Luźna tarcz hamulcowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich,
dzisiaj przy okazji wymiany klockow okazalo sie ze tarcz hamulcowa jest luzna - brakuje tej jednej malej srubki ktora ja trzyma...
jak to sie ma do bezpieczenstwa?
i drugie pytanie - dac do nawiercenia i nagwintowania czy wymienic cala piaste?
dzieki

[ wiadomość edytowana przez: iampinki dnia 2008-01-29 19:39:52 ]
  
 
wplywu na bezpieczeństwo nie ma zadnego, jedyny problem to to ze mozesz miec problem z załozeniem koła a dokładniej trafieniem sruba w otwór,
  
 
Cytat:
2008-01-29 19:40:32, Wiktor_ pisze:
wplywu na bezpieczeństwo nie ma zadnego, jedyny problem to to ze mozesz miec problem z załozeniem koła a dokładniej trafieniem sruba w otwór,


hmm...gdyby to byl jedyny problem to nie widze sensu rozbierac pol zawieszenia zeby cos z tym zrobic...
z drugiej strony zastanawiam sie czy przypadkiem ta mala srubka nie wplywa w jakis sposob na drgania przenoszone przez kolo...
  
 
Cytat:
2008-01-29 21:19:01, iampinki pisze:
hmm...gdyby to byl jedyny problem to nie widze sensu rozbierac pol zawieszenia zeby cos z tym zrobic... z drugiej strony zastanawiam sie czy przypadkiem ta mala srubka nie wplywa w jakis sposob na drgania przenoszone przez kolo...


Wiktor napisał dobrze...a skoro wiesz swoje to po co pytasz ??

odnosząc się do 2-giej części pytania...NIE WPŁYWA

Pomyśl logicznie i nie dorabiaj swoich teorii !
...jakie może mieć znaczenie 2 cm śrubeczka fi 5 ..przy tak ogromnych siłach jakie występują w układzie hamulcowym czy też zawieszeniu z przodu ...??

  
 
tarcza jest dociskana do piasty kołem, więc po zamontowaniu koła nie ma prawa być luźna

ważne by pomiędzy tarczą a piastą nie było rdzy ani innego brudu - tarcza musi idealnie przylegać do piasty, inaczej może mieć bicie boczne, co skutkuje wibracjami, nierównym braniem hamulców, skrzywieniem tarczy i piasty


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2008-01-29 22:38:35 ]