Problem na biegu jałowym LPG BRC w Hondzie Civic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panów Od zeszłego tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Instalacji Gazowej BRC sequent w Mojej Hondzie Civic VI gen 1.4. Wszystko jest OK z małym ale. Podczas jazdy na gazie kiedy naciskam sprzęgło w celu wrzucenia na luz (pojawia się to tylko przy ciepłym silniku) obroty w aucie zaczynają bardzo spadać prawie gaśnie silnik i zaraz wzrastają do obrotów biegu jałowego. I zastanawiam się co z tym robić. Nigdy mi się coś takiego nie pojawiało na benzynie. Gazownik twierdzi że to wina serwo ale co ma piernik do wiatraka. Chciałem jeździć trochę taniej do pracy a okazuje się ze narobiłem sobie tylko kłopotu. Proszę o pomoc. czy ktoś sie z taką sytuacją spotkał. Pozdrawiam
  
 
może podasz więcej detali????? Ja obstawia,m dolot powietrza o ile instalacja jest na mixerze
  
 
Cytat:
2008-02-13 07:56:48, holland2 pisze:
może podasz więcej detali????? Ja obstawia,m dolot powietrza o ile instalacja jest na mixerze



Jak masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz, masz problemu ze zrozumieniem czytanego tekstu, wyraźnie podano że to BRC sequent wiec to wtrysk LPG!!!

Teraz wracając do tematu, wygląda mi to na zła regulację, tak jakby przy zejściu z obrotów zalewało silnik maleją obroty, ecu benzyny reaguje skracając czas wtrysku PB na podstawie którego BRC dawkuje gaz i wszytko wraca niby do normy ale dobre to to nie jest, podjedz do gazowników niech podepną laptopa i się przejadą z tobą, nie znam softu BRC ale myślę że bez problemu można w nim w czasie rzeczywistym podglądać czasy wtrysku i stan sondy lambda jak np. w STAGu i myślę że momentalnie ci to powinni skorygować.

pzdr. Grzesiek
  
 
Witam i dzięki za zainteresowanie moim problemem. Co do szczegółów to: Reduktor BRC Genius. Nie wiem jeszcze jakie was parametry interesują. Byłem u znajomego i mówi że reduktor został źle dobrany (on zakłada instalacje STAG). Natomiast Ci gazowniki zarzekają się że mam serwo uszkodzone. W piątek jadę do servisu Hondy i mają sprawdzić jak się auto sprawuje na benzynie. Wkurzony jestem bo samochód nigdy nie sprawiał problemu. Jak ktoś wie co się z autem dzieje to proszę o pomoc. Pozdrawiam

PS co do regulacji wpieli kompa i mówią że jest ok.

[ wiadomość edytowana przez: Yoz dnia 2008-02-13 18:10:48 ]
  
 
Jak jedziesz prosto, to serwo i tak praktycznie nie ma wplywu na obciazenie silnika. Nalezy poprawnie wyregulowac instalacje i sprawdzic jej montaz.
  
 
Cytat:
Jak masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz, masz problemu ze zrozumieniem czytanego tekstu, wyraźnie podano że to BRC sequent wiec to wtrysk LPG!!!



Faktycznie nie doczytałem.... Sorki... aale nie musisz się tak unosić
  
 
Witam.

Serwis w którym montowałem LPG podobno nie odwala badziewia bo są autoryzowanym serwisem Hyundai. I w mojej miejscowości mają dobrą opinię. Zostawiłem dziś Hondę i mają faktycznie jeszcze raz sprawdzić konfiguracje. Zobaczymy co z tego będzie.
  
 
mam juz drugą taką Hondę (poprzednia na gazie, obecna juz niedługo będzie zgazowana) - z moich doświadczeń i tego co czytam na civicklub.pl winny jest silnik krokowy - w poprzednim aucie czyściłem go dwa razy. Teraz mimo iż nie mam gazu zdarza się ze obroty spadną za nisko i po jakimś czasie podskoczą. Wiele osób opisywało na forum Civica takie objawy i zawsze pomagało czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy ewentualnie!!!
  
 
Cześć Czyścili silnik krokowy i przepustnice. Problem w tym że na benzynie silnik pracuje idealnie. Skonfigurowali jeszcze raz instalacje. Trochę się poprawiło spada max do 500 obr/min. Dzwonili do dystrybutora i sam dystrybutor przyznał się że właśnie w civicu lubią się takie rzeczy zdarzać Lipa jednym słowem. Podłączyli się jeszcze do kompa ale tam nie było żadnych błędów. Na razie nie jest źle jak znów sie to będzie powtarzać to chyba będę musiał zrezygnować z LPG.
  
 
Witam!
Mialem podobne problemy z Mazda323F 2002 1.6 LPG sequent24.
Odwiedzilem inny warsztat ktory przeprowadzil korekte map (bez wgrywania nowej) Poprzednio auto szarpalo rowniez przy przyspieszaniu, zwalnianiu i stalej predkosci. teraz jest "idealnie".
Moje pytanie (tak przy okazji dyskusji o BRC) co mozwe byc przyczyna gasniecia na "luzie" przez pierwsze 10 minut od przejscia na LPG - temperatura jest prawie optymalna w momencie przejscia, po 2 minutach jazdy na gazie jest juz zupelnie "pionowo", auto nie szarpie, wkreca sie plynnie ale brak obrotow na postoju - gasnie. Po przejechaniu 10 minut na lpg albo benzynie jak przelaczam na gaz wszystko jest ok. Kiedy odpalam auto po max 5 godzinach od wylaczenia nagrzanego szybko osiaga temp i przechodzi na LPG i wszystko jest 100% ok. Jakbym nie ruszal auta przez 8 godz znowu musze meczyc sie 10 minut az pojawia sie obroty jalowe.
Fakty:
- przed zima zrobilem 15000km na gazie bez problemow
- na pocz grudnia jak temperatura spadla zaczely sie problemy (szarpania, gasniecie itp)
- komputer pokazywal kody - P1170 - lambda
- wymienilem: lambda, swiece, kable, olej, filtry (pow, oleju i 2 gazu), akumulator.
- reduktor jest zainstalowany powyzej glowicy zaworowej - myslalem ze moze sie zapowietrza ale juz w momencie przejscia na lpg jest goracy-niemozliwe do trzymania reki na nim.
Po ostatniej regulacji wszystkie objawy ustaly tylko gasnie na gazie po przejsciu jak opisalem wyzej.
Wracajac do problemu kolegi z Honda sprawdzilbym Lambde!
Poza tym Sequent nie lubi sygnalu z cewki - lepiej z walka - za 2 tyg bede podpinal pod walek - gazownik udowodnil mi przy podlaczonym laptopie - jak zwiekszalismy obroty na gazie na luzie od min to rosly liniowo i w jednym momencie skakaly z np 2500obr/min do 5000obr/min i po 1 sec wracaly do normy i dalej rosly liniowo. Wg niego i ludzi z innych forum cewka nie jest najlepszym tylko najprostrzym (dla instalatora) zrodlem sygnalu.
Prosze o pomysly o co chodzi z tymi obrotami.
  
 
Witam

Faktycznie sygnał z cewki nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, ponieważ miałem tak na początku. Podłączyli się tak jak piszesz pod wałek i auto nabrało wigoru. Nie widzę spadku mocy na lpg a nawet mogę stwierdzić że lepiej przyśpiesza w porównaniu do benzyny. Niemniej jednak spadają obroty podczas naciśnięcia na sprzędło ale przynajmniej auto nie gaśnie. Ale nadal uważam problem za nie rozwiązany.
  
 
Czyli problem wolnych obrotow nadal irytuje...
Prosze o sugestie. Dzis moj zlom zgasl na luku drogi jak zmienialem bieg - nie ladnie, brak wspomagania...
  
 
Ustaw zaplon do pracy na gazie a nie szukaj po kosmosie przyczyn o ktorych tu piszą.
Powinienes go troche wyprzedzic...
Z reszta pobaw sie, zaznacz sobie aktualne polozenie i pokrec delikatnie.
  
 
Nie bierz się za przestawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu, chyba że chcesz mieć problemy z remontem silnika. ECU decyduje kiedy jest najoptymalniejszy moment dla zapłonu. Przyspieszenie zapłonu doprowadzi do zwiększenia temp. spalania a stąd już prosta droga do upalenia zaworu/uszczelki i innych nieszczęść.

Wg mnie Twój problem z przygasaniem na LPG wiąże się nieprawidłowym skonfigurowaniem instalacji np. kiepskie / "wolne" wtryskiwacze.


BTW
żeby ustawić (statyczny) kąt wyprzedzenia zapłonu trzeba znać dedykowaną wartość do danego silnika, trzeba wiedzieć jak wprowadzić ECU w tryb serwisowy, trzeba mieć odpowiedni sprzęt pomiarowy (lampa stroboskopowa).
  
 
A znacie naprawdę dobry warsztat w świętokrzyskim lub w małopolskim który zna się na instalacjach BRC który mógłby mi to wyregulować bo zaczyna mnie już ten problem denerwować.
  
 
Witam wszystkich posiadam honde civic VIgen z silnikiem 1,4IS gaz BRC Sequent Mam ten sam problem co opisywany byl wczesniej na zimnym silniku nie moge odpalic na gazie dopiero jak odpale na benzynie i auto pochodzi 5min przelanczam na gaz i zaczyna sie dyskoteka na obrotach malo tego przy dojezdzaniu do swiateł jak wciskam sprzegło obroty faluja znow i czasami gasnie bylem juz u gazownikow (BRC rzeszow ) i nie wiedza co moze byc jesli by ktos rozwiazał ten problem bardzo prosil bym o porady
  
 
wadą instalacji BRC jest mała elastyczność : automatyczny proces kalibracji instalacji nie pozwala osiągnąć wystarczającej dokładności regulacji w niektórych przypadkach - do których należą Wasze hondy. Co dobre dla gazownika-instalatora , niekoniecznoie dobre dla samochodu i użytkownika. W innym przypadku można by powiedziec że uszkodzone, rozklibrowane lub za wolne wtryskiwacze , ale tu raczej nic nie pomoże
  
 
Witam! tak samo jak i wy posiadam civica 1,4iS z 2000 roku z instalacja BRC sequent 24 - z obrotami tez mialem juz dyskoteke i jak sie okazalo wystarczyla dobra regulacja zaworow - jedzilem od szanownych panow w Brc w rzeszowie do mechanikow i za kazdym razem jede odsylal do drugiego az wreszcie przez przypadek okazalo sie ze sama regulacja zaworow pomaga. teraz reguluje zaworki co 15 tys i problemu z obrotami nie ma
  
 
Dołączę się do tematu, bo widzę że nie doczekał się zamknięcia. Przyczyną spadania obrotów przy dojeżdżaniu do świateł jest zużycie membran reduktora BRC Genius. Gdyby ktoś potrzebował komplet naprawczy zapraszam do kontaktu