MotoNews.pl
  

[125p] Komora Silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktos zdjecia pustej komory silnika? oraz jakie silniki byly swapowane do 125p? na fiatowskie dohc mam wyjebane zastanawiam sie nad 2.2/2.4 oplowskiem albo 2.0 16V oplowskie - a najlepiej jakbym upchnal 3.0 24V DualRam, wszytsko da sie zrobic tyle ze przy 6ciu garach bedzie pewnie prblem z montazem chlodnicy, takze poprosze o fotki jak to tam wyglada
  
 
Generalnie w 125p jest ciasno w kazda strone. Chodzi i to ze jak popiescisz to zmiescisz ale naklad srodkow bedzie niepropocjonalny do efektow. Mowi sie ze fiatowskie DOHC jest Plug and Play, a pogadaj z ludzmi ktozy swapowali i najebac sie trzeba nie malo.

  
 
centrala se zrób...
  
 
ale zes sie doczepil do oplowskich pasciow rzedowa 6 - bedzie problem spory, bez ciecia sciany grodziowej to juz wogole.
  
 
Cytat:
2008-02-09 12:23:58, Blady pisze:
centrala se zrób...



no no w pick upie....
  
 
centralnie na pace

możesz se nawet v6 wsadzić , nawet biturbo na palecie i paru klockach bedzie stabilne

jakies małe nowoczesne japońskie 2.0 , jak walezy kiedyś pisał , ponad 200 kucy , jak chcesz całe auto przebudowywac to przynajmniej dla dobrego silnika .
  
 
rzedowe sześć to jest kopanie dołków pod samym sobą
  
 
jakbym mial swapowac i nie szczypac sie ze srodkami to bym wsadzal angielskie K-series

seria 1,4 rodem z poldorovera daje rade
niemalze identyczny ale deczko mocniejszy jest 1,6
full wypas to 1,8 ze zmiennymi fazami

1,4 dosc tanio i dosc prosto robi sie na 140 KM ( na dobra sprawe tylko wystarczy zapodac 2 webery/dellorto 40 do stockowego motoru ) a mozna go nabyc za male pianiadze

naped zajebisty bo lekki co przy swapie w pikusiu ma spore znaczenie bo tenze dupa zamiata na seryjnym 1,5 ohv
  
 
Jak sie bawic to laduj V8
  
 
Taaa i dobuduj przód jeszcze ... V8 to chyba raczej nie bardzo. Więc może jednak 2.9 ze scorpio (chyba taki Kajtek pokazywał w kancie) podobno z możliwością przeróbki na 4.0 ...
  
 
Na youtube byl jakis filmik z 2.5 R6 od BMW wiec rzędowych sześć garów sie zmieści (jak się popieści), pytanie tylko po co?

Ja bym stawiał na oplowski 2.0 red top - silnik dość mocny sam w sobie i baaardzo podatny na rzeźbienie zarówno NA jak i tubro. W UK znajdziesz nawet gotowe dzwony do połączenia z wzdłużnymi Fordowskimi skrzyniami. Najważniejsze że rozkład mas się nie zmieni.

Pozdro

Mali

ps. jakoś czuje w kościach że ten temat źle się skończy
  
 
Cytat:
ps. jakoś czuje w kościach że ten temat źle się skończy



no pewnie bo stasiek znowu opla kupi a fiat pojdzie do ludzi
  
 
Wiem ze to nie ten dzial ale jak swapowac to moze cos z
BMW ??

A tu pomijajac ze film niezbyt ciekawy lecz na 5 minucie i 55 sek. pokazuje wnetrze 125p z silnikiem bmw tylko jakim ??

  
 
Cytat:
2008-02-09 18:54:05, Mariusz126p pisze:
film niezbyt ciekawy lecz na 5 minucie i 55 sek. pokazuje wnetrze 125p z silnikiem bmw tylko jakim ??



gaznikowym M20B20 z e21/e12. Z tego co pamietam 122km
  
 
wielkie stare ciężkie 6 garów , z małą mocą , pociente wzmocnienie czołowe i stabilizator opłaca się?
  
 
a co myslicie o 1.8 IS ??
  
 
Stasiu znajdz fiata 130 z silnikiem 3,2 v6 i swapuj

wchodzi też jakaś włoska 16v 1,8

no i 1,8 z audi też się podobno mieści


fotki dwóch pierwszych opcji wrzucałem kiedyś na forum



Edit:







[ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2008-02-10 10:37:26 ]
  
 
no racja, osobiscie widzialem na miedziance jakiegos fiata z czestochowy ze zaswapowanym motorem ( podobno 1,8 ) z grupy vw-audi na dwoch podwojnych gazniorach
  
 
To 1,8 16v z OBRSO to byl pewnie DOHC z jakas prototypowa glowica np. Abartha.

Ja mysle ze nie ma co wynajdywac kola, zobaczcie jakie silniki uzywa sie w Kit-Carach w UK:
- Rover K (jak pisal flapjack)
- Ford Zetec - pasuje do kazdej skrzyni od Pinto, Polonez mial pinto pod maska
- Rover V8, maly i lekki, moglby sie zmiescic
- Fiat DOHC (16v, turbo)
- Ford Pinto w wersji Cosworth'a

Z BMW to tez raczej 1.8IS najlepszy jest do swapa jak ktos pisal. Mysle ze Opel Ecotec tez nie glupi pomysl, montowany byl chyba wzdluznie w Omedze, nie? Jest jeszcze fajny Zetec-Sigma forda, aluminiowy jak Rover ale max pojemnosc 1.7 i nie byl montowany wzdluznie.
  
 
pięć garów z audi tez wchodzi , silniki rodziny vw najłatwiej połączyć z seryjną skrzynią dzwonem z f125p 1.6 diesel (vw) trudno dostać , mozna dorobić


i tak polecał bym lekkiego mocnego japońca