MotoNews.pl
9 Przeączanie na gaz dopiero po kilku km (207251/0)
  

Przeączanie na gaz dopiero po kilku km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

mam taki problem z gazem (kme - diego) - otoz od jakiegos czasu samochod zaczal mi sie przelaczac na gaz dopiero po przejechaniu kilku km (4-5km) jak przelaczy sie wczesniej to objaw jest taki ze spada moc i spowrotem przelacza sie na benzyne (kody bledow w kompie gazowym to - zbyt niskie cisnienie gazu)
ale jak sie silnik dobrze rozgrzeje 4-5km to juz przelaczy na gaz i jest ok.

wczesniej to sie dzialo po max 2 km

co moze byc przyczyna - ma ktos jakies sugestie?

z gory dziekuje
i pozdrawiam
mzuberek

[ wiadomość edytowana przez: mzuberek dnia 2008-02-27 10:12:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: mzuberek dnia 2008-02-27 10:12:58 ]
  
 
Możliwości może być kilka:Zatankowany gorszej jakości gaz,zimniejsze dni....
Nie wiem czy możliwe jest samoczynne przestawienie się komputera gazowego.
Na początek wyjeżdzij to co masz w butli i zatankuj na dobrej stacji,a jeśli sytuacja się nie zmieni to trzeba się podłączyć do komputera i sprawdzić przy jakiej temperaturze jest ustawione przełączanie na gaz.

ps.dolewałeś płynu do układu chłodzenia?
  
 
Cytat:
2008-02-27 12:01:36, woj4 pisze:
ps.dolewałeś płynu do układu chłodzenia?



dolewalem - wiec pewnie wiesz o co chodzi - prosze pomoz
(cos wącham ze to moze termostat, moze reduktor)

tankuje caly czas na lotosie, ale pewnego razu zatankowalem jeden raz na orlenie w trasie - i zaczelo to sie dziec jakis czas potem.
Teraz dalej caly czas tankuje na lotosie ale usterka zostala

temperature przelaczania podnioslem z 30 do 40 stopni - ale to nic nie zmienilo, poza tym przed tym jednym tankowaniem na feralnym orlenie temperatura przelaczania byla 30 stopini i w zimie przelaczal sie bez problemow do max 2 km.

a teraz lipa - bo nim sie przelaczy to ja juz do pracy na benzynie zdaze dojechac
  
 
Teoretycznie jest taka możliwość,że termostat się kończy i nie zamyka małego obiegu.Jeśli atu się wolniej rozgrzewa,a to widzisz na wskażniku temperatury (jeśli masz )to możliwe,że to on.
Można Tradycyjnie wymienić filtr gazu i spuścić z parownika syf.(nie zaszkodzi)
Teoretycznie może padać też czujnik temperatury w parowniku(jeśli masz)
Co do płynu w układzie chłodzenia to trzyma stan czy ubywa?
Co to za auto,jak długo zagazowane( przebieg na gazie)?
W chłodnicy masz korek czy tylko w zbiorniczku wyrównawczym?
Parownik zdarza się zamarznąć ?
  
 
"Teoretycznie jest taka możliwość,że termostat się kończy i nie zamyka małego obiegu.Jeśli atu się wolniej rozgrzewa,a to widzisz na wskażniku temperatury (jeśli masz )to możliwe,że to on."

odp. szczerze powiem ze do tej pory zbytnio nie zwracalaem na to uwagi, ale ogolnie wydaje mi sie ze auto nagrzewa sie wolniej

"Można Tradycyjnie wymienić filtr gazu"

odp. chce to zrobic, ale zamierzam zamowic na allegro filtr (fazy lotnej) z wymiennym wkladem zeby miec mozliwosc zobaczenia w jakim stopniu sie brudzi

"i spuścić z parownika syf.(nie zaszkodzi)"

odp. tutaj nie mam pojecia jak to zrobic - zrobie dzisiaj fotki, to moze mi pomozesz zidentyfikowac czym/jak to zrobic


"Teoretycznie może padać też czujnik temperatury w parowniku(jeśli masz)"

postaram sie to dzisiaj sprawdzic w fakturach za instalacje gazowa - moze bedzie typ zainstalowanego reduktora-parownika

"Co do płynu w układzie chłodzenia to trzyma stan czy ubywa?"

odp. ubywa na dluzszych dystansach - np bylo na kresce max, a po przejechaniu 160 km jest w polowie miedzy min a max - spory ubytek (nie wiem czy to w parowniku znika ten plyn, czy termostat mi przepuszcz- uszczelka etc)

"Co to za auto,jak długo zagazowane( przebieg na gazie)?"

odp. ford focus 1,6 16v 100km z 2002r - zagazowane przy 40tys
teraz przebieg prawie 120tys - czyli na gazie 80 tys (nie wiem co bylo robione z gazem - wymiany - bo poprzedni wlasciciel nie powiedzial)

"W chłodnicy masz korek czy tylko w zbiorniczku wyrównawczym?"

odp. chlodnica jest szczelnie korkiem zamknieta, i zbiorniczek rowniez - ale ma jakis firmowy otworek, zeby go nie rozerwalo.


pozdrawiam
mzuberek
  
 
Jeśli ten ubytek płynu jest ciągły tzn.Co "chwila" dolewasz to szukaj wycieku.Może pompa wody cieknie.( dokładnie obejrzyj)Sprawdż na gorącym silniku czy gdzieś na łączeniach węży nie cieknie.
Uszczelką narazie nie chcę Cię straszyć.
Może być taka sytuacja,jeśli jest gdzieś nieszczelność i układ się zapowietrza i to też może być przyczyną tego opóżnienia przełączania.
Jak dużo i jak często dolewasz płynu.( pół litra co dzień?)

  
 
jesli jezdze tylko do pracy (5-6km) i spowrotem to ubytki sa malo zauwazalne, po kilku tygodniach 2-3 widze ze ubylo, ale ostatnio mialem kilka dluzszych tras 160 - 300 km i wowczas po takiej trasie potrafi z max'a prawie na min spasc
  
 
witam
w koncu zrobilem fotki

http://www.mzuber.za.pl/index5.html

moze ktos powiedziec (jakis spec :

1) jaki to reduktor (jakiej firmy - nie udalo mi sie znalezc w fakturze) i gdzie w nim spuszcza sie syf (czego szukac - jakiej sruby?), czy te mokre palmy to moze byc wspomniany nizej wyciek plynu chlodniczego

2) jaki to filtr fazy lotnej - czy da sie po obudowie stwierdzic, czy trzeba wykrecic zeby zmierzyc srednice zewnetrzna i wewnetrzna
- chcialbym go wymienic (wklad filtra) i nie wiem jaki kupic zeby pasowal


reduktor i filtr fazy plynnej


[ wiadomość edytowana przez: mzuberek dnia 2008-03-07 12:46:25 ]
  
 
Reduktor to KME Silver, co do tego wycieku, to sprawa wygląda nastepująco, nie widzę na zdjęciach podkładki pod czujnikiem temperatury wkręcanym w reduktor i w tych własnie reduktorach wtedy występuja wycieki, sam jestem użutkownikiem takiego reduktora, po ulozeniu wezy od obiegu ogrzewania reduktora dokręca się czujnik temperatury i dociska nim podkladke która dociska kolanka wodne i nic wtedy nie cieknie.

Pzdr. Grzesiek
  
 
a moze pomozesz mi jeszcze zlokalizowac srube ktora spuszcza sie syf z reduktora (czy ta srube widac na fotkach), chcialbym to przeprowadzic ale nie jestem pewien ktora sruba sie to robi ?

reduktor

[ wiadomość edytowana przez: mzuberek dnia 2008-03-07 13:50:33 ]
  
 

moze tutaj bedzie bardziej wyraziscie

czy to ta imbusowa sruba sluzy do spuszczania syfu ?

i czy trzeba ja wykrecic calkowicie ?

Reduktor KME Silver
  
 
Kolego z tego reduktora to sie syfu nie spuszcza, jak juz musialbys go rozpolowic zeby wyczyscic srodek, ta sruba ktora zaznaczyles jest do regulacji cisnienia gazu.
  
 
Podepnę sie pod ten temat żeby nie kopiować następnego. Mam Peugeota 605 z instalacją 2 gen. Od jakiegoś czasu (kojarzę to z nastaniem cieplejszych dni ale może to przypadek) samochód nie chce się przełączać na gaz przy zimnym silniku. Dawniej wystarczyło przejechać 800 metrów i przerzucić na gaz, po przekroczeniu 2000 rpm gaz się załączał i można było dalej jechać na gazie. Teraz sytuacja jest taka że jeśli tak zrobię to pow. 2000 rpm. zawór kliknie i auto przestaje jechać, silnik gaśnie. Ewidentnie odcina benzynę i włącza gaz ale zachowuje się tak jakby gaz nie był podawany. Za którymś tam razem w końcu zaskoczy, z reguły jak wskaźnik pokazuje już powyżej 60 stopni temp. silnika. Jak silnik jest ciepły to normalnie zapalam auto i przegazuję i przełącza się bez problemów. Dawniej tego nie było. Gazownicy powiedzieli mi że może się już kończyć reduktor i może być szlamem zapchany, dopuki on się nie roztopi i nie zacznie wyszystko płynnie chodzić to auto nie będzie się chciało przełączyc na gaz. Jakie są wasze opinie na ten temat?


[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2008-06-12 08:56:46 ]
  
 
Cześć

Syf to raz i można odkręcić śrubę na parowniku jak jest ciepły i sprawdzić. Bardziej chyba elastyczność membran już jest kiepska i muszą sie nagrzać aby zacząć pracować.

Znowu z innej beczki Tipo 1.4 z gaźnikiem nigdy nie chciało mieć niskich obrotów na gazie bez dobrego nagrzania.
Nie wciągałem sie w konstrukcje tego samochodu ale był zmieniany parownik i przerabiane zasilanie aby szybciej dogrzewać parownik a auto dalej musi mieć co najmniej 80 parę st żeby chodzić.