MotoNews.pl
  

Gorący tunel środkowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie. Nie znalazłem odpowiedzi na forum. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów tunel środkowy a dokładniej plastiki nad nim są dosłownie gorące. Czy to jest normalne? Wydaje mi się że podświetlenie przycisków nie może aż tak rozgrzać całości, bo obok ręcznego też jest bardzo ciepło. A może brakuje jakiejś osłony nad wydechem? Teraz jest chłodno ale w lato będzie można kiełbaski smażyć
  
 
calkiem mozliwe...lub za blisko podlogi jest tlumik ze tak powiem...styka z podloga
  
 
Witam, w V jest dolot do tunelu powietrza z nagrzewnicy i jest ciepły.
Odkręć tunel podnieś go lekko parę km i sprawa Ci sie sama wyjaśni.
  
 
Cytat:
2008-02-25 00:35:09, adminek83 pisze:
Tak jak w temacie. Nie znalazłem odpowiedzi na forum. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów tunel środkowy a dokładniej plastiki nad nim są dosłownie gorące. Czy to jest normalne? Wydaje mi się że podświetlenie przycisków nie może aż tak rozgrzać całości, bo obok ręcznego też jest bardzo ciepło. A może brakuje jakiejś osłony nad wydechem? Teraz jest chłodno ale w lato będzie można kiełbaski smażyć

przecież tam jest wyprowadzony nadmuch...tak ma być.
  
 
Cytat:
2008-02-25 06:39:28, tjmdm pisze:
przecież tam jest wyprowadzony nadmuch...tak ma być.


A czy jak masz nadmuch wylaczony i pokretlo regulacji ciepla ustawione na zimne to tez masz goracy ? Mysle ze kolega zdaje sobie z tego sprawe ze jak wlaczy ogrzewanie to tunel srodkowy sie nagrzeje, ale moze jemu chodzi wlasnie o to ze wszystko ma wylaczone a i tak tunel jest goracy. Nie pomyslales o tym ?
  
 
Cytat:
2008-02-25 08:20:32, RavenMOH pisze:
A czy jak masz nadmuch wylaczony i pokretlo regulacji ciepla ustawione na zimne to tez masz goracy ? Mysle ze kolega zdaje sobie z tego sprawe ze jak wlaczy ogrzewanie to tunel srodkowy sie nagrzeje, ale moze jemu chodzi wlasnie o to ze wszystko ma wylaczone a i tak tunel jest goracy. Nie pomyslales o tym ?

tyle że autor tematu nie sprecyzował kiedy i w jakich okolicznościach tak się dzieje. Ja jednak obstawiam brak osłony termicznej tłumika środkowego.
  
 
Ciepło robi się już po kilkunastu kilometrach.
Właśnie o to chodzi RavenMOH, ogrzewanie wyłączone, a tunel się nagrzewa. Zresztą wątpię żeby dawało taką temperaturę. Musze zajrzeć pod spód ale to prawdopodobnie dopiero w weekend, póki co odkręcę plastik. Dla porównania w ostatni weekend zrobiłem ok 500km Astrą II i Golfem IV po 4 godzinnej trasie bez przerw tunele w obu autkach były zimne.
Sprawdźcie u siebie
  
 
możliwe także, że coś jest pokierane z kierunkiem nadmuchu (bo nagrzewnica grzeje ciągle, a tylko kierunek przepływu zmieniamy pokrętłem). Wg mnie - gdyby był to tłumik, to jeśli miałby nagrzać tunel, to śmierdziałoby spalonym bitexem, a i bok wykładziny podłogi też powinien być goracy...ale wszystko jest możliwe....
  
 
heh ale o czym mowa ?? tunel środkowy w sensie między fotelami itp (podłoga) czy KONSOLA ?? jak konsola to może masz uszczelki przy klapach od nagrzewnicy sparciałe i przepuszcza ciepło nawet przy zamkniętym.


nawet jak masz wyłączone ogrzewanie to nagrzewnica i tak grzeje (nie przepływa tylko przez nią powietrze.
  
 
U mnie tez jest gorący ze dotknąć nie idzie ale to chyba wina ogrzewania, a do tego tunek miedzy nogami pasażera i kierowcy (w okolicy radia) jest zimny, zimą aż lodowaty, zauwazylem ze jak mam wyciagniete radio to gdzies wieje zimne powietrze tylko nie wiem skąd.
Co to moze byc
  
 
Cytat:
2008-02-25 18:01:05, mikruss pisze:
U mnie tez jest gorący ze dotknąć nie idzie ale to chyba wina ogrzewania, a do tego tunek miedzy nogami pasażera i kierowcy (w okolicy radia) jest zimny, zimą aż lodowaty, zauwazylem ze jak mam wyciagniete radio to gdzies wieje zimne powietrze tylko nie wiem skąd. Co to moze byc



Rdza??
  
 
Pewnie brak jakieś osłony nad wydechem. U mnie jest ten tunel ciepły ale nie gorący.
  
 
Bartek8 niestety rdza jest gdzie indziej i to minimalnie...
  
 
Mnie też ostatnio zdziwiła ta sytuacja ale gdy wyłączyłem ogrzewanie i skierowałem "tunele" doprowadzające ciepło na szybę to nie było już tego efektu... moja rada to zrobić najpierw tak jak ja a później szukać nieszczelności jeżeli to nie pomoże...
  
 
mikruss ma chyba dokładnie tak samo. U mnie też czuć zimne powiewy gdzieś z okolic radia, kiedy zostawię rękę na dźwigni zmiany biegów po prostu marznie mi ręka, a śladów rdzy i dziur (o dziwo) mój egzemplarz nie ma. Wydaje mi się że nie będzie to też wina braku osłony, bo podłoga jest chłodna a na zewnątrz nie czuć spalenizny. Dostałem się pod plastik nad tunelem, cały czas dopływa tam gorące powietrze wiec pewnie gdzieś jest nieszczelność, albo coś się zablokowało Sam już nie wiem, będzie trzeba rozebrać chyba całą deskę.
  
 
Cytat:
2008-02-25 22:26:06, adminek83 pisze:
mikruss ma chyba dokładnie tak samo. U mnie też czuć zimne powiewy gdzieś z okolic radia, kiedy zostawię rękę na dźwigni zmiany biegów po prostu marznie mi ręka, a śladów rdzy i dziur (o dziwo) mój egzemplarz nie ma. Wydaje mi się że nie będzie to też wina braku osłony, bo podłoga jest chłodna a na zewnątrz nie czuć spalenizny. Dostałem się pod plastik nad tunelem, cały czas dopływa tam gorące powietrze wiec pewnie gdzieś jest nieszczelność, albo coś się zablokowało Sam już nie wiem, będzie trzeba rozebrać chyba całą deskę.



ludzie, przeciez do nagrzewnicy dopływa powietrze........ nawet jak masz dmuchawe wyłączona to przy prędkości większej samo dmucha................ na moje to zamknijcie obieg wentylacji, jeżeli nadal będzie wiało chłodem to może uszczelki przy klapach od nagrzewnicy macie do dupy......................... ja tak miałem i zimą powietrze zamiast przez nagrzewnice to uciekało bokiem..... w efekcie na ręce leciało mi +20st a na nogi -20st
  
 
Cytat:
2008-02-25 23:07:37, Asior pisze:
ludzie, przeciez do nagrzewnicy dopływa powietrze........ nawet jak masz dmuchawe wyłączona to przy prędkości większej samo dmucha................ na moje to zamknijcie obieg wentylacji, jeżeli nadal będzie wiało chłodem to może uszczelki przy klapach od nagrzewnicy macie do dupy......................... ja tak miałem i zimą powietrze zamiast przez nagrzewnice to uciekało bokiem..... w efekcie na ręce leciało mi +20st a na nogi -20st



Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie przy wyłączonej dmuchawie nie dmucha, nawet przy 100km/h.
  
 
u mnie tunel, a właściwie jego część przy dźwigni zmiany biegów, też jest deczko ciepły jak ustawię nadmuch na nogi... Nie gorący a ciepły... a z tej "krateczki" przy dźwigni lekko dmucha ciepłe powietrze
  
 
A ja mam w swoim Mk VII tak jak u kolegi wesul... Jak nie załącze dmuchawy to nic mi się ciepłe nie robi, a nawet wręcz przeciwnie - leci zimne powietrze. Jak jest zimno to muszę właczyć wiatrak co by nie zamarznąć, a jak skieruję powietrze na dół to konsola między siedzeniami robi się dość gorąca (proporcjonalnie do temperatury powietrza z wylotu).
Zgadzam się z przedmówcami, że u autora wątku przyczyną może być brak uszczelki na jednej z klap odcinających powietrze na tunel środkowy.
Pozdro.
  
 
A u mnie leci ciepelko nawet przy wylaczonym wiatraku proporcjonalnie do szybkosci jazdy.