MotoNews.pl
  

Instalacja KOLTEC - NECAM przełom w śledztwie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dość dawno nie byłem na forum - z jednego powodu - Mesia była grzeczna, i nie psuła się. Zaczęły się małe problemy z instalką gazową - mało uciążliwe, ale jednak odbiegajace od stanu poprzedniego zachowanie silnika na gazie. Wcześniej przepieprzyłem internet wzgłuż i w poprzek - znalazłem tylko firmę, która wybawiłamnie z kłopotów - nie za darmo, bo firmy są po o, żeby zarabiać. Dzisiaj wiedziałbym jak zaradzić problemom z parownikiem. Panie i Panowie - serdecznie polecam stronę Pana Jarosława Sobólskiego - http://koltec.i15.eu/index.php. Jeżeli nie znajdziecie tam wszystkiego, czego szukacie o flagowym gazie Omegi, to przynajmniej w jednym miejscu znajdziecie użytkowników tych instalacji. Serdecznie polecam.
  
 
no nie powiem ...kozak!!!miałem problem zdiagnozowałem naprawiłem..dzięki ..pozdrawiam
  
 
Wyobrażam sobie twoją minę - miałem pewnie taką samą jak znalazłem tą stronę.
Raj dla Koltekowiczów.
  
 
I czar prysł - razem ze stroną.
  
 
Od pięciu lat jeżdżę z tą instalką. Odkąd rozpracowałem ją samodzielnie, no... z pomocą porad i instrukcji z Internetu - śmiga idealnie. Fachowcy od tej instalki głównie brali forsę, a z jazdą na gazie ciągle coś było "nie halo". Dla zainteresowanych mogę podsumować tak: w instalacji Koltec-Necam najważniejsze są 1) czyste filtry, 2) czysty rozdzielacz gazu, 3) dobry parownik, 4) szczelne przewody gumowe na wtryskiwaczach (szczelne tzn. co 3 lata zmieniane, bo twardnieją), 5) stosowanie dodatku do benzyny np. firmy STP do aut zasilanych LPG (co najmniej co drugie tankowanie), 6) jeżdżenie ok. 20% przebiegu na benzynie. Jeśli chodzi o punkt 2, czyli czyszczenie rozdzielacza - można kupić zestaw naprawczy (patrz w google) i wyczyścić samodzielnie (ostrożnie, żeby nie pogubić części - na forum są porady). Punkt 3 Parownik - ciśnienia można sprawdzać i wyregulować samodzielnie (jeżeli brakuje mocy), wystarczy manometr do 2,5 bara, wężyk i dysza z gwintem M6 do wkręcenia w otwory diagnostyczne parownika; instrukcję można znaleźć w necie). Jeżeli silnik "buja" na wolnych obrotach, przyczyną jest przeważnbie brudny rozdzielacz. Jeżeli nie dokręca na gazie powyżej 5000-6000 obrotów - to może być oznaka zanieczyszczonego parownika i twardych membran. Można próbować go oczyścić i wymienić membrany (bo sztywnieją), ale ja wstawiłem nowy. W ten oto sposób auto jeździ na gazie idealnie tak samo jak na benzynie, w mojej Omie już ponad 200 tys. km. Ta porada jest bezpłatna