MK5 czy MK6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie!Moze bezsensowne ale dla mnie ważne!Mam Esiego z 1992roku i teraz niewiem poczym rozpoznac czy to jest MK5 czy MK6??Oba modele były porodukowane w '92 roku!Pomoże ktos??Z góry dzieki!
  
 
Cytat:
2008-01-29 00:14:57, kamilp pisze:
Witam mam pytanie!Moze bezsensowne ale dla mnie ważne!Mam Esiego z 1992roku i teraz niewiem poczym rozpoznac czy to jest MK5 czy MK6??Oba modele były porodukowane w '92 roku!Pomoże ktos??Z góry dzieki!


mk6 ma maske z tzw jajkiem i inne lampy z tyl;u
  
 
Masz MK6. Inna maska, lekko zderzaki, generalnie pierdołami się różni. Jak się człek przyglądnie, to i mkVII od V się pierdołami różni
  
 
mk5

mk6


mk6 ma na tylnej klapie dodatkowe lampy, tzn w sumie ma z tyłu 4 sztuki lamp, mk5 ma tylko 2 - nie ma tych na klapie

mk5

mk6


poza tym mk5 nie ma "klapki" wlewu paliwa, mk6 już ma
  
 
dobre
  
 
Cytat:
2008-01-29 00:40:41, JarcioFordzik pisze:
dobre



Wbrew pozorom nowy user nie znający szczegółów, może mieć problemy w przypadku kombiaka

  
 
pierwsze mk6 nie miały klapki
  
 
Klapka wlewu paliwa w mk6 była od stycznia 93.
  
 
No ja mam Kombi! Według jednych jest to MK6 (lampy i przednia maska) ale znow wg drugich MK5(brak klapki od wlewu paliwa)!
  
 
Cytat:
2008-01-29 11:04:04, kamilp pisze:
No ja mam Kombi! Według jednych jest to MK6 (lampy i przednia maska) ale znow wg drugich MK5(brak klapki od wlewu paliwa)!



Moim zdaniem masz MK6. Ale jesli to model z przelomu rocznika 92/93 to mozesz miec cos na zasadzie przejsciowki z MK5 na MK6 dlatego brak klapki od wlewu
  
 
Cytat:
2008-01-29 11:04:04, kamilp pisze:
No ja mam Kombi! Według jednych jest to MK6 (lampy i przednia maska) ale znow wg drugich MK5(brak klapki od wlewu paliwa)!


przecież ktoś pisał, że pierwsze MK6 nie miały klapki...
  
 
tak w ogóle z tymi escortami to jest jedna wielka maniana...

ja juz widzialem kombinajce alpejskie połączeń wszystkich częsci

1.gril MKV + tył MKV
2.gril MKV + tył MKVI
3.gril MKVI+ tył MKV
4.gril MKVI + tył MKVI
5.gril MKVII +tył MKV (to akurat była przeróbka)

i tak właściwie to w niektórych przypadkach są duuuuże watpliwości bo ford zastosował tyle przejściówek ze nie wiem...ja sam byłem zdziwionyy ze zobaczylem 2 i 3 oba akurat stoja niedaleko mnie
  
 
2.gril MKV + tył MKVI
3.gril MKVI+ tył MKV

to tez przerobki. nic takiego fabrycznie nie wychodzilo. mk5 to mk5, mk6 to mk6. to byl facelifting i zadnych wersji 'przejsciowych' nie bylo. (oczywiscie kombi, van i sedan przy 'fejsie' z mk5 na mk6 zostaly ze swoimi 'starymi' tyłami, ale przody byly zmienione tak jak w htb.

jesli chodzi o daty produkcji to mk5 produkowano do 07.1992, natomiast mk6 od 08.1992, pozatym pierwsze mk6, chyba do stycznia nie posiadaly klapek wlewu paliwa. na dodatek do konca 93 roku mialy mocowanie foteli przednich jak mk5, natomiast od 94 mocowanie juz bylo zmienione, na takie jak w kazdym mk7...
takich roznic jest dosyc sporo

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2008-01-29 14:08:09, zenq pisze:
2.gril MKV + tył MKVI 3.gril MKVI+ tył MKV to tez przerobki. nic takiego fabrycznie nie wychodzilo. mk5 to mk5, mk6 to mk6.

no właśnie dziwne lae jednak a trudno dopatrzyć się przeróbek, trzeba by zapytac fachowców któzy wiedzą bardzo dokładnie czy takie essy wychodziły...