Problem z Fordem skoki obrotow i gasniecie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem z moim Fordem Orionem otoz , podczas wciskania stawania i wcisniecia sprzegla obroty mi spadaja ponizej 1tys i skacza po czym auto gasnie nie mam pojecia co to moze byc jesli ktos wie czym to moze byc spowodowane prosze o informacjie i pomoc w uporaniu sie z tym mankamentem

[ wiadomość edytowana przez: moto21 dnia 2008-02-28 14:17:31 ]
  
 
Jest kilka opcji :
-sonda lambda
-przepływomierz

lub:
-dostaje lewego powietrza (w tym przypadku oroty by znacznie "skakały czyli od 500 do 4000)
-silnik krokowy ( ale to na samym końcu bym uznał za uszkodzone)

Najlepiej podjechac do mechaniora , na jakiś test komputerowy , zapłaci się około 80 zł i juz wszystko jasne

A masz może gaz ??

[ wiadomość edytowana przez: Saren_82 dnia 2008-02-28 10:53:29 ]
  
 
nie nie mam gazu nie jestem zwolennikiem tego rodzaju paliwa wole wiecej placic ale miec czym przydusic a co do tzch obrotow to wlasnie nie przekraczaja 1000 poprastu np.staje na skrzyzowaniu wciskam sprzeglo o skubaniec skacze do 1000 i 400 ,500 ,200 , i pach staje pewnie bede musial tak zrobic jak radziles test komputerowy a jeszcze czy to normalnie jesli na zimnym silniku na ssaniu obroty sa ok 1500?
  
 
a jeszcze zdarzalo mi sie to wczesniej ale bardzo zadko wymienilem filtr paliwa i znikl ten problem i teraz niedawno znowu sie pojawil to skakanie obrotow nie wzstepuje caly czas raz chodzi idealnie ale raz gasnie mi na kazdym postoju toroche to denerwujace
  
 
Tak na ssaniu takie włśnie obroty dostaje czyli około 1500 Czasem nawet i około 2000

Co do reszty to tak jak mówiłem , jedna z tych przyczym może się potwierdzić , najlepiej podjechac i zapłacić około 80 zł za test niz nakupować gratów za około 600 zł i powymienać bo to niby to a tak to komputer pokaze co jest nie tak i bedzie łatwiej coś zaradzić , wszystko idzie naprwić tylko trzeba dobrze zdiagnozowac przyczynę.


Hmm... no w sumie może to być też cos z filtrem , jednak by się wtedy dusił przy dodaniu gazu


[ wiadomość edytowana przez: Saren_82 dnia 2008-02-28 11:22:10 ]
  
 
aha no to super dzieki za rade bo juz naprawde czasami mialem ochote skopace tego forda zdjagnozuje go i napisze co było
  
 
I zmień tytuł z krzyczącego na napisany normalnym tonem
  
 
Podepnę się do tematu.
Mam podobny problem - objawy:
- nie chce się wkręcić na obroty tak do 2 tys. jak już jest ponad 2 tys. to dalej idzie ok (podczas jazdy czuć szarpnięcie jakby dostał nitro przy przekraczaniu 2 tys .
- przy wzroście obrotów do 2 tys dusi go przy ok 1,3-1,8 tys (spadek obrotów nawet do 400 obr.) później znów powoli wzrastają i powyżej 2 tys jest. ok
- czasami po kilku takich objawach obroty ustawiają się na jałowym ok 2,5 tys.
- na zimnym jakby te objawy były słabsze.
- Bardzej to jest odczuwane na gazie niż na Pb.
- silnik 1,8 v16 - 105 KM
Help.
  
 
A coś już było robione przy aucie (w sensie kiedy ostanio były zminiane świece , kable , filtry) ??

Wiem z doswiadczenia ze lpg w essim czasem lubi narobić szkód , nie strzelił czasem ostanio gaz w dolocie ?? Mi własnie jak strzelił gaz to się zrobił bałagan , wymieniłem , sonde lambda , przepływkę i kilka jeszcze innych pierdół a na końcu sie okazało ze dostaj lewego powietrza :/
  
 
Cytat:
A coś już było robione przy aucie (w sensie kiedy ostanio były zminiane świece , kable , filtry) ??


no tak
wymieniłem kable i świece i jeździ jak trzeba - sorry za panikę ale objawy sugerowały co innego (patrz wyrzej i inne posty) a co do świec to stare jeździły 30 tys km, kable 1,2 tys km.
Dzięki
  
 
U mnie też obroty szaleją. Skaczą do 4000 tys po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu biegu jałowego. Nie zawsze ale często. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. Byłem u mechaników u elektryków samochodowych żeby na kompie sprawdzili ci to jest ale niestety nie mieli oprogramowania. Na 7 mechaników 6 powiedziało silniczek krokowy. Już chciałem kupować ale wjechałem po drodze do jeszcze jednego mechanika. Stwierdził że w moim essim(1,4 75 KM 8v 95r) nie ma silnika krokowego i że to jest coś z odmą Odłączył od niej jakis przewód, zatkał go i powiedział że teraz powinno być ok. Mniej więcej jest tylko podczas jazdy po wrzuceniu jałowego utrzymuje sie 1500 obrotow a dopiero po zatrzymaniu spada do 1000. Wskaźnik temp. nie przekracza mi "N" na wyświetlaczu. Czy to jest normalne?