MotoNews.pl
  

Sekwencja czy druga generacja w elpigazie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
rozwazam zalozenie w moim dwulitrowym esperaczku gaz.Prosze o pomoc.W kazdym jednym warsztacie montujacym instalacje lpg wszyscy namawiaja mnie na sekwencje, ale jak zadzwonilem do zakladu montujacego elpigaz to facet powiedzial , ze w tym samochodzie zdecydowanie lepiej zalozyc jest druga generacje (oczywiscie w ich wykonaniu).Czy ktos moze mi podpowiedziec co zrobic?Czy wybrac elpigaz z lepszym komputerem czy sekwencje?Podajcie jakies szczegoly dotyczace spalania, serwisu i ogolnego sprawowania sie tych instalacji.
  
 
Cytat:
2008-02-05 17:10:11, carramba pisze:
rozwazam zalozenie w moim dwulitrowym esperaczku gaz.Prosze o pomoc.W kazdym jednym warsztacie montujacym instalacje lpg wszyscy namawiaja mnie na sekwencje, ale jak zadzwonilem do zakladu montujacego elpigaz to facet powiedzial , ze w tym samochodzie zdecydowanie lepiej zalozyc jest druga generacje (oczywiscie w ich wykonaniu).Czy ktos moze mi podpowiedziec co zrobic?Czy wybrac elpigaz z lepszym komputerem czy sekwencje?Podajcie jakies szczegoly dotyczace spalania, serwisu i ogolnego sprawowania sie tych instalacji.



jak masz kasę to bierz sekwencję
  
 
Cytat:
2008-02-05 17:23:22, Kolber7 pisze:
jak masz kasę to bierz sekwencję


Po co ?? W 10 letnim aucie ?? Dołożyć do niego 1/2 jego wartości ??
I jeszcze zużywać kupę noPb ??
  
 
montaż II generacji jest głupotą
różnica w cenie minimalna, a jakość bez porównania wyższa
  
 
Cytat:
2008-02-05 20:15:29, Robert_S pisze:
montaż II generacji jest głupotą różnica w cenie minimalna, a jakość bez porównania wyższa



A możesz to bliżej uzasadnić akurat na przykładzie tego silnika ?
  
 
sekwencja w porównaniu do II gen ma dziewięć zalet:
1. nie ma zwężki w dolocie, moc pozostaje praktycznie taka sama jak na benzynie
2. nie wiesz nawet, kiedy się przełącza na gaz - jest to nieodczuwalne
3. nie strzela w kolektor
4. mieszanka pozostaje prawidłowa w całym zakresie obrotów/obciążenia silnika. Dzięki temu spalanie powinno być niższe
5. po opróżnieniu butli sam się przełączy na benzynę - nie ma ryzyka że nagle podczas wyprzedzania "ty mu w gaz a on zgasł"
6. komputer benzynowy nie traci ustawień - II gen oszukuje komputer podając mu wzorcowy sygnał lambdy, przez co po pewnym czasie auto przestaje chodzić na benzynie. W sekwencji to komputer benzynowy steruje wtryskiwaczami gazowymi, więc nie ma tego problemu.
7. nie ma zwężki w dolocie
8. nie ma problemu gaśnięcia po wysprzęgleniu i skręcaniu w prawo
9. pisałem już, że nie ma zwężki w dolocie?

To pisał ten, któren przejechał 46 tys. na II gen, a od 15 tys śmiga na sekwencji
  
 
Cytat:
2008-02-05 19:13:04, n0ras pisze:
Po co ?? W 10 letnim aucie ?? Dołożyć do niego 1/2 jego wartości ?? I jeszcze zużywać kupę noPb ??



obecnie różnica w cenie między sekwencją a II generacją nie jest taka duża.....

Nie rozumiem też o ci Ci biega z tym nadmiernym zużyciem noPb...

W mercu mam sekwencje i auto przełącza się na gaz po ok 2 km jazdy.... jak jade espero to nie przełączam go od razu na LPG, czekam aż się silnik trochę nagrzeje... trwa to mniej więcej tyle samo co nagrzewanie silnika w MB.... jak przełącze od razu na LPG to już mi się kilka razy zdarzyło że gaz sobie strzelił......

PRzy sekwencji takie coś nie ma prawa wystąpić.... w dodatku spalanie LPG auta z intalką sekwencyjną jest mniejsze niż z II generacją....

Dla przykładu Mercedes z silnikiem 2.3, skrzynią automatyczną, o masie prawie 1,5 T pali mi w trasie tyle samo co espero 1.8 z manualną skrzynią, lżejsze o ok 400 kg....

Nubira z sekwencją w trasie spalała ok 8 l LPG.... espero koło 10l....

różnica 2 l, przy większej ilości kilometrów nakłady na sekwencję szybko się zwrócą....

I tak jak mówię zużycie benzyny przy sekwencji nie jest wcale dużo większe niż przy II generacji


Jak już Robert zauważył klika razy, zakładając sekwencję nie pogarszasz sobie osiągów samochodu, bo nie ma zwężki na dolocie...

I tak jest w rzeczywistości, bo po założeniu sekwencji do nubiry, którą wcześniej zrobiliśmy 270 kkm na noPb nie odczuliśmy żadnego spadku mocy auta.... a wręcz subiektywnie auto ciut lepiej jeździło

Pozdro
  
 
co wy z tym czekaniem az sie rozgrzeje, ja mam II gen. i od 120 tys km przelaczam na lpg od razu po uruchomieniu, a jak jest cieply to odpalam go na LPG - wszystko zyje, nic nie strzela i ma sie dobrze - parownik mam BRC
  
 
Cytat:
2008-02-05 22:00:12, Outcast pisze:
co wy z tym czekaniem az sie rozgrzeje, ja mam II gen. i od 120 tys km przelaczam na lpg od razu po uruchomieniu, a jak jest cieply to odpalam go na LPG - wszystko zyje, nic nie strzela i ma sie dobrze - parownik mam BRC



no widzisz a ja nie katuje zimnego silnika od razu gazem...

tak jak mówię, jak jest zimno i od razu przełączę na lpg to zdarza się, że potrafi strzelić...
  
 
Cytat:
2008-02-05 21:42:34, Kolber7 pisze:
obecnie różnica w cenie między sekwencją a II generacją nie jest taka duża.....



Jakieś 1 tys. pln. To circa about 500 l lpg czyli 5 tys. km.

Cytat:
Nie rozumiem też o ci Ci biega z tym nadmiernym zużyciem noPb... W mercu mam sekwencje i auto przełącza się na gaz po ok 2 km jazdy....



To jak ktoś ma do roboty 4 km, a jazdę tam samochodem uzasadnia rozwiezienie po drodze dzieci do placówek naukowo-wychowawczych, to 50% przebiegu robi na noPb. Czyli oszczędność z LPG ch.... strzela.

Cytat:
jak jade espero to nie przełączam go od razu na LPG, czekam aż się silnik trochę nagrzeje... trwa to mniej więcej tyle samo co nagrzewanie silnika w MB.... jak przełącze od razu na LPG to już mi się kilka razy zdarzyło że gaz sobie strzelił......



I espero i leganza dostawały kopa na gaz w ok. 30 sek. po odpaleniu. I spróbowałoby które strzelić ! To ja bym go strzelił !

Cytat:
PRzy sekwencji takie coś nie ma prawa wystąpić....



Dwoma autami z LPG przejechałem gdzieś ze 100 kkm albo i więcej. Absolutne 0 strzałów. Albo mam szczęście albo obie instalacje montowali fachowcy a nie piekarze.

Cytat:
w dodatku spalanie LPG auta z intalką sekwencyjną jest mniejsze niż z II generacją.... Dla przykładu Mercedes z silnikiem 2.3, skrzynią automatyczną, o masie prawie 1,5 T pali mi w trasie tyle samo co espero 1.8 z manualną skrzynią, lżejsze o ok 400 kg....



Tu zgoda. Ale zużycie noPb przy krótkich trasach każe się zastanowić, jeśli ktoś nie robi po 200 km na raz. Z drugiej strony na długie trasy to chyba bym szukał diesla.

Cytat:
Jak już Robert zauważył klika razy, zakładając sekwencję nie pogarszasz sobie osiągów samochodu, bo nie ma zwężki na dolocie... I tak jest w rzeczywistości, bo po założeniu sekwencji do nubiry, którą wcześniej zrobiliśmy 270 kkm na noPb nie odczuliśmy żadnego spadku mocy auta.... a wręcz subiektywnie auto ciut lepiej jeździło Pozdro



Ok, więc kupuję esperaka 2.0 instaluję II gen i jeżdżę jak 1,8 z sekwencją. Poza tym jak często jeździsz z obrotami mocy max ?
Owszem pogarszasz osiągi, ale jeśli nie wykorzystujesz ich w 100%, to jest to bez znaczenia, bo jak przy sekwencji wykorzystywałbyś 50% możliwości, to przy II gen wykorzystasz 60% i wyjdzie na to samo.

Prawdopodobnie następcą legi będzie rezzo, gdzie jest OBD II co mnie chyba zmusi do sekwencji, co zaś zmusi mnie do rozważenia sensowności instalki.
  
 
Cytat:
2008-02-05 22:09:11, Kolber7 pisze:
no widzisz a ja nie katuje zimnego silnika od razu gazem...



I dzięki temu podniesiesz mu żywotność z 400 kkm do 500 kkm. Z tym że przy 350 rozpadnie Ci się buda, skrzynia i zawiecha.
  
 
U siebie założyłem sekwencję BRC w listopadzie w Scenicu za 2800, a II generacja kosztowała 2300, czyli nie zastanawiałem się bo tylko 500zł różnicy.
2.0 scenic pali średnio niecałe 10L gazu, rozgrzewa się przełaczając na gaz po 2km lub 5minutach w zimie (z tego co wiem to jak ktoś uważa że to za długo to można zmienjszy ten czas), mam wrażenie że na gazie jest nawet bardziej dynamiczny niż na benzynie (może gydby go podregulowac to paliłby jeszcze mniej kosztem mniejszej mocy).
Wydaje mi się że nie ma już dylematu tylko trzeba brac sekwencję
Nawiasem mówiąc w espero też miałem BRC ale drugiej generacji i nigdy nie czekałem aż się rozgrzeje tylko po chwili po przekroczeniu 2 tys. obrotów wchodził na gaz i nigdy nie było żadnych problemów ze strzałami w kolektor itp.
  
 
Cytat:
2008-02-05 22:00:12, Outcast pisze:
co wy z tym czekaniem az sie rozgrzeje, ja mam II gen. i od 120 tys km przelaczam na lpg od razu po uruchomieniu, a jak jest cieply to odpalam go na LPG - wszystko zyje, nic nie strzela i ma sie dobrze - parownik mam BRC



potwierdzam - BRC daje rade
  
 
Cytat:
Jakieś 1 tys. pln. To circa about 500 l lpg czyli 5 tys. km.



zależy gdzie...u mnie rożnica wychodzi koło 500-700 zł.. zależy od gazownika...


Cytat:
To jak ktoś ma do roboty 4 km, a jazdę tam samochodem uzasadnia rozwiezienie po drodze dzieci do placówek naukowo-wychowawczych, to 50% przebiegu robi na noPb. Czyli oszczędność z LPG ch.... strzela.



To kupujesz diesla albo jeździsz na noPb bo wtedy faktycznie, lpg nie ma sensu...

Chyba że oszukasz kompa z sekwencji i będzie przełączał szybciej... z tego co wiem to da się to zrobić kumpel w nexii sam sobie załącza LPG kiedy chce, a ma sekwencję

Cytat:
I espero i leganza dostawały kopa na gaz w ok. 30 sek. po odpaleniu. I spróbowałoby które strzelić ! To ja bym go strzelił !



No ja testowałem przełączanie sekundę po zapaleniu jak było poniżej 0 stopni już nie mówię, że jak zgaśnie to później ciężko zapalić jak wszystko zmrozi


Cytat:
Dwoma autami z LPG przejechałem gdzieś ze 100 kkm albo i więcej. Absolutne 0 strzałów. Albo mam szczęście albo obie instalacje montowali fachowcy a nie piekarze.



ja zrobiłem esperakiem ponad 90 kkm i strzelił mi tylko kilka razy.... parę razy jak miałem padniętą uszczelkę pod głowicą i zdarzało się że nie palił na wszystkie świece, no i w opisywanym przypadku przełączania na LPG w mrozie zaraz po odpaleniu...

Cytat:
Tu zgoda. Ale zużycie noPb przy krótkich trasach każe się zastanowić, jeśli ktoś nie robi po 200 km na raz. Z drugiej strony na długie trasy to chyba bym szukał diesla.




No i właśnie co kto lubi... ale ja tam wolę auto z sekwencją, ponieważ głównie robie duże trasy to mi się to naprawdę opłaca... jak ktoś mało jeździ i robi krótkie trasy to mu LPG nie potrzebne moim zdaniem

Cytat:

Ok, więc kupuję esperaka 2.0 instaluję II gen i jeżdżę jak 1,8 z sekwencją.


Nie powiedziałbym... jeździłem 2.0 z II generacją i zbierało się to praktycznie identycznie jak moje 1.8.... Jeździłem też vectrą A bez LPG z silnikiem 1.8 (który tam ma 90 KM) i była to istna rakieta przy moim espero.... więc jakbym założył tam sekwencję to miałbym praktycznie identyko osiągi co bez niej.....

Cytat:
Poza tym jak często jeździsz z obrotami mocy max ?
Owszem pogarszasz osiągi, ale jeśli nie wykorzystujesz ich w 100%, to jest to bez znaczenia, bo jak przy sekwencji wykorzystywałbyś 50% możliwości, to przy II gen wykorzystasz 60% i wyjdzie na to samo.



Bardzo często wykorzystuje moc silnika.... i naprawdę bardzo by mnie ucieszyło jakbym miał te parę KM więcej, które zabrała mi instalka II generacji... Nie jest to bez znaczenia, jak np w trasie wyprzedzasz rządek tirów....


Cytat:
Prawdopodobnie następcą legi będzie rezzo, gdzie jest OBD II co mnie chyba zmusi do sekwencji, co zaś zmusi mnie do rozważenia sensowności instalki.



Pisałem już, że mi sę rezzo nie podoba ???
  
 
Cytat:
2008-02-05 22:53:36, Kolber7 pisze:
Pisałem już, że mi sę rezzo nie podoba ???



Mi też. Miałem 1 ładne auto (espero), 1 brzydkie (leganza) a po rezzo to już każde będzie ładniejsze . Trzeba się odbić od dna brzydoty
A na poważnie - wygląda na wewnątrz przyjazne rodzinie.
  
 
Fajnie , ze dyskusja trwa, ale nadal nie wiem co wybrac, bo z konkretnych argumentow zjechalismy na odpalanie zimnego silnika na gazie...przeciez nie o tym jest watek...Caly urok sytuacji polega na tym, ze jak rozmawialem z kolesiem z elpigazu to powiedzial, ze on zdecydowanie zaleca 2 generacje pomomi , ze z jego punktu widzenia lepszym wyjsciem jest sekswencja (przeciez wiecej na tym zarobi).Mowil, ze po podlaczeniu aut zasilanych sekwencja pod komputer nie podobaly mu sie czasu wtryskow.Problem ten nie wystepowal za to w przypadku 2 generacji...W elpigazie instalacja drugiej generacji z tym najbardziej zbajerowanym komputerem i centralka na desce kosztuje 2200 zl.W warsztacie (podobno naprwde rzetelnym) na ul. Szarych szeregow w Warszawie instalacja sekwencyjna jest w promocyjnej cenie rowniez 2200 zl.Sekwencja marki (mam nadzieje ze nie przekrece) KAEME.Zastanawia mnie tylko to co mowil ten z elpigazu o NIEWLASCIWYM CZASIE WTRYSKOW...wiec co do cholery wybrac??????
  
 
Cytat:
2008-02-05 23:59:01, carramba pisze:
Fajnie , ze dyskusja trwa, ale nadal nie wiem co wybrac, bo z konkretnych argumentow zjechalismy na odpalanie zimnego silnika na gazie...przeciez nie o tym jest watek...Caly urok sytuacji polega na tym, ze jak rozmawialem z kolesiem z elpigazu to powiedzial, ze on zdecydowanie zaleca 2 generacje pomomi , ze z jego punktu widzenia lepszym wyjsciem jest sekswencja (przeciez wiecej na tym zarobi).Mowil, ze po podlaczeniu aut zasilanych sekwencja pod komputer nie podobaly mu sie czasu wtryskow.Problem ten nie wystepowal za to w przypadku 2 generacji...W elpigazie instalacja drugiej generacji z tym najbardziej zbajerowanym komputerem i centralka na desce kosztuje 2200 zl.W warsztacie (podobno naprwde rzetelnym) na ul. Szarych szeregow w Warszawie instalacja sekwencyjna jest w promocyjnej cenie rowniez 2200 zl.Sekwencja marki (mam nadzieje ze nie przekrece) KAEME.Zastanawia mnie tylko to co mowil ten z elpigazu o NIEWLASCIWYM CZASIE WTRYSKOW...wiec co do cholery wybrac??????



gość po prostu woli założyć II generację bo łatwiej jest ją skalibrować pewnie...

2200 za II generację to przesada

ta sekwencja o której piszesz to KME

jeżeli są w jednakowej cenie to wg mnie wybór jest prosty... only sekwencja...

tylko się dowiedz co to za cudo to KME....

żeby się nie okazało, że to jakiś szajs jest...

pozdro
  
 
Cytat:
2008-02-05 22:57:16, n0ras pisze:
Mi też. Miałem 1 ładne auto (espero), 1 brzydkie (leganza) a po rezzo to już każde będzie ładniejsze . Trzeba się odbić od dna brzydoty A na poważnie - wygląda na wewnątrz przyjazne rodzinie.



wewnątrz faktycznie jest spoko.... lepze wersje mają obracany fotel pasażera, nie pamiętam ale chyba też kierowcy... można sobie małą konferencję w aucie urządzić....

Co nie zmienia faktu, że auto jest bardzo mało popularne, i nie wiem jak wygląda sprawa z częśćiami....

Ja bym się rozglądnął za czymś innym... np zafra, scenic, picasso.. może 307SW, które mi się bardzo niegdyś podobało

Pozdro
  
 
Cytat:
2008-02-06 01:12:46, Kolber7 pisze:
wewnątrz faktycznie jest spoko.... lepze wersje mają obracany fotel pasażera,



Bajer marketingowy. I tak tak nie możesz jechać, bo pasy się nie obracają.
Bardziej mnie przekonują schowki, stoliczki dla dzieci i to że w tej cenie nie kupię sensownego kombi (znaczy byłoby lacetti a z tych dwóch wolę rezzo). Trzymają mnie też warunki leasingu (nie niżej niż 2003) no i kwota na którą (i tak nie mogę) sobie pozwolić .... + to że sprowadzane w zasadzie odpadają (potrzebuję FV na realną kwotę).
Plan był ciut inny - lega miała dojeździć do wakacji i być sprzedana jako sprawna, a tak trochę kasy poszło się p...lić.

Cytat:
nie pamiętam ale chyba też kierowcy... można sobie małą konferencję w aucie urządzić.... Co nie zmienia faktu, że auto jest bardzo mało popularne, i nie wiem jak wygląda sprawa z częśćiami....



Nie będąc związany gwarancją z ASO, mogę sobie pozwolić na szukanie części od DU Tacumy. Zresztą silnik 2,0 to ten z nuby/legi z innym kompem - OBD II.
Nie spodziewam się niespodzianek.

Cytat:
Ja bym się rozglądnął za czymś innym... np zafra, scenic, picasso.. może 307SW, które mi się bardzo niegdyś podobało Pozdro



307 przy 2 małpach będzie ciasnawe, poza tym w 30 kpln byłoby b.ciężko coś z tego trafić.
Bardzo chciałem rozstać się ze stajnią DU, ale chyba dopiero następnym razem.
Sensownej Octavii nie dostanę w tej cenie.
A co do gazu - 2200 za II gen to cena sprzed 7 lat. Teraz spox powinno być ok. 1500.
Pamiętaj też że espero ma full-group wtrysk, więc z sekwencją mogą być jaja.
  
 
Cytat:
2008-02-05 23:59:01, carramba pisze:
Fajnie , ze dyskusja trwa, ale nadal nie wiem co wybrac, bo z konkretnych argumentow zjechalismy na odpalanie zimnego silnika na gazie...przeciez nie o tym jest watek...Caly urok sytuacji polega na tym, ze jak rozmawialem z kolesiem z elpigazu to powiedzial, ze on zdecydowanie zaleca 2 generacje pomomi , ze z jego punktu widzenia lepszym wyjsciem jest sekswencja (przeciez wiecej na tym zarobi).Mowil, ze po podlaczeniu aut zasilanych sekwencja pod komputer nie podobaly mu sie czasu wtryskow.Problem ten nie wystepowal za to w przypadku 2 generacji...W elpigazie instalacja drugiej generacji z tym najbardziej zbajerowanym komputerem i centralka na desce kosztuje 2200 zl.W warsztacie (podobno naprwde rzetelnym) na ul. Szarych szeregow w Warszawie instalacja sekwencyjna jest w promocyjnej cenie rowniez 2200 zl.Sekwencja marki (mam nadzieje ze nie przekrece) KAEME.Zastanawia mnie tylko to co mowil ten z elpigazu o NIEWLASCIWYM CZASIE WTRYSKOW...wiec co do cholery wybrac??????



"niewłaściwe" czasy to efekt tego, że w espero mamy wtrysk "full group" - wszystkie wtryskiwacze otwierają się równocześnie, w związku z czym czasy otwarcia są bardzo krótkie. Ale to nie jest żaden problem dla sekwencji, ewentualnie dla gazownika który będzie musiał więcej pogłówkować nad parametrami instalacji. Wg mnie ten Twój gaziarz po prostu bał się kłopotów i dlatego proponuje II gen.

Bierz sekwencję!!