| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-15 21:31:54 Witam!
Krótkie pytania: Czy do silnika 1,8 16V podejdzie skrzynia od 1,6 16V albo od innej wersji silnikowej? Czy przy poszukiwaniu skrzyni muszę zwracać uwagę na rok produkcji, wizualnie widzę, że są różnice? Do kwietnia 97 było inne sprzęgło, a od maja 97 inne czy to właśnie ma wpływ na rodzaj skrzyni? Potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi. Pozdrawiam. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-15 23:48:20 UP! |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-15 23:54:22 W 1.8 RDA 115KM była przeważnie wrzucana ta sama skrzynia co w 1.6, czyli IB5. W 1.8 RQB 130KM były montowane MTX'y.
Niech się jeszcze wypowiedzą znawcy, bo to obszerny temat. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-16 00:06:53 Nie no nie mam skrzyni MTX tylko byłem dziś u kolesia na szrocie i z przykrością stwierdziłem, że jest za dużo typów skrzyń bo co skrzynia to inne cudo. Oglądałem od Escorta 1,3 1,4 EFI 1,6 EFI od Oriona 1,4 od Fiesty 1,1 1,8D i od Mondeo. Każda inna ale żadna jak moja. Mam już młyna z tymi skrzynkami. Generalnie to by mnie urządzało jak by mi ktoś powiedział czy mechanizm różnicowy jest taki sam w tych skrzyniach, a jeśli tak to w której jest taki sam jak w mojej (przypomnę 1,8 16V 1997). |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-16 02:04:51 Podług książki te same przełożenia co u Ciebie (i u mnie) będą w skrzyniach montowanych do silników 1.4 FUH, 1.6 LUK, LUJ (hehe), LJE i LJF, no i L1E, RDA. Czyli gaźnikowy 1.4, wszystkie 1.6 CVH, 1.6 Zetec i 1.8 Zetec 115KM.
Co do identyfikacji: Oznaczenia identyfikacyjne głowicy: silnik 1,4dm3 gaźnikowy (typu FUH): 89SF6090AB; ... silnik 1,6 dm3 gaźnikowy (typu LUK oraz LUJ): 88SM6090DA; silnik 1,6 dm3 z wtryskiem benzyny (LJE, LJF): 89SM6090BB. Zeteca to poznasz. Więcej nevim, a i to radzę potraktować dość luźno
Pozdrawiam |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-16 22:26:37 W książce WKŁ? Czy masz jakąś inną prasę na ten temat?
No tak... Przełożenia, ale czy mechanizmy róznicowe są takie same tego nie wiadomo? Z zewnątrz widać, że obudowy różnią sie między sobą pewnymi szczegółami więc podejrzewam, że i wnętrze mechanizmu różnicowego może być inne. Całkiem odrębna sprawa to to, że mogąsię też róznić właśnie w związku z róznicą w mocy jednostek napędowych. Chodzi mi po głowie przekładka samego mechanizmu róznicowego dlatego tak dopytuję o szczegóły związane z budową i rodzajami skrzyń. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2008-02-17 01:56:14 Nie jestem pewny,ale umiejscowienie rozrusznika (z przodu badz z tylu silnika) ma wplyw na dobor skrzyni . |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-17 14:22:53
Tak, wykopałem to z WKŁ i to są najdokładniejsze informacje, jakie mam. Z tym, że: 1. Nie podpiszę się pod tym krwią
2. Racja, bebechy, a w szczególności mechanizmy różnicowe mogą się różnić. Z tym rozrusznikiem też mogą być problemy. Dobrze by było znaleźć rozpiskę, która mówi dokładnie o identyfikacji skrzyń.. ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Może ktoś ze speców, którzy mają fordowskie programy do części, będzie wiedzieć? |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-17 19:41:42
Mogą wiedzieć i na pewno wiedzą ale nie ma co liczyć żeby się komuś chciało zerknąć i podpowiedzieć. Ech... Człowiek jest zdany na siebie. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-04-15 12:47:11 Ponawiam prośbę:
Niech mnie ktoś uświadomi, czy skrzynia od 1,6 16V rózni się od skrzyni do 1,8 16V? Może bebechami np. wytrzymałość podzespołów lub choćby przełożeniami. Temat b.pilny dla mnie! Pozdrawiam. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-04-15 16:16:13 No! To już coś.
Generalnie to skrzynia wygląda tak samo, jest napewno IB-5 (bo nie MTX). Ma te same mocowania i wizualnie jest wypisz, wymaluj. Chciałbym mieć jednak pewność, że z przełożeniami jest tak jak z wyglądem. Biorąc sprawe na chłopski rozum - w Escortach z silnikiem o mniejszej mocy (1,6) skrzynia może być "krótsza" i w efekcie samochód jest wolniejszy. Moje obawy dotycza tej róznicy, jesli założe taka skrzynie to bede musiał trzymać wyższe obr niż w tej chwili żeby utrzymać tę sama prędkość. W tej chwili jak jadę na 5 biegu to obrotek pokazuje nieco powyżej 2500RPM przy 100km/h. Po takiej niekorzystnej zmianie skrzyni mogło by się okazać że bede musiał trzymać np.3000RPM. Pewnie wzrosła by dynamika samochodu ale na pewno wzrośnie zużycie paliwa a to mi się nie uśmiecha. Chciałbym zrobić wymianę tej skrzyni tylko raz, nie mam czasu na nieudane eksperymenty ( i kasy ), dlatego tak dociekam.
Gdzieś na forum przewijało się, że na podstawie VINu pojazdów można określić czy to taka sama skrzynia, jeśli ktoś potrafi to zrobić - czekam na info. Pozdro4all. |
Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2008-04-16 17:31:37 Wiesz R_O_Y ja z dwa miesiące temu zmieniałem skrzynie i włożyłem do mojego 1.8 95 rok skrzynie z 1.6 97 rok. Też sie głowiłem czym sie różnią ale w końcu najważniejsze jest mocowanie rozrusznika. Po wymianie wszystko smiga jak należy (te same przyspieszenie,prędkość) |