Regulamin kjs?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na tychach nie dopuszczają swapow z przewodami w kabinie nieosłoniętymi bo podobno jest taki zapis w jakimś regulaminie ale nie mogę tego znaleźć. zna ktoś ten zapis i jego źródło? bo niechciał bym zroić tego żeby się okazało że znowu coś niezgodne z regulaminem
  
 
Cześć. Tutaj masz regulamin KJS ze strony PZM
regulamin
Na stronie 10 zaczyna się załącznik 2 i zaraz na tej stronie w dziale Wymagania na czerwono pisze o autach nie posiadających homologacji

W skrócie: Auto takie musi być zgodne z załącznikiem J do mks, szczególnie dotyczy to układów i wyposażenia bezpieczeństwa (hamulce, wnętrze kabiny itd). Nie czytałem dokładnie załącznika J, ale pewnie tam pisze o tych przewodach. pozdro
  
 
Nie dopuścili Cie ostatnio?
  
 
dzięki coś tam znalazłem i napisane jest że przewody muszą być na zewnątrz pojazdu więc obudowanie przewodów wewnątrz też jest niedopuszczalne chyba, choć takie dopuszczali ale lepiej dmuchać na zimne i puścić je pod autem chyba...


tak nie przeszłem bk ze względu na te przewody i odchylane siedzenia (oryginalne szyny bimarco) + nieaktyalna gaśnica

[ wiadomość edytowana przez: grnb dnia 2008-02-19 09:07:08 ]
  
 
Heh, no z przewodami faktycznie nie miło, ale za resztę ci się należało
  
 
a cos takiego jak ja mam w swoim swapie z przewodami zrobione by nie przeszło?? taka "podwójna podłoga"
  
 
A w tym samym temacie - ma ktoś aktualną książeczkę i zasady na PKC itp???
  
 
chłopak przeprowadzający bk mówił że ma być zabudowane więc podwójna podłoga jeśli przewodów nie widać byłaby ok myśle że jakbym je chociaż wycieraczką zakrył to by przeszło ale nie spodziewałem się tego bo zawsze nie było problemu (ak opolski ) w każdym razie teraz zrobie pod autem i będę miał zgodnie z przepisami w zał j
  
 
Przyznam sie, że nie dawno udało mi sie dostać licencje sędziego rajdowego ale o tych przewodach nei słyszałem. sam u siebie mam w kabinie i uważam, ze jak je tak przykryjesz żeby nie było widać wystarczy w myśl zasady "czego oczy nie widzą tego sercu nei żal". A pod samochodem może je szybko szlak trafić;/
  
 
Cytat:
2008-02-19 20:19:44, KaKiGT pisze:
Przyznam sie, że nie dawno udało mi sie dostać licencje sędziego rajdowego ale o tych przewodach nei słyszałem. sam u siebie mam w kabinie i uważam, ze jak je tak przykryjesz żeby nie było widać wystarczy w myśl zasady "czego oczy nie widzą tego sercu nei żal". A pod samochodem może je szybko szlak trafić;/



Popatrz na to z drugiej strony: komuś strzeli taki przewód i wrzątek pod ciśnieniem poleci na załogę. Myślisz że jeśli do akcji wkroczyłby prokurator, to sędziemu który dopuścił do startu takie auto by się nie oberwało?

Trzeba znać wszystkie regulaminy, bo czasami sędziowie na takich imprezach leczą swoje ego wymyślaniem nieistniejących przepisów, ale z drugiej strony na KJSy potrafią takie wydumki przyjechać, że absolutnie nie dziwię się sędziemu który nie chce się podkładać, dopuszczając taki pojazd do startu.
  
 
Zgadzam się z przedmówcą. Bezpieczeństwo to podstawa, szczególnie na imprezach gdzie ścigają się "amatorzy" samochodami przygotowanymi we własnym garażu.
A jak ktoś nie wie jak wygląda poparzony wrzątkiem osobnik to niech się przejedzie do Centrum Leczenia Oparzeń w Śiemianowicach...
Nie rozumiem tylko dlaczego przed startem należy wybebeszyć butlę z gazem i "w widoczny sposób odłączyć elementy instalacji gazowej" - bezpieczeństwo??? Chyba nie. Wystarczyłoby gdyby sadzia zakręcił zawór główny i cześć.
  
 
Co do butli z gazem to akurat zgadzam sie z przepisami, chociaż w tamtym roku to jeszcze można było z butlą, ale w razie grubszego dzwona to nie chciałbym mieć takiej butli w aucie
  
 
mi się wydaje że z tym lpg to przesada przecież na benzynie pozwalają jeździć a jest tak samo niebezpieczna. nie słyszałem osobiście historii żeby komuś wybuchł zbiornik w trakcie wypadku.
  
 
Ja smigalem dwa sezony KJS fiesta z gazem. Butle sa przeciez testowane cisnieniowo, tez nie slyszalem zeby komus cos wybuchlo przy dzwonie (mamy ponad 2 mln samochodow). Zbiornik z benzyna przy tylnej osi jest znacznie bardziej niebezpieczny.
  
 
GAZ TO ZŁO!!






  
 
Cytat:
2008-02-20 17:23:56, CEHU pisze:
GAZ TO ZŁO!!



napisał użytkownik malana gdzie nikt przy zdrowych zmysłach gazu nie założył
  
 
Cytat:
2008-02-20 18:24:05, Furiosus pisze:
napisał użytkownik malana gdzie nikt przy zdrowych zmysłach gazu nie założył



a myslisz po co Cechu swapuje 900?? hm??
  
 
Jak nas ostatnio w sobote badali :

Z zewnatrz oswietlenie pelne swiatla drogowe pozycje etc , kirunki awaria itp

w srodku jak zamocowane zostaly pasy szelkowe czy do fabrycznych mocowan

szyny foteli czy sa sztywne

fotele czy nie skrzypia nie lamia sie

APteczka gasnica czy sa wazne

wszystkie tzw ruchome rzeczy typu lewarek skrzynka gasnica trojkat przypiete do budy za pomoca trrrrytek

Kola czy posiadaja homologacje tzw E i czy nie sa za bardzo na ciete ( pozdrowienia dla sedzi .........) oraz czy nie wystaja

W komorze silnika czy wszystkie krucce paliwowe wtryskowe itp koncza sie cybantami

akumulator przypiety dodatkowo szelką

zapinki na masce z przodu musza byc osloniete

aktualny przeglad OC NW DR oraz prawo jazdy czy aktualne

A co do przewodow wewnatrz kabiny musza byc izolowane od kierowcy czy pasazera na wypadek ich rozszczelnienia i ewentulnych obrazen , czym ?? solona pochodzenia metalicznego
  
 
siema koledzy mam ważne pytanie złożyłem tyle co swapa i potrzebuje sie dowiedzieć jaki jest obecny regulamin co do takich aut i ogólnie jakich dokumentów potrzebuj żeby wystartować w rajd KJS proszę o szybko opd lub wysłani mi wszystkiego na emial Klosik3@wp.pl
  
 
i co tak dokładnie sprawdzają n a bk-1 proszę o szybką odp