Trzęsie kołem kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów,jestem posiadaczem forda escorta ekspressa '91r. 1.8D. Mam problem polegający na kiwaniu się koła kierownicy w prawo i lewo przy wolnej jeździe.Wymieniłem już opony i felgi (co prawda używane ale w dobrym stanie).Problem ograniczył się i jakieś 60% ale nie ustąpił.Jaka może być tego przyczyna:zbieżność, jakiś amortyzator tłumiący wstrząsy na układ kierowniczy?Proszę o pomoc i rady.Pozdrawiam
  
 
po pierwsze przy jakiej prędkości ci sie to dzieje?
jak zaczyna sie przy 80km/h w zwyż to wystarczy wyważyć koła i powinno przejść
skoro piszesz że felgi nasz ok i opony masz ok to garba na oponie możemy wykluczyć i niedoskonałośc opony w postaci twardej gumy w jednym miejscu opony tez

jeśli nie słyszysz żadnych szumów ani stuków przy skręcaniu lub gwałtownych ruchach kierownicą to możesz też wykluczyć łożyska i przebuby.
jakbys mógł to poisz to bujanie gokłądnej , czy jakieś odgłosy temu towarzyszą i czy dzieje sie to ciągle czy przy jaki.ś określonych prędkościach lub manewrach
  
 
końcówki drążka kierowniczego sprawdź, czy nie mają luzów
  
 
koło kierownicy kołysze się już od 20-30km/h, remont zawieszenia miałem dopiero co zrobiony.Wymienione tuleje w wachaczach,1końcówka drążka, klocki, przetoczone tarcze.Zastanawiam się czy zbieżność ma tu coś do rzeczy?
  
 
Jedyne co może sie jeszcze nasuwać to bardzo możliwe , że sworzeń wachacza. Wiesz w sumie najlepiej to podnieść samochód i "pokiwać" kołem. Czyli chwycić oburącz koło na górze i dole koła i poruszać nim na przemian , i tak samo zrobić chwytając oburacz za lewa i prawa strone koła. Jeśli bedzie się ruszać przy kiwaniu góra dół to juz coś wiecej bedzie wiadomo. Znane są mi przypadki gdy poprostu koło nie było dokręcone i było podobne zjawisko.

Pozdrawiam
  
 
Czasami warto zacząć od najprostszych rzeczy... skoro miałeś wymieniane końcówki drążków, spróbuj sprawdzić ciśnienie w oponach. Przyczyną może być też niewyważone jedno z kół. To tak poza tym co napisali poprzednicy, łatwe do sprawdzenia.
Powodzenia i pozdrawiam!
  
 
to ja podlacze sie pod temat. wlasnie zalozylem zimowki (cale kola z felgami), escorta kupilem juz z nimi a to moja pierwsza zima w escorcie wiec nie wiem czy te kola byly wywazone. kierownica trzesie i troche znosi w lewo i to juz od 40 km/h. na wywaznie jestem umowiony na sobote ale czytalem, ze jakby byla to wina niewywazonych kół to by kierownica biła dopiero przy wyzszych predkosciach. nie chce niepotrzebnie wydawac kasy na wywazenie skoro to moze byc cos innego. jak sadzicie co to moze byc?
  
 
Cytat:
2008-11-24 13:39:50, dossbastard pisze:
to ja podlacze sie pod temat. wlasnie zalozylem zimowki (cale kola z felgami), escorta kupilem juz z nimi a to moja pierwsza zima w escorcie wiec nie wiem czy te kola byly wywazone. kierownica trzesie i troche znosi w lewo i to juz od 40 km/h. na wywaznie jestem umowiony na sobote ale czytalem, ze jakby byla to wina niewywazonych kół to by kierownica biła dopiero przy wyzszych predkosciach. nie chce niepotrzebnie wydawac kasy na wywazenie skoro to moze byc cos innego. jak sadzicie co to moze byc?


dobrze założyłeś te koła?
w sumie to nie wiem, czy robią zimówki kierunkowe, ale jednego magika spotkałem, który z przodu letnie miał zalożone odwrotnie
  
 
robia kierunkowe, sam mam
  
 
witam. pracowalem przez 3 lata w zakladzie wulkanizacyjnym i moge powiedziec tyle ze przyczyn bicia kierownicy jest duzo. po pierwsze wywazenie moze wplywac na bicie. koncowki drazkow tez. opona jak jest tzw nalewka to bije. a raz mielismy przypadek ze tarcze gosc mial troche krzywo stoczone i tez bilo kierownica. a gdy sciaga to warto cisnienie zbadac
  
 
Kolego wymiana tuleji na wahaczach.To na 100% to.Miałem identyczną sytuację.Tuleje są do 15zł za sztukę.musisz kupić 4 na kazdy przedni wahacz po 2.A wymaina to 30zł od tulei..
  
 
Cytat:
2008-11-24 18:52:35, pawelpawel111 pisze:
Kolego wymiana tuleji na wahaczach.To na 100% to.Miałem identyczną sytuację.Tuleje są do 15zł za sztukę.musisz kupić 4 na kazdy przedni wahacz po 2.A wymaina to 30zł od tulei..


ale na letnich kolach wszytsko bylo okej. to przy zmianie na kola z zimowkami moglo sie cos z tymi tulejami stac?????????
nastawialem sie raczej zeby winy szukac w kolach lub samych oponach

kola dzis wywazylem, udalo mi sie cudem dostac do wulkanizacji. trzesie kierownica wprawdzie mniej ale nadal dosc znacznie, sadzicie , ze zamiana przodu z tylem cos pomoze?

cisnienie w sobote zaraz po zmianie kół sprawdzilem i dopompowalem
  
 
Jeżeli na letnich było ok ,to wrzuć przednie na tył powinno być dobrze ,oczywiście jeżeli z tylnymi oponami jest wszystko w porządku.
  
 
Ja tez kiedys wymienilem lozyska kol na przodzie - 300zl w plecy...
Skoro na zimowkach huczalo to pomyslalem,ze zaloze letnie(inne fele i opony) i bedzie dobrze - dalej huczalo - wymienilem lozyska - dalej huczalo - kupilem nowki opony - cisza
  
 
witam

wywazenie koła może byc statyczne i dynamiczne.
wywazenie na przecietnej wyważarce moze zneutralizowac niewielką nadlewke gumy czy jakies róznice w rozkładzie masy.
jesli opona lub felga jest krzywa to bedzie to czuc na kierownicy i/lub na nadwoziu.
przy 20-40km/h kołysanie kierownicy to krzywa felga,wada opony,nierówno zuzyte opony-moze tez byc piasta,predkosc niewielka
wiec czuc-potem ze wzrostem szybkosci bicie zanika lub nie
-jesli przy gwałtownych manewrach,ruszaniu hamowaniu nie ma stuków czy wyczuwalnych luzów-jesli są to w krąg podejrzen mozna właczyc zawieszenie
Bywa ze bicie na kierownicy wystepuje z powodu piasty czy kół tylnych!
do rzeczy :
proponuje kolegom po wywazeniu poszukac w swojej okolicy zakładu z doważarką(niektóre stqacje shella z serwisem)
i doważyc koła na samochodzie razem z tarczą piastą itp.
Duzo sie wyjasni.
i do zwykłego wywazania tez potrzeba goscia z głową
zwykłe przesuniecie opony wzgledem felgi czyni cuda.
pozdrawiam
  
 
zamienilem tylne kola z przednimi i pomoglo, wszytsko lux lata, dzieki wszystkim za pomoc