MotoNews.pl
  

Amortyzatory jakie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie
Chce wymienić amortyzatory ( tył i przud) w Esie 1.8 TD, jakie proponujecie żeby były tanie i dobre ;-p ja z tego co patrzyłem na allegro mysle że dobre bedą firmy "HART"

Czekam na wasze propozycje
  
 
Albo tanie, albo dobre.

Polecam np. Sachs.

I na litość Boską, PRZÓD
  
 
polecam NIEmonroe i niekoniecznie najtansze hart`y...
poszperaj a dostaniesz np sachsa delphi czy cos w podobnej cenie i bedziesz dluzej zadowolony dokladajac stosunkowo niewiele kasy...
czesto w dobrym stanie uzywki zajebifajnej firmy mozesz znalezc za smieszna kwote wiec nie poddawaj sie
  
 
Motorcrafty
  
 
Cytat:
2008-02-15 00:31:10, Mr_Utek pisze:
Witajcie Chce wymienić amortyzatory ( tył i przud) w Esie 1.8 TD, jakie proponujecie żeby były tanie i dobre ;-p ja z tego co patrzyłem na allegro mysle że dobre bedą firmy "HART" Czekam na wasze propozycje



Harta możesz sobie odpuścić.
Ja kupiłem KYB i nie żałuje. IMHO warto dać parę złotych więcej i zapomnieć o temacie.
  
 
na dzisiaj najlepiej pod względem jakość-cena wybada zdecydowanie kayaba
  
 
tyle że na allegro możesz trafić na podróby więc uważaj!
Ja jednak popieram Billsteiny
  
 
ja tez mam Billsteiny. kilka dobrych lat i bardzo sobie chwale.
  
 
Nie ma czegos takiego jak producent amortyzatorow HART
Hart to duza firma, ktora kupuje hurtowo czesci innych producentow i sprzedaje pod wlasna nazwa.

A co powiesz na temat firmy Corven. Bardzo dobre amortyzatory i do tego tanie. Oczywiscie sa to amortyzatory "cywilne" tzn. do normalnej, codziennej jazdy. Do sportowej polecam KONI

A wiec jesli Twoj samochod sluzy do jezdzenia (zero willage-tuning) to Corven jest dobra alternatywa

A na zakonczenie HART kupuje amory od Corvena i nakleja swoja naklejke na te amory.
Tak wiec
CORVEN = HART
  
 
No jezeli corven to hart to ja zdecydowanie odradzam! Miałem okazje montować takie dwukrotnie i wytrzymały kilka miesiecy! Tzn na upartego mozna było dalej jezdzic ale to juz nie to samo, nie ma takiej charakterystyki jak powinno! Lepiej dołożyc do Billstein'ow, zdecydowanie! ;]
  
 
HART wszyscy mówią, że kiszka, ok nie spieram się.

CORVEN = HART ile w tym prawdy nie wiem.

Natomiast wiem na pewno i zdecydowanie polecam amortyzatory CORVEN-a, mam od prawie dwóch lat (tylna oś), przejechane 20 kkm, po roku tj. ok 12tys. km sprawdzałem stan amortyzatorów i miały 82% sprawności. Przy cenie 120 zł/szt. lepszego współczynnika cena/jakość nie znalazłem.
  
 
Witam polecam zastosować na przodzie amortyzatory solidniejsze (sama ich wymiana jest dość kłopotliwa, wiec najlepiej robić to jak najrzadziej) natomiast tył można wymienić w własnym zakresie (przysłowiowy Kowalski sobie z tym poradzi), więc można redukując koszty użyć tańszych.
Oczywiście oryginalne to oryginalne, ale cena ceną
Warto także zostawić przysłowiowe piwo w stacji diagnostycznej, która określi stopień wyeksploatowania amortyzatorów.
Jastrząb
  
 
Ja jestem akurat po wymianie amorków przednich.Kupiłem Kayab w sklepie kolegi Slawas,który polecili mi koledzy na forum.Jestem zadowolony.Poprzednie to były jeszcze oryginały przejechały coprawda tylko 49tyś ale z racji wieku -10 lat zaczęły ostro cieknąć więc byłem zmuszony wymienic.Za wymianę zapłaciłem 85zł więc szkoda było się samemu męczyć.
  
 
Czy oryginal motocraft jest drogi??
W pierwszym RSie mialem firmy COFAP i fajnie sie na nich jezdzilo,byly zwykle ale dosc twarde.
  
 
Skoro już jest taki temat to up do góry topic
Musze wymienić z tyłu amory ... Kupuje KYB KLIKK
Z racji tego że nie znam się na tym, czy gdy będe kupywał amortyzatory, ważna jest np pojemność, lub chociaż czy ZETEC czy nie ... ?Tak żeby nie było ze wymieniam z tu ZONK

Info(jeśli wazne) MKVII 1995, 1.8 ZETEC na alu 15

[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2008-03-06 11:55:32 ]
  
 
Panowie pozwólcie ze się dołączę do tego postu, powiedzcie mi jakie i czy w ogóle są gumy usztywniające (tyle zawieszenie) i jak w ogóle z nimi jest. Cy autko nie będzie siadało tak mocno (przy 5 osobach przyciera mi tył ) z góry dzięki.
  
 
ANo własnie, ja na spręzynach z tyłu, mam co jakiś czas wsadzone gumy, zapięte spinkami, wydaję mi się ze to jest własnie to o co pyta michalmotyka ...
  
 
gum ogolnie nie polecam...
a jesli ktos lubi bardziej agresywna jazde, to mowie zdecydowanie nie!!!
samochod zaczyna jakby plywac, krotko mowiac gow.. ane uczucie, szczegolnie jak sie pokonuje zakret a jest niezbyt rowna nawierzchnia

Cytat:
mam co jakiś czas wsadzone gumy, zapięte spinkami, wydaję mi się ze to jest własnie to o co pyta michalmotyka ...


wywal te spinki w cholere, jesli Ci zycie mile, jak jakas pusci, to sie zdziwisz.


Cytat:
Z racji tego że nie znam się na tym, czy gdy będe kupywał amortyzatory, ważna jest np pojemność, lub chociaż czy ZETEC czy nie


to sa olejowe, ale lepiej kup sobie gazowo-olejowe.
polecam Slawas1, doradzi Ci co i jak.
mowisz jakie mk, kombi czy sedan i pojemnosc bo xr3i i rs ma inne
  
 
mam prawie nowe sachsy super touring z sprezynami przebieg jakies 5000km z mkVII. i sa na sprzedaz
  
 
Za ile? w Mam sedana, nie kombii