Cewka na wielozaworze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie , gdyz zakladm kompletna instalacje , a nigdy nie montowalem tylow , caly czas robielm przy przodach.

Otoz mam nieopisana cewke na wielozaworze tj. nie ma zaznaczone gdzie + a gdzie -. Jak to sprawdzic , czy moze jest to jakos ustandaryzowane ?
  
 
Nie mam mozliwosci edycji , wiec sam sobie odpowiem. Prosze tylko o potwierdzenie, czy mam racje. Otoz w cewce wbudowana jest dioda , i wystarczy tylko sprawdzic w ktora strone puszcza prad ?
  
 
Podnosze temat, moze mi ktos pomoc ?
  
 
To w takim razie odpowiem sobie sam , moze komus sie w przyszlosci akurat przyda. A wiec to co napisalem wczesniej to nieprawda , po sprawdzeniu cewka puszcza prad w obie strony tak samo , ja podpialem do prawego styku patrzac od gory , ale po podpieciu odwrotnym tez cykalo , nie sprawdzalem juz na otwartym gazie.
  
 


po co jest cewka na wielozaworze ?
  
 
Cytat:
2008-02-27 10:03:45, mzuberek pisze:
po co jest cewka na wielozaworze ?



w wielozaworze jest elektrozawór, a alektrozawór składa się z cewki i rdzenia ferromagnetycznego który przesuwając się zamyka lub otwiera zawór. Akurat na moim było oznaczone + -, jak podłączyć.
Nie wiem czy wszystkie tak mają ale np u mnie ten elektrozawór nawet sam się zamyka gdy wykryje zbyd duży wypływ gazu, bo robiłem eksperymenty.