Co zamiast essinki ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomalu rozgladam sie za jakims w miare tanim, dobrym autem i mam kilka typow.
Niestety tym razem diesel nie wchodzi w gre bo diesle sa zazwyczaj troszke drozsze, a poza tym wiekszosc czasu i tak spedzam zagranica, gdzie nie ma tak odczowalnej roznicy w cenie ropy i benzyny.

Mam kilka typow, i pytanie, ktory wedlug Was bylby najlepszym rozwiazaniem.

1. Citroen Xsara 1.4 Benzyna 1998 - 220000km ( sporo )
2. Fiat Marea ELX 1,9 Diesel ( a jednak diesel ) 1998 - 154000km
3. Ford Focus 1,4 Benzyna kombi 2000 - 154000km
4. Ford Scorpio 2,3 Benzyna kombi 1998 - 183000km
5. Mercedes C-Klasa C 180 1,8 Benzyna 1996 - 215000km ( jakos najbardziej mi pasuje )
6. Opel Vectra 1,8 Gaz kombi 1998 - 202000km
7. Renault Megane 2.0 Benzyna 1997 - 160000km
8. Renault Megane Classic 1,6 Benzyna 1997 - 165000km
9.Skoda Octavia CLASSIC 1,6 Benzyna 2000 - 137000km

To chyba wszystko
  
 
Cytat:
1. Citroen Xsara 1.4 Benzyna 1998 - 220000km ( sporo ) 2. Fiat Marea ELX 1,9 Diesel ( a jednak diesel ) 1998 - 154000km 3. Ford Focus 1,4 Benzyna kombi 2000 - 154000km 4. Ford Scorpio 2,3 Benzyna kombi 1998 - 183000km 5. Mercedes C-Klasa C 180 1,8 Benzyna 1996 - 215000km ( jakos najbardziej mi pasuje ) 6. Opel Vectra 1,8 Gaz kombi 1998 - 202000km 7. Renault Megane 2.0 Benzyna 1997 - 160000km 8. Renault Megane Classic 1,6 Benzyna 1997 - 165000km 9.Skoda Octavia CLASSIC 1,6 Benzyna 2000 - 137000km To chyba wszystko


Jedziemy:
1 - mamy xsare z 2002 roku i od nowości wymieniliśmy 2 x łącznik stabilizatora i sonde lambda( kuna nam przegryzła kable) autko mało awaryjne. Nakulane już 75 tys km i usterki takie jak wyżej. Jeżeli chodzi o gaz to tylko sekwencja ze wzgl na plastikowy kolektor. Średnia spalanie gazu na 100 km to 8,15l w cyklu mieszanym. W mieście spokojnie łyka 9-10 l bez stalowej nogi. Na trasy silnik tragiczny. Elastyczności nie ma wogóle a zapas mocy nie istnieje. Skutkiem tego trzeba mieć albo bardzo mocne nerwy albo nie mieć dla kogo żyć jeśli chcesz tym wyprzedzać. Wykonanie wnętrza jest średnie z tendencją spadkową. Spasowanie elementów na poziomie 5-ciokrotnej szkody całkowitej średniej jakości Mercedesa. Bagażnik całkiem spory. Przy jeździe non-stop 150-160 bierze 6,2 litra więc wynik przyzwoity. Skrzynia troche haczy. Pomimo radaru cofania manewrowanie tym pojazdem jest utrudnione ze względu na wysoką krawędź tylniej klapy i grube słupki boczne. Znajomy ma taką w silniku 1.6 8v 88 KM, przejechał już grubo ponad 300 tys i auto dalej śmiga. Ceny części umiarkowane ale nie każdy warsztat się podejmie wszystkich czynności naprawczych
Więcej się nie powiem bo sie z tamtymi samochodami nie spotkałem i szkoda powielać stereotypy które ktoś kiedyś od kogoś usłyszał
  
 
Cytat:
2008-01-28 12:17:45, rootoslaw pisze:
3. Ford Focus 1,4 Benzyna kombi 2000 - 154000km



wersja silnikowa (1,4) spacerowa ale za to dlugowieczna i ekonomiczna, w dluzsze trasy chbya jednak odradzam bo wyprzedzanie to problem - krotkie trasy i po miescie 100% zadowolenia
  
 
Cytat:
2008-01-28 12:17:45, rootoslaw pisze:
Pomalu rozgladam sie za jakims w miare tanim, dobrym autem i mam kilka typow. Niestety tym razem diesel nie wchodzi w gre bo diesle sa zazwyczaj troszke drozsze, a poza tym wiekszosc czasu i tak spedzam zagranica, gdzie nie ma tak odczowalnej roznicy w cenie ropy i benzyny. Mam kilka typow, i pytanie, ktory wedlug Was bylby najlepszym rozwiazaniem. 1. Citroen Xsara 1.4 Benzyna 1998 - 220000km ( sporo ) 2. Fiat Marea ELX 1,9 Diesel ( a jednak diesel ) 1998 - 154000km 3. Ford Focus 1,4 Benzyna kombi 2000 - 154000km 4. Ford Scorpio 2,3 Benzyna kombi 1998 - 183000km 5. Mercedes C-Klasa C 180 1,8 Benzyna 1996 - 215000km ( jakos najbardziej mi pasuje ) 6. Opel Vectra 1,8 Gaz kombi 1998 - 202000km 7. Renault Megane 2.0 Benzyna 1997 - 160000km 8. Renault Megane Classic 1,6 Benzyna 1997 - 165000km 9.Skoda Octavia CLASSIC 1,6 Benzyna 2000 - 137000km To chyba wszystko


Co do Octavi? to zależy o jakim silniku mówimy 16V czy 8v aktualnie opalam taka tylko 8V auto rewelacyjne na miasto mało pali i bardzo zwrotne, zawieszenie ma 175kkm i jeszcze nic przy nim nie było robione a silnik hm...... na miasto w sam raz ale wyprzedzic coś to już jest sztuka powyżej 3tyś/obr/min. A i środek auta razi tandetnym plastikiem ale nie czeszczy!.
  
 
Cytat:
2008-01-28 12:56:28, gardenia1 pisze:
Co do Octavi? to zależy o jakim silniku mówimy 16V czy 8v aktualnie opalam taka tylko 8V auto rewelacyjne na miasto mało pali i bardzo zwrotne, zawieszenie ma 175kkm i jeszcze nic przy nim nie było robione a silnik hm...... na miasto w sam raz ale wyprzedzic coś to już jest sztuka powyżej 3tyś/obr/min. A i środek auta razi tandetnym plastikiem ale nie czeszczy!.



No niestety jakie V, nie wiem
Ma 100 KM wiec chyba to bedzie 8 ?
  
 
Cytat:
2008-01-28 14:24:21, rootoslaw pisze:
No niestety jakie V, nie wiem Ma 100 KM wiec chyba to bedzie 8 ?


Jesli 100KM to 16V bo 1,6 8V ma 75 KM. A spalanie no cóż w 75KM 55l zalane i prtzejechane w mieście 440 km a wskażnik pokazuje jeszcze 1/4 zbiornika
  
 
W Octavi bylo 1.6 8v 75 Ps i 1.6 8V 101 PS (albo 105 nie pamietam) i byl na wielopunktowym wtrysku paliwa i smiga az milo.