchnia chlowicy sie zabielila, czyli w zasadzie sciągniecie pozostałosci po uszczelce i to po obu stronach glowicy.
  
 
Szlifuja w Tarnowskich Górach na pewno i w Woźnikach gdzies

[ wiadomość edytowana przez: FAROW dnia 2011-06-20 12:29:29 ]
  
 
Polecam warsztat Pana Jarczyka w Rudzie - Bielszowicach - 507 190 087.
Za wymianę sprzęgła skasował 150 zł, czyli chyba nieźle. Essich mk5-mk7 stało na placu 5 plus mój, więc chyba nie będzie niczego odkrywał na Twoim
Jeśli już planować głowicę (dobry pomysł, choć może poproś o sprawdzenie, czy jest taka konieczność - czy jest płaska po prostu) to polecam Pana Jezierskiego w Zabrzu naprzeciwko Besmarexu (VW kawałek za zajezdnią w Gliwicach).

[ wiadomość edytowana przez: przem127 dnia 2008-01-21 12:11:47 ]
  
 
dzieki za info
  
 
jakies 2 tygodnie temu byla juz dyskusja na temat wymiany uszcselek i wogole wiele informacji wokol tego. wmienialem juz kilka uszczelek i jakos nigdy nie planowalem gowicy to jakas mania albo wyciaganie kasy owszem polecamdokladme occzyszczenie i ewntualne sprawdzenie ale jesli rozpoznanie bylo szybkie ,ze to uszczelka to jest w99% bez celowe i nigdy nie zawiodlo mnie to pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-01-23 14:11:50, Franek53 pisze:
jakies 2 tygodnie temu byla juz dyskusja na temat wymiany uszcselek i wogole wiele informacji wokol tego. wmienialem juz kilka uszczelek i jakos nigdy nie planowalem gowicy to jakas mania albo wyciaganie kasy owszem polecamdokladme occzyszczenie i ewntualne sprawdzenie ale jesli rozpoznanie bylo szybkie ,ze to uszczelka to jest w99% bez celowe i nigdy nie zawiodlo mnie to pozdrawiam



Popieram. Głowicę TRZEBA planować, gdy jej powierzchnia nie jest płaska (przegrzana głowica potrafi się wygiąć, ale to w zasadzie nie dotyczy głowic żeliwnych). Polecam więc po zdemontowaniu sprawdzić płaskość powierzchni (liniał plus szczelinomierz) i jeśli nierówność przekracza to co zaleca producent wtedy planować
  
 
witam dolacze sie do rozmowy
ja przed swietami odwiedzilem warsztat w Warszawie
podaje ci calkowite koszty;
ROZRZAD:
pasek 90 zl
kolko 100
rolka 60
napinacz 80
pompa wody 140
olej mobil mineral 100
filtr olej 20
filtr powietrza 15
oslona przegubu 20
plyn do chlodnicy borygo 50
olej wspomaganie ATF 30
swiece 130
robocizna 300
-------------------------------------------
razem 1135 zl
pozdrawiam