| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2008-02-06 19:51:55 Witam.
Właśnie wygrałem licytację Omegi i za kilka dni dokonam oględzin więc chcę być maksymalnie dobrze przygotowany. Napiszcie mi na co zwracać uwagę. Może słyszeliście o jakiś typowych niedomaganiach w tym modelu lub znacie jakieś triki służące sprawdzeniu stanu technicznego. Wprawdzie kiedyś sam handlowałem autami ale nigdy nie ukrywałem wad ani usterek wiec nie znam handlu od tej strony. Każda pomoc, rada czy wskazówka sie przyda. Wasze porady posłużą też innym w późniejszym czasie. Niech będzie to schemat zachowań jako poradnik dla kupującego OPLA. Dzięki. Oto Omega |
maxsped Forumowicz Windstar Opel Serle | 2008-02-06 20:54:15 Hej..
Możesz mi przesłać link z tą Omegą
,Jak nie na forum to na priv.. ............................................ maxsped |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2008-02-06 21:12:50 Link jest w pierwszym poście. |
lukwel Forumowicz Opel Senator A Wisznice | 2008-02-07 19:19:50 kolego niestety zmartwię cię to jest silnik od BMW a historia tego silnika jest bardzo długa ponieważ ten silnik też nie został stworzony przez BMW tylko jakąś tam firmę na zlecenie BMW i Opla co za tym idzie silnik nie jest zbyt wytrzymały i bardzo awaryjny niestety a na co masz zwrócić uwagę to na zużycie zawieszenia wypadkowość auta ogniska korozji stan silnika skrzyni czy na kompie nie palą się żadne komunikaty czy kontrolka silnika przypadkiem sie nie pali bo to jest w oplu częsty i duży problem !! |
lukwel Forumowicz Opel Senator A Wisznice | 2008-02-07 21:46:54 nie nie te silniki są wadliwe i awaryjne żadnych sportowych ambicji nie ma co mieć bo 2.0 16V w omedze radzi sobie lepiej niż ten 2.5TD taka prawda sprawdzone sam miałem 2.5TD i już nigdy więcej wcale nie idzie pali dużo !! i się psuje przy normalnej jeździe bez żadnego gazowania bardziej bym polecał 2.2TDI to jest bardzo dobry i chwalony silnik lub 2.2B |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2008-02-08 22:18:51 Choć nie miałem nigdy osobistej styczności z silnikiem BMW 2,5 TD w Omegach, to słyszałem od kilku osób niezbyt dobrą o nich opinię. Psują się [pompa i wtryski] i dość dużo piją... |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2008-02-08 22:33:40 -Zawieszenie.
- - Co konkretnie można sprawdzić na oko lub w czasie jazdy próbnej?Czego i gdzie szukać? (akurat to aut z Holandii nie dotyczy-od czterech lat szukam jakiejś dziury czy choćby nierównego torowiska...i nic) -Wypadkowość - - Jak zbadać? Gdzie szukać śladów i po czym poznać czy ewentualna naprawa była fachowa czy partacka? -Korozja Gdzie najczęściej występuje rdza w Omegach po lifcie? Czy małe purchle dyskwalifikują auto? - Stan silnika i skrzyni Jak samemu zbadać motor? Czy może zakopcić zimny/ciepły? Jaki kolor i gęstość musi mieć olej? Czy pewniejszy jest silnik brudny czy wycackany? Jak przetestować skrzynię? Wskazania komputera To ważna i dobra rada. Czy sygnał "check" jest zawsze niepokojący? |
mario26DR Pełnoprawny Klubowicz Limo Long Vehicle Gdynia | 2008-02-08 23:18:22 Hey,pierwsze co,to sprawdz czy nie byla bita. Rownosc spoin miedzy blachami,odcien lakieru, spasowanie lelementow,zgrzewy.Sprawdz czy wszystkie uszczelki,plastiki sa zamontowane oryginalnie,czy na poczernianych srubach nie widac sladow odkrecania, potem kufer, otworz schowski,odkryj tapiecerkie,sprawdz blachy od srodka,zwlaszcza zgrzewy,wyjmij kolo zapasowe,sprawdz blache blizej zderzaka. Potem komora silnika, belka mocujaca,czyli nosnik maski,czy jest oryginalnie zamontowana tabliczka,nalepki od serwisow,zolta z blyskawica. sruby przy blotnikach,czy nie ruszane. Wygluszenie maski,oraz zamkniecie. Szyby,sprawdz po numerach czy wszystkie sa takie same,czy ktoras nie byla tluczona,bita,a jesli tak to czemu? sprawdzic wowczas element blacharski w poblizu. Wnetrze. 150 tys przebiegu dla omegi,to nie duzo,masz skore jak ja. Powinna byc w super stanie,siedzisko kierowcy,kierownica, raczka od skrzyni, oryginalny dywanik przy pedalach , wykladzina podlogowa. Silnik. Pali nie malo,jednostka prawie identyczna jak montowana w Bmw, silniki zywotne,czesto sie slyszy opinie negatywne.Dlatego kupilem V6 benzyne. Automat,sprawdz czy begi wchodza plynnie,przy takim silniku,przy mocnym depnieciu,powinny sie zmieniac szybko i plynnie,bez szarpniec.tylni most,czy nie chuczy nie wyje. Zerwij z kapcia na ostrym luku,zobaczysz czy nie stuka cos z tylu. Silnik jak i skrzynia musza byc suche,most tez,absolutnie zadnych wyciekow,nie w takim aucie i przy takim przebiegu. Co do Check,moze sie zapalic,nawet jak przepali sie Tobie zarowka od halogenu,wiec bez paniki, troche znajomosci niemieckiego i bedzie gut. Najlepiej pojedzce na jakis warsztat od przegladow.Zaplacisz troche euro,ale zobaczysz stan amortyzatorow, zbieznoc kol,wiec czy nie byla uderzona,oraz czy nie zaliczala nagminnie wysokich kraweznikow. Sprawdz poduszki pod silnikiem, oraz pod skrzynia biegow. Co do rdzy,ten model teoretycznie nie powinien miec zadnych problemow z rdza,zadnych! Jesli blacha byla ruszona to wowczass cos sie bedzie dzialo,tak nie ma prawa,po pierwsze mlody rocznik,po drugie juz jest ocynk.Wiec jesli jest jakis purchel,to obejrzyj element dokladnie,a zaloze sie o browara,ze byl ruszany. sprawdz tez duperele,popielniczki,wszystkie wlaczniki, zarowki od podswietlenia, komplet opprzyrzadowania w kole zapasowym, klucze,trojkat. To duperele,ale powinny byc w komplecie.powinien byc rowniez zapas lakieru w postaci dwoch pojemniczkow.srebrny i chyba klar. Masz klimatyzacje, jest zimno,ale kiedy ja zalaczysz,spadna chwilowo troche obroty silnika. Obejrzyj opony,czy sa rowno zuzyte,czy ich nie bierze od jednej strony,powinno byc rowno.Aha, jesli felgi maja sruby klucze przeciwkradziezowe fabryczne,jak ja. To musi byc kluczyk do nich Pozdrawiam. |
maxsped Forumowicz Windstar Opel Serle | 2008-02-08 23:35:08 A WIEC po koleji
ZAWIESZENIE mysle ze ciebie raczej nie dotyczy bo jak sam zauważyłes zawieszenie rzeby sie sypało to potrzebna jest jakaś POLSKA ROSJA UKRAINA itp a na płaskich autostradach zachodnich o zużycie zawieszki potwornie ciężko
Wypadkowość wiadomo że jakieś male obtarcia czy polakierowane poszczególne elementy to nic strasznego i każde auto może je miec ,,, Wszystkie wieksze UNFALE najprosciej tak dla amatorskiego oka llokalizować patrząc po orginalnych gumach które są natryskiwane na prawie wszytstkie połączenia zgrzewane więc ich wzor musi być wszedzie taki sami prawie nikomu nie uda sie zrobic identycznie jak fabrycznie to samo na podwoziu czy podłużnicach i bagażniku KOROZJA raczej w tych rocznikach samochodów już nigdzie nie występuje WSKAZANIA KOMPUTERA nie zawsze trzeba sie niepokoic bo to typowy komputer więc zawsze jakies błedy sie mogą napatoczyc ,,Nieraz tak było że jechałem do swojego elektronika tak pro/forma a on po podłączeniu diagnostyki swierdzał samoistne błedy STAN SILNIKA I SKRZYNI SIL:NIK oczywiscie wiadomo że jak nie umyty to przynajmniej widać ze nie cieknie ,,Ewentualne przedmuchy możesz sprawdzac na odpalonym silniku i wyjmujesz bagnet kontroli oleju NIEMA PRAWA sie z tamtąd ani kopcic ani dmuchac.. Co do samych spalin TO JEST TO DIESEL niestety wiec jak mu dasz po garach zawsze zakopci nawet MERCEDES S CLASE 2008r
SKRZYNIA ..dobrze serwisowany i urzytkowany automat spokojnie przeżyje Samochód ,,, Sprawdz olej na bagnecie od skrzyni jak ktoś bedzie dbał to bedzie ładny CZERWONY a jak nie dba to mętny nawet i brązowawy ... ..,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, TAK ODROBINKE doświadczenia mam ..W Polsce miałem swój warsztat od 15 lat a na dodatek od 10 lat sprowadzałem auta je robiłem i sprzedawałem
maxsped PS.To można by jeszcze pisać i pisać ale myśle że zawsze coś z tego co napisałem ci sie przyda |
-kudlaty- Forumowicz 2xsenator lublin | 2008-02-09 18:08:03
Nie powie, bo silniki te produkowali ruscy razem z inz. porshe ,
a jedynie uklad wtryskowy jest zapozyczony o GM Warto sprawdzic wszyskie elektroniczne bajery czy dzialaja, ich usterki nie wykluczaja auta, ale daja dobre oparcie do negocjacji ceny |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2008-02-09 18:26:11
Tego nie wiedziałem... ale importer twierdzi inaczej. Choćby TU Kurcze ciekawe ile zajmie sprawdzenie wszystkich bajerów....Mam nadzieje że sprzedawca będzie cierpliwy.. |
-kudlaty- Forumowicz 2xsenator lublin | 2008-02-09 20:54:46 Mialem na mysli najczesciej wystepujacy silnik 1.5 w roznych wersjach , oraz motory o innych pojemnosciami, ale tej samej konstrukcji. A zasugerowalem sie tym:
Choc przyznam ze o tej dwolitrowce nie wiedzialem |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2008-02-10 11:35:33 Mój błąd. Mało wiem o Łładach . Z kolei ja znałem jedynie dwulitrówkę. Wczoraj za sprawą dziwnego zbiegu okoliczności miałem sposobność zajrzeć pod maskę łady 110 i co? Najzwyklejszy DOHC z Gsi. Pozdrawiam. |
GSI (M) Strażnik Ampera Warszawa | 2008-02-27 15:38:29 O TDS mam wrazenie, ze wiem sporo. Jezdze Omega z takim silnikiem juz prawie 2 lata.
Silnik to element, ktory bym na samym poczatku dokladnie sprawdzil. Reszta jak blacha, zawieszenie to drobiazgi. Wiem, bo przeszedlem przez "kapitalke". Co do samej jazdy. Nie mozna sie czepiac. Wsiadajac do Omego z takim silnikiem ( ja jeszcze mam kombi w automacie) trzeba przestawic sie na tryb rodzinny. To nie samochod do deptania. Jadac Omega zadajesz sobie pytanie POCO sie spieszyc. Zawieszenie pracuje tak milo, ze jazda sprawia przyjemnosc i ma to bezposrednie przelozenie na twoja kondycje w trakcie dlugiej jazdy. To wrecz idealny samochod do dalekich wyjazdow. Po miescie raczej trudno "cfaniakować". Dlugosc, ciezar, silnik,automat bardzo skutecznie stopuja zapedy do dynamicznej jazdy.
Co do spalania: - miasto 13l ( min 11L) - trasa 8 l ( 6,9 L ) Pozdrawiam P.S. Teraz doczytalem ze Yannosick jest autorem tego postu!! Zdziwko! [ wiadomość edytowana przez: GSI dnia 2008-02-27 15:40:47 ] [ wiadomość edytowana przez: GSI dnia 2008-02-27 15:41:03 ] |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2008-03-13 22:21:10 Właśnie nabyłem "wszystkomającą" Omegę B. Oczywiście wersja TURBO w specyfikacji MV6 z automatem. W sobotę odbieram to fotki pstryknę. |
MarekV6 Forumowicz Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2008-03-13 22:46:14 Przyszłość jest jasna, przyszłość to RZEPAK!
i jak to się ma do MV6
gratuluję wyboru ![]() |