Moment dokręcania głowicy w dohc fiat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko...: z jaką siłą na kluczu dynamometrycznym dokreca sie sruby głowicy w 2.0 DOHC

[ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2008-02-01 20:22:26 ]
[ powód edycji: temat / żeby było wiadomo o co chodzi ]
  
 
83Nm/8,5kGm
  
 
ja tam ciagne do 100 niutków przy trzecim dociaganiu
Mar125 105 miutków
  
 
Przy starych śrubach trzeba mocniej dociągać a tym bardziej jeśli ten silnik ma służyć do sportu
  
 
jeszcze zalezy jakie sruby sie stosuje. Te bez przewezenia mozna bezpiecznie ciagnac do 100, tych cienszych raczej nie probowalbym.
  
 
dziwna teoria co do starosci srub

co do momentow to albo moment wstepny i dwa razy 90st

albo tak blady powiedzial finalnie 100-105nitkow

np na dwa razy pierwszy na 60 i drugi na 100
  
 
105Nm nowymi śrubami
po splanowaniu płaszczyzny bloku i głowicy , inaczej naprawa będzie 'krótkoterminowa' jeżeli automiało już sporo przebiegu i będzie bardziej eksploatowane niż 'normalnie'
  
 
dziex chłopaki... dokreciłem na 95...

P.S głowica planowana i uszczelniacze wymienione
  
 
Czeka mnie wymiana uszczelki i tu moje pytanie czy do planowania bardzo musze rozkrecic ta glowice czy moge zawiez ja w calosci do obrobki, tzn taka odkrecona z bloku??

Pozdr
  
 
Napewno będziesz musiał zdjąć głowiczki z wałkami a z resztą bywa różnie bo czasami przyjmują z zaworami i szpilkami a czasem chcą rozebraną na części.
  
 
Podepne sie z pytaniem, jakim momentem dociagnac głowiczki w dohc??
  
 
Cytat:
2008-03-21 18:17:19, mauzer64 pisze:
Podepne sie z pytaniem, jakim momentem dociagnac głowiczki w dohc??


pod ręką mam tylko manuala do 132 i stoi tam: 14.5 lbs ft / 2kgf m
jak zwykle , ja dokręcam nieco mocniej
  
 
OK dzieki!!
  
 
Cytat:
2008-03-21 18:30:01, mar125 pisze:
jak zwykle , ja dokręcam nieco mocniej



to wyjasnia przyczyne poprzeciąganych srub mocujacych glowice w pewnym zoltym, stylizowanym na rajdowke fiacie
  
 
Cytat:
2008-03-22 08:42:59, kosa131 pisze:
to wyjasnia przyczyne poprzeciąganych srub mocujacych glowice w pewnym zoltym, stylizowanym na rajdowke fiacie



zmęczenie materjału ??
  
 
Cytat:
2008-03-22 09:16:42, Blady pisze:
zmęczenie materjału ??



raczej przekroczenie granicy plastycznosci
  
 
następnym razem odeśle do specjalisty na badanie zmęczenia materiału



[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2008-03-22 10:52:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2008-03-22 10:53:45 ]
  
 
masz tu mała sciage:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Statyczna_pr%C3%B3ba_rozci%C4%85gania

http://www.kmpkm.ps.pl/pub/Laboratorium%20PKM/Cwiczenie%203%20-%20%8Cruby%20napi%EAte%20wst%EApnie.doc

  
 
Cytat:
2008-03-22 11:48:47, kosa131 pisze:
masz tu mała sciage: http://pl.wikipedia.org/wiki/Statyczna_pr%C3%B3ba_rozci%C4%85gania http://www.kmpkm.ps.pl/pub/Laboratorium%20PKM/Cwiczenie%203%20-%20%8Cruby%20napi%EAte%20wst%EApnie.doc



powstrzymam sie od odpowiadania w sobie ulubiony sposób.

pozdrawiam specjaliste ze szczecina

  
 
pozwolę sobie odgrzebać kotleta bo nie mam manuala do swojego paścia. jaki moment dokręcanie pompy oleju do bloku silnika oczywiście dohec jedensześć kwadracisko