MotoNews.pl
1 [126] Swiatlo cofania (20506/0)

[126] Swiatlo cofania

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pomocy jestem kompletnym laikiem maluszka mam od kilku dni a moj problem plega na braku swiatla cofania sprawdzalem przewod prad nie plynie ponoc jest jakis czujnik ale nie mam pojecia gdzie go szukac help !!

[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-09-28 15:17:33 ]

Wiesz co, czujnik cofania znajduje się z przodu skrzyni i jest to podczepione o ile wiem następująco: przewód z plusem idzie sobie z przodu, następnie odgałęzia się z wiązki i idzie z jeszcze jednym(idącym dalej do lampy) do czujnika, następnie od czujnika do lampy a z lampy do masy. Po pierwsze: sprawdź dokładnie lampę. Seryjnie zamocowana lampa bardzo łatwo zachodzi w środku syfem i korodują w niej styki. Następnie (jak nie pomoże) musisz wleźć pod auto i dogrzebać się do kabli czujnika. Czujnik jest usytuowany w całkiem z przodu, u góry i tkwi tam poziomo. Kable są podłączone za pomocą konektorów(też bywa że skorodują). Jeżeli to czujnik padł, to po zwarciu ich lampa się zaświeci. Nowy czujnik kosztuje coś koło 14 zeta, do wymiany przydaje się klucz 19 oczkowy zagięty, zwróć uwagę na uszczelnienie, na stary czujnik powinna byc założona podkładka miedziana, jak nie będzie albo się zgubi i nie będziesz miał skąd takiej wziąć możesz użyć taśmy teflonowej do uszczelniania hydrauliki. Powodzenia życzę

Krzemowy dzieki za podpowiedz ucieszyles mnie bo ktos mi powedzial ze bede musial rozbierac skrzynie biegow

niestety nieudalo mi sie znalezc zadnego czujnika gdzie on jest !!!!!!!! pomocy

Cytat:
2003-07-10 15:07:19, remussek pisze:
niestety nieudalo mi sie znalezc zadnego czujnika gdzie on jest !!!!!!!! pomocy

To chyba jedyna rzecz w skrzyni z ktorej wychodzą przewody elektryczne Moze poprzedni wlasciciel go wywalil jak sie zepsul i zatkal czyms otwor. Kiedys facet przyjechal do naprawy beemka bo mu sie silnik nie dogrzewal - chcialem sprawdzic termostat a tam zamiast niego korek drewniany !!!