MotoNews.pl
  

Jak działa silnik krokowy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio pojawiłmi sie problem falowania obrotów na biegu jałowym. Z tego co wyczytałem na forum doszedłem do wniosku ze moze to być silnik krokowy. Po znalezieniu i odkreceniu go mam problem z ocenieniem jego sprawności. Problem ten polega na moim braku zasady działania owego silnika. Po dmuchnieciu w rurkę zauważyłem ze nie jest jest szczelny i powoli uchodzi z niego powietrze. Nie znam sie wiec moze tak ma być (wydaje mi sie ze jednak nie) i dlatego prosze o pomocną radę kogoś kto miał w reku nowy taki silniczek lub po prostu zna zasadę jego działania.
Pozdrawiam.
  
 
Jest to elektromagnes który się otwiera pod wpływem zmiany napięcia które do niego dochodzi
Możesz np sprawdzić go podając napięcie do niego....ewentualnie zmieniając je(zmniejszając/ zwiększając) zobaczysz reakcje....
Ale takie sprawdzenie za dużo ci nie da bo i tak nie ocenisz w 100% czy on jest sprawny czy nie
  
 
Głównie chodzi mi o to czy miedzy tymi dwoma komorami musi być zachowana 100% separacja przy jednym ze stamów owego elektromagnesu(jak jest wyłączony bo tak sprawdzałem przepuszcza powietrze).
  
 
a gdzie znajduje sie silnik krokowy?
  
 
W moim silniku 1,4 znalazłem go tak ja zdjęcie poniżej:
  
 
Nie wiem jak w innych sinikach ale w 1.8 zetec tzw "silnik krokowy "
działa na zasadzie podciśnienia i podłączając napięcie niewiele sie stanie... może się spalić dioda w środku jak źle podłączysz. Jest to zawór który musi mieć podcienienie żeby zadziałał. W srodku ma membrane z małym zaworkiem w srodku i zasada działania jest bardziej skomplikowana niz sie wydaje.
Fotka membrany z tym zaworkiem co sie zapycha a wyczyscic go jest słabo mozliwe , bo nie przewidziano że ktoś bedzie sie w to bawił.


Nie wiem jednak jak działaja zawory bocznikowe w innych silnikach