Wolne obroty w MV6 szaleją

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z obrotami. Sytuacja wygląda tak:
Problem pojawia się czasem, ostatnio coraz częściej. W pewnym momencie obroty skaczą na 2000, lub trochę mniej. Po Przygazowaniu najczęściej wracają na jakiś czas do normy. Sprawdziłem dwie rzeczy. Silniczek krokowy ( wpiąłem inny dobry) i czujnik położenia przepustnicy (też zamieniałem) Oglądałem też czy nie ma lewego powietrza. Po odłączeniu całkowicie silniczka krokowego od kostki, obroty nie skaczą, są stałe.
Proszę o rady.
  
 
sprawdz ladowanie.
  
 
Nie wiem strzelam

Przepływomierz???

  
 
Zastanawiam się cały czas nad silniczkiem krokowym. Czy w przypadku gdyby silniczek był popsuty, wpięcie właściwego może objawiać się przez jakiś czas tym samym? (błędy w kompie itp)
Ja dobry wpiąłem tylko na minutę, było tak samo.
  
 
w pierwszej kolejności sprawdz ładowanie tak jak kolega pisał, wyciągnik silniczek krokowy i sprawdz czy ten dynksik swobodnie się rusza na wszelki wypadek, zanuż na noc w nawcie i na noc odłącz akumulator. Rano poskładaj i zobacz.
Ja na początku też miałem taki problem z krokowym, rozebrałem go na części ten dynks co przymyka przepływ powietrza wypolerowałem na błysk, i przeczyściłęm jeszcze przepustnice bo może być minimalnie uchylona.
  
 
Silniczek moczyłem. Nie rozumiem natomiast co z tym ładowaniem. Co to ma do rzeczy? Czyli co ? Może być np alternator? Jak sprawdzić ładowanie?
  
 
Cytat:
2008-02-20 21:09:36, ckk pisze:
Jak sprawdzić ładowanie?


tym
  
 
Ładowanie jest ok.
Teraz jest tak. Wymoczyłem regulator wolnych obr. , wyczyściłem przepustnicę, jest dobrze do póki nie dam w palnik, po przekroczeniu jakiś 4500 obr , obroty znów zaczynają szaleć, po odłączeniu i włączeniu wtyczki od regulatora znów jest dobrze.
Kody jaki mi się wyświetliły na wyłączonym silniku to
61, 57, 135,73,74,21,31
Nie wiem co z tym dalej zrobić...
  
 
61, - Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie
57,- Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
135 - zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
21, Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
31, Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) (standard)

Jeżeli z premedytacją odpalałeś silnik po odłączeniu przepływki
to błedy sie pojawią . Jak nie to sprawdź.
Posprawdzaj wszystkie czujniki i będzie dobrze.
Szczególnie 61 bo go nie tknełeś .
Acha masz gaz?
  
 
Jesli sprawdzałes te błedy na zworke to one mogły zostac z bardzo dawna. Po podlaczeniu pod komputer moze ich nie być.
Podlec na techa albo zagadaj z kims z wawy to moze cie podlaczy

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-02-24 20:53:08 ]
  
 
Wspólny mianownik to .........., przekaźnik główny, on zasila elementy o których mawa w kodach usterek.
  
 
nie mam gazu, Silnik był niedawno odpalany z odłączonym przepływomierzem, co ciekawsze usterka można powiedzieć zanika, bo obroty skaczą już sporadycznie. Dziś np bez problemów. omegolotC30NE, co to jest przekaźnik główny, gdzie go szukać, jak wymontować, wymienić???
  
 
W skrzynce bezpieczników,przekaźników w przedziale silnika. Obok przekaźnika pompy paliwa. Stojąc przed autem, to w prawym górnym rogu skrzynki. Podmieniłbym na początek i zobaczył jaki będzie efekt.










  
 
Na dzień dzisiejszy usterka całkowicie ustąpiła sama. Przez pewien czas jeździłem "delikatnie", bo wprowadzenie na większy obroty kończyło się tym "zacięciem obr. " Przez dwa ostatnie dni brak prowokuję ją specjalnie na "S" i nic.
Do przekaźnika zajrzę w wolnej chwili - dzięki.
I co Wy na to? Cieplej się zrobiło czy co?