Blokada hamulca na przednim lewym kole

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam .Dziś rano po przejechaniu ok 7 km,poczułem swąd z lewego przedniego koła.Z tarczy parowało i było wyraźne wrażenie blokowania w/w koła.W związku z zaistniałym faktem mam pytanie:co może być przyczyną i co należy jeszcze wymienić.Przypomnę że po przyjechaniu do domu zostały zmienione klocki oraz docisk.a efekt pozostał ten sam (swąd i rozgrzana tarcza wraz z dociskiem)Pomocy
  
 
prawie na 100% bedzie to pompa hamulcowa / lub ABS
  
 
Jeżeli wymieniłeś zacisk to nic rzeczywiście więcej nie zostaje jak pompa, bo ABS`u to chyba nie masz w tym sprzęcie, co nie?
No chyba że wymieniłeś zacisk zatarty na być może też zatarty (jeżeli używka), warto sprawdzić. niż kombinować dalej (no chyba że zacisk był nówka).


[ wiadomość edytowana przez: mech82 dnia 2008-02-15 20:45:32 ]
  
 
Cytat:
2008-02-15 20:37:14, mech82 pisze:
Jeżeli wymieniłeś zacisk to nic rzeczywiście więcej nie zostaje jak pompa, bo ABS`u to chyba nie masz w tym sprzęcie, co nie? No chyba że wymieniłeś zacisk zatarty na być może też zatarty (jeżeli używka), warto sprawdzić. niż kombinować dalej (no chyba że zacisk był nówka). [ wiadomość edytowana przez: mech82 dnia 2008-02-15 20:45:32 ]

A czy można w jakiś sposób naprawić zatarty zacisk?A jeśli nie to ile może kosztować nowy?
  
 
nie mam pojęcia ile może kosztować nowy, ale zatarty zacisk idzie rozruszać (zazwyczaj).
Jak masz zacisk wyjęty (tzn trzyma się tylko na wężyku hamulcowym), trzeba nacisnąć na hamulec, po czym trzeba ręcznie (przy pomocy breszki albo dwóch breszek albo czegokolwiek czym się da) wcisnąć tłok (który wyszedł przy naciśnięciu) do zacisku.
Przed wciśnięciem należy go oczyścić i posmarować smarem ale nie agresywnym dla gumy (może być wazelina).
Operacje powtórzyć parokrotnie, aż tłok będzie ruszał się w miarę płynnie bez większych problemów (tzn. do wciskania będzie trzeba użyć zdecydowanie mniej siły niż na początku).
Trzeba też rozruszać tulejki na których zacisk pływa podczas pracy, tzn.: wyciągnąć wyczyścić, posmarować i założyć (to są te tulejki przez które przechodzą śruby przykręcające zacisk).


[ wiadomość edytowana przez: mech82 dnia 2008-02-16 07:57:03 ]
  
 
Cytat:
2008-02-16 07:53:54, mech82 pisze:
nie mam pojęcia ile może kosztować nowy, ale zatarty zacisk idzie rozruszać (zazwyczaj). Jak masz zacisk wyjęty (tzn trzyma się tylko na wężyku hamulcowym), trzeba nacisnąć na hamulec, po czym trzeba ręcznie (przy pomocy breszki albo dwóch breszek albo czegokolwiek czym się da) wcisnąć tłok (który wyszedł przy naciśnięciu) do zacisku. Przed wciśnięciem należy go oczyścić i posmarować smarem ale nie agresywnym dla gumy (może być wazelina). Operacje powtórzyć parokrotnie, aż tłok będzie ruszał się w miarę płynnie bez większych problemów (tzn. do wciskania będzie trzeba użyć zdecydowanie mniej siły niż na początku). Trzeba też rozruszać tulejki na których zacisk pływa podczas pracy, tzn.: wyciągnąć wyczyścić, posmarować i założyć (to są te tulejki przez które przechodzą śruby przykręcające zacisk). [ wiadomość edytowana przez: mech82 dnia 2008-02-16 07:57:03 ]

Tak jak pisałeś .Zatarte tłoczysko w zacisku.Poskładam do kupy i zobaczymy co z tego wyniknie.Póki co serdeczne dzięki za poradę.będą foty tłoczyska w mojej galerii.Jeszcze raz dzięki