Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-02-03 18:34:33 Parę dni temu - zauważyłem, że pod silnikiem po postoju robi się plama płynu chłodniczego. Podjechałem na kanał do znajomego mechanika. Okazało się, że leciutko kapie z krzyżaka (naprawdę leciutko). Gość powiedział, żeby na razie jeździć, a jak zacznie bardziej kapać, to wymienimy krzyżak.
Po paru dniach zauważyłem pod silnikiem nie jedną - a 3 plamy płynu. jedna pod krzyżakiem, a dwie pod chłodnicą - jak wychodzą z niej gumowe węże u dołu. Teraz już widzę 4 plamy. Gumowe węże puszczają na złączeniach. Co może być tego powodem, oprócz uszczelki pod głowicą? Wszystkie gumowe węże są nowe. |
![]() zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2008-02-03 19:18:38 Jak dla mnie to zbyt duzego ćisnienia w układzie chłodniczym, korek powiniem zbyt duze cisnienie upuszczać, może warto zmienic korek w zbiorniku wyrównawczym. |
![]() szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-02-03 20:28:26 Korek w zbiorniku wyrównawczym? Wydawało mi się, że on ma być całkowicie szczelny...
Wyjaśnię, jeszcze - może ma to jakieś znaczenie - korka nie wywala, ani płynu nie gotuje. Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego nawet na zimnym silniku słychać "psssst" (jak po otwarciu piwka ![]() Wczoraj przejechałem ledwie 6 km. Dziś rano zajrzałem pod auto, a tam sucho... To znaczy, że płyn wycieka tylko wtedy, jak jest gorący. A może to mieć związek z termostatem??? |
![]() szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-02-03 20:50:59 Problem w tym, że wszystkie węże gumowe wymieniłem na początku grudnia!!! |
![]() POMPA ESCORT MK4 RS2000 KOZIARNIA / NEW YORK | 2008-02-03 21:08:41 dolacze sie do pytania
co z tym korkiem? ma syczec jak sie odkreca ![]() |
![]() szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-02-10 16:24:25 Ponawiam pytanie, bo już nie wiem, co jest...
CO MOŻE POWODOWAĆ, ŻE ROBI SIĘ W UKŁADZIE CHŁODZENIA PODCIŚNIENIE i kapie na złączeniach węży??? Dowiedziałem się, że korek od zbiorniczka wyrównawczego powinien wytrzymywać około pół atmofery, a wyższe ciśnienie puszczać. Niektórzy przewiercają ten korek. Ja też przewierciłem na próbę, ale dalej cieknie... Ale chyba niedokładnie przewierciłem, bo przy odkręcaniu dalej syczy. |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2008-02-10 17:27:53 wyczyść dobrze końcówki na które nachodzą węże i ściśnij opaską i będzie dobrze
ps. może opaska przecięła wężyk i dla tego cieknie |
![]() DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2008-02-11 13:07:53 Przewiercanie korka to największa głupota z niekorzyścią dla silnika, czyli i Ciebie.
Jak założyłeś nowe węże (nawet nie pytam dlaczego i po co?) i stare sprężyste oryginalne opaski, to jest duża szansa, że będzie cieklo. Musisz po prostu założyć nowe, dobre opaski i porządnie dokręcić i wszystko będzie dobrze. Dobre opaski znaczy porządne czyli te droższe a nie takie badziewiaste z rynku za 50gr. No i postaraj się o nowy korek bo wiercąc dziurkę popsułeś korek i naraziłeś silnik na przegrzanie. (Skoro trzyma ciśnienie to może jeszcze go nie popsułeś.) |
FAROW Sympatyk FEFK Chorzów | 2008-02-13 08:38:55 Zobacz czy na odpalonym silniku w zbiorniczku wyrównaczym widać drobne pęcherzyki powietrza. Jesli tak to znaczy ze dmucha ci przez uszczelke pod głowicą i robi sie ciśnienie w układzie :/ |
![]() wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2008-02-13 10:59:24
jak by było podciśnienie to by zasysało do płynu. przy grzaniu się płynu i rozszerzaniu się go powstaje dlatego płyn szuka wszelkich dziurek aby się wydostać i to ciśnienie zmniejszyć, tu przychodzi na ratunek korek. jeśli ciśnienie będzie wysokie korek się rozszczelnia i zmniejsza to ciśnienie wypuszczając nadmiar na zewnątrz. |