Ustawienie rozrządu bez trzpienia w TD czy możliwe ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ustawienie wału na trzpieniu to to samo co górne położenie tłoka nr 1 ? Czy sprawdzenie ustawienia pompy względem wałka rozrządu ma sens ? Czy złe ustawienie rozrządu może wpływać na duże spalanie ?
  
 
Bez trzpienia nic nie zdziałasz tu masz troszku więcej na ten temat Klik
  
 
Ustawienie wału korbowego trzpieniem odpowiada górnemu położeniu pierwszego tłoka.

Ustawienie pompy względem wałka rozrządu miałoby sens tylko wtedy, gdy wałek rozrządu jest ustawiony idealnie względem wału korbowego.
Wiem co kombinujesz. Nie masz trzpienia i chcesz ustawić pompę tak samo jak jest ustawiony wałek rozrządu. Czyli włożyć kołek w wałek rozrządu i ustawić pompę, zeby też kołek wchodził. Póki co możesz tak zrobić ale nigdy nie będziesz pewien, czy wałek rozrządu był dobrze ustawiony względem wału korbowego.
Ustawienie pompy i wałka zawsze musi być jednakowe, tzn i pompę i wałek ustawiasz na kołki, więc idealnie w swoich miejscach, czyli tam gdzie być powinny. Jednak czy tak idealnie ustawione oba kółka będą ustawione względem wału to już inna historia.
Od trzpienia nie uciekniesz - niestety. U mnie alternator i pompa wspomagania założone są na wspólnym wsporniku, który skutecznie zasłania dojście do miejsca włożenia trzpienia. Niby otwór jest przygotowany do włożenia przez niego trzpień alte trzeba być ginekologiem-zegarmistrzem żeby sobie z tym poradzić.
Sam planuję zabrać się za to, zdjąć alternator, włożyć trzpień, ustawić wał i zrobić porządny znak, żeby więcej nie musić korzystać z trzpienia. Myślę o nawierceniu otworu na obudowie koła zamachowego i zrobieniu punktakiem cechy na kole zamachowym. Łatwo, widocznie, dokładność plus/mius milimetr co odpowiada ok 0,5 stopnia. (rozciągający się pasek więcej przestawia).

A czy może powodować to wzrost spalania?
Wszystkie nieprawidłowosci powodują wzrost spalania.

Jak uda mis ię to zrobić w tym tygodniu to mogę ci trzpień opchnać.
  
 
Nie bardzo chce mi się wierzyć żeby rozrząd był przestawiony względem wału w przód lub wtył. Silnik działa równiutko zapala bez probłemu. Co innego z pompą jakby była przestawiona o 1 ząb to by pewnie niechciał palić i by były problemy ale jak wiadomo może być przestawiona tylko o trochę i to właśnie chciałbym skorygować.


Czy miałeś może lub ktoś miał sytuację że rozrząd był przestawiony wględem wału o ząb i silnik pracował normalnie ?

Jeżeli chodzi o trzpień to nie problem w tym że go nie mam tylko problem z tym że nie mam kanału, a odkręcić wtrysk i sprawdzić górne położenie tłoka to bez kanału da się zrobić. Wiem jest to mniej dokładna metoda. A mechanikowi to nie dam sprawdzić bo i tak bym nie dowierzał, myszę sam to zobaczyć. Jężeli sprzedasz mi ten trzpień to poszukam kanału i będę w końcu pewny czy jest dobrze czy nie.

Daj mi znać na priv jak będziesz miał wolny trzpień.