Co zrobić Podłużnice MK IV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam fajowego MK IV sam zrobiłem spoilery i inne rzeczy sam polozylem lakier i wszystko inne zrobiłem sam jednak nie umiem spawać Podwozie autka jest w stanie rozkładu w tylne podłużnice można włożyć palec przez przerdzewiałą blachę utopiłem w autko dużo pieniedzy wszystko co tylko było można zostało wymienione na nowe jednak od podłużnic odpadły kielichy sprężyn co powoduje dziwne niesamowite dźwięki podczas jazdy, coś ala zaraz sie rozpadnę a sprezyny bedziesz miał w kufrze.

jak najtaniej mozna rozwiazac taki problem moze ktos cos doradzi bo na razie same rady to "sprzedaj to !"

Czy autko przejdzie badania techniczne gdy poduznice zostaną wykonane ze stalowych profili i wspawane w miejsce starych ?


[ wiadomość edytowana przez: Artur-LU dnia 2008-01-19 16:28:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Artur-LU dnia 2008-01-19 19:11:35 ]

To prawda rok produkcji nadwozia jest 86 data pierwszej rejestracji jest 93

[ wiadomość edytowana przez: Artur-LU dnia 2008-01-20 11:08:40 ]
  
 
u nas to wszystko przejdzie badania.... ;]

zaprowadz auto do dobrego mechanika i zobacz co sie da zrobic mozna wspawac nowe z innego albo podobrabiac sam mam jedną podłuznice do wymiany czekam do soboty i bede miał nowe ;> (z 1,5 miecha czekałem, ale wiem ze koleszka robi dobrze i co najwazniejsze po znajomosci to tanio)
  
 
po 1 pierwszy raz widze mk IV z 93r
po 2 zamiast spoilerow lepsza bylaby gleba i aluski - kwestia gustu

po 3 ja przy swoim tez robilem podluznice, progi itd, mialem tragedie, bo przez bagaznik widzialem asfalt.......... koles zrobil mi cale auto za 1000zł - podluznice, podloga, progi, tylne blotniki, maske i wymiane chlodnicy oraz lakierowanie.

Ale uwazaj, jakiekolwiek spawanie przegrzewa blachy, jak dobrze nie zakonserwujesz to temat blachy wroci bardzo szybko, ja myslalem ze mialem dobra konserwacje, po 2 latach powoli zaczela sie powtorka z rozrywki............ nie mialem juz checi do tego wracac wiec sprzedalem. Generalnie warto sie z tym bawic jedynie wtedy gdy masz sentyment i gdy reszta auta jest naprawde w bdb kondycji
  
 
Cytat:
2008-01-19 22:44:56, Asior pisze:
po 1 pierwszy raz widze mk IV z 93r po 2 zamiast spoilerow lepsza bylaby gleba i aluski - kwestia gustu po 3 ja przy swoim tez robilem podluznice, progi itd, mialem tragedie, bo przez bagaznik widzialem asfalt.......... koles zrobil mi cale auto za 1000zł - podluznice, podloga, progi, tylne blotniki, maske i wymiane chlodnicy oraz lakierowanie. Ale uwazaj, jakiekolwiek spawanie przegrzewa blachy, jak dobrze nie zakonserwujesz to temat blachy wroci bardzo szybko, ja myslalem ze mialem dobra konserwacje, po 2 latach powoli zaczela sie powtorka z rozrywki............ nie mialem juz checi do tego wracac wiec sprzedalem. Generalnie warto sie z tym bawic jedynie wtedy gdy masz sentyment i gdy reszta auta jest naprawde w bdb kondycji



To prawda rok produkcji nadw. 86 pierwsza rejestr 93
reszta autka nie jest w idealnym stanie ale dobrym, a co do sentymentu to chyba jedyna rzecz ktora mnie powstrzymuje przed sprzedażą tego autka

1000zł to sporo za spawanie chyba niemam tyle gotowki ile mogę zaoferować za obie tylne podluznice gosciowi ktory to zrobi ?
  
 
po co zacząłeś sie bawic z blacarka jak wiedziałęś w jakim stanie jest podłoga
chyba ze nagle tak zgnił
  
 
Cytat:
2008-01-20 11:34:28, arekturbo pisze:
po co zacząłeś sie bawic z blacarka jak wiedziałęś w jakim stanie jest podłoga chyba ze nagle tak zgnił


Nie ładnie.

Oprócz spawania jest jeszcze migomat, blachy sie tak nie przegrzewają. Wszystko się da zrobić, ale w tym stanie musi być dobry fachura, tzn nie odwali fuszerki.
  
 
Cytat:
2008-01-20 11:13:52, Artur-LU pisze:
To prawda rok produkcji nadw. 86 pierwsza rejestr 93 reszta autka nie jest w idealnym stanie ale dobrym, a co do sentymentu to chyba jedyna rzecz ktora mnie powstrzymuje przed sprzedażą tego autka 1000zł to sporo za spawanie chyba niemam tyle gotowki ile mogę zaoferować za obie tylne podluznice gosciowi ktory to zrobi ?



ale przeczytaj ile ja mialem rzeczy do zrobienia.. Ty masz mniej
  
 
jak masz zdolności, to możesz sobie wyklepać z blachy powolutku po kawałku całe podłużnice, stare wycinając też po kawałku. Później jedziesz z tym do gościa, on Ci spawa wszystko (myślę, że za 200pln się uda), a Ty później to uszczelniasz, kładziesz baranek, w środek do profili konserwację i cieszysz się autkiem.
Możesz także spróbować znależć podłużnice na szrocie. Najwięcej gośąćź skasuje Cię za rozebranie auta i dopasowanie blach, bo samego spawania jest na pół godziny. Jak wszystko gościowi przygotujesz, to zaoszczędzisz sporo.
PS: Ładny kolorek...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2008-01-21 10:00:51 ]
  
 
Cytat:
2008-01-21 10:00:24, surec pisze:
jak masz zdolności, to możesz sobie wyklepać z blachy powolutku po kawałku całe podłużnice, stare wycinając też po kawałku. Później jedziesz z tym do gościa, on Ci spawa wszystko (myślę, że za 200pln się uda), a Ty później to uszczelniasz, kładziesz baranek, w środek do profili konserwację i cieszysz się autkiem. Możesz także spróbować znależć podłużnice na szrocie.



Tylko skąd zdrowe podłużnice do escorta na szrocie
Ja miałem odbudowywane podłużnice dwa tygodnie temu (orion MK6). Facet skasował 350 zł razem z rozebraniem i poskładaniem wozu.
fakt, że położył konserwację bezpośrednio na blachę, więc jak tylko znajdę dzień wolnego to kanal + skrobanie, podkład i dopiero konserwacja, ale IMO 350 za uratowanie auta od kasacji to niedużo.
Co do przeglądu - ile nie masz znajomego, który się nie boi to będzie ciężko, ale ja bym to robił dla własnego bezpieczeństwa.
A i kasę zamiast w spoilery dałbym nie w glebę, czy inne neony tylko w podłogę. Ale to kwestia gustu - jestem dziwny, bo lubię jak auto najpierw nie stwarza zagrożenia a potem dopiero szokuje małolaty
  
 
Cytat:
2008-01-21 11:55:15, przem127 pisze:
Tylko skąd zdrowe podłużnice do escorta na szrocie ...


...może by pasowałyby z młodszych MK.
Jak znalazłem ostatnio błotniki tylne do MK3/83r bez grama rdzy, to i podłużnice znajdziesz, kwestia szukania...
  
 
Cytat:
2008-01-21 12:01:42, surec pisze:
...może by pasowałyby z młodszych MK.



A te skąd? Escort to świetna wylęgarnia rdzy

Cytat:
Jak znalazłem ostatnio błotniki tylne do MK3/83r bez grama rdzy, to i podłużnice znajdziesz, kwestia szukania...



Są rzeczy na ziemi, które się nawet fizjonomom nie śniły
  
 
czy mozna uzyc stalowych profili do odbudowania podłuznic, przynajmniej na prostych odcinkach... na skladach budowlanych jest sporo profili stalowych o przekroju prostokąta i wymiarach zbliżonych do wymiarów podłuznic przygotować autko tak wyciąć stare podluznice tez ale spawac to ja nie umiem :/ a migomat to dla mnie czarna magia umiem lakierować szpachlować modelować laminować i inne takie pierdoły...
  
 
Można. Grunt żeby dobrze je złapać z podłogą. Profile są dosć zaokrąglone i może być trudno dobrze je złapać z podłogą.
  
 
Cytat:
2008-01-25 22:36:57, DoktorB pisze:
Można. Grunt żeby dobrze je złapać z podłogą. Profile są dosć zaokrąglone i może być trudno dobrze je złapać z podłogą.



Chociaz tyle dobrze ze to sie nadaje, faktycznie są zaokrąglone na rogach musze znaleźć kogoś kto to zrobi i pogadać czy da sobie z tym rade, oglądałem wiele podłużnic na szrotach i musze stwierdzić ze wszystkie byly w lepszym stanie, ale zadne nie wyglądały na takie co wytrzymają 2 lub 3 lata
  
 
Witam
Nie wiem jak z jakością ale są do nabycią gotowe podłużnice w sklepie www.automotosklep.pl jeżeli kupisz to daj znać czy w ogóle warto.
Pozdrawiam
  
 
szyny kolejowe lepiej wstawić
  
 
Cytat:
2008-01-27 11:06:20, nowypn pisze:
Witam Nie wiem jak z jakością ale są do nabycią gotowe podłużnice w sklepie www.automotosklep.pl jeżeli kupisz to daj znać czy w ogóle warto. Pozdrawiam



Dzieki za pomoc Kupię na pewno mam dosc tworzenia głupot, jak dojadą napiszę czy warto było. drogie nie są 130 + wysyłka komplet
  
 
Za wczasu tylko nie niszcz swoich bo bedziesz musiał rozwiązać problem mocowania stabilizatora tylniego wahacza bo w tych nowych go nie ma-najprościej bedzie zostawić to stare mocowanie w aucie czyli uciąć szyny przed tym uchwytem a nowe okroić o wspomniany kawałek.
Pozdrawiam
  
 
ciekawe dlaczego ten element nie jest dostępny do modelu MK V -VII ...