[126p] przełożenie główne z bisa w skrzyni z 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie dokładnie części ze skrzyni bisowskiej potrzebuje- (koło tależowe, wałek atakujący, ślimak prędkościomierza?? czy coś jeszcze trzeba przełóżyć/ czy cos nie pasuje- jak z półosiami??)
Aby przyśpieszyć skrzynie z malca.
skrzynia biegów w maluchu to dla mnie nowy temat więc i pytam...
  
 
Po wlozneiu przleozneia z bisa na pewno nie przyspieszysz skrzni.
  
 
Wystarczy przełożyć wałek zdawczy/atakujący, który ma 1 ząb więcej, założenie takiego przełożenia spowoduje podwyższenie prędkości maxymalnej, jednak przyspieszenie spadnie.
  
 
tylko sam walek? to pewnie bedzie okropniascie wylo
  
 

że jak?!
chyba talerz+atak i najlepiej kpl slimak do licznika
talerz ma inny MODUŁ ZĘBA ale robcie jak chcecie ;]
  
 
no tak, z talerzem.

Atak z bisa + talerz ze zwykłego ni jak nie będą chciały współpracować
  
 
A faktycznie mój bład
  
 
mam właśnie skrzynie od 126p włożoną do bisa i nie zmieniałem żadnych wałków. tylko przód i tył skrzyni, przełożyłem koło talerzowe razem z mech różnicowym i półosiami z bisa do tej skrzyni i jeździ to już od ponad 2 lat fakt troche wyje na 3 i 4
  
 
Czy jednak wyszło na moje
  
 
Na początku wyje, później stuka, a na koniec się rozlatuje
  
 
tak jak pisze nikusss, nie ma sensu łączenie zębnika i talerz o różnych podziałkach może to i jakoś działa ale w tym momencie sprawność przekładni drastycznie spada
  
 
Nie no nawet jak sie wymieni jeden element z przekładni przykładowo samo koło talerzowe gdzie niby wszystko powinno do siebie pasować to jednak powinno się wymienia koło razem z wałkiem zdawczym, bo te elementy są już do siebie dopasowane. No i w przypadku Fifi'ego to powinien był zamontować dyfer od skrzyni z malucha który tam już chodził, no albo przełożyć samo koło talerzowe.
  
 
dzięki o to chodziło
  
 
odkopie troszkę

interesuje mnie jakie różnice obrotów przy poszczególnych prędkościach czyli np przy 100 na normalnej jest ileś tam obrotów a o ile one spadają przy przełożeniu z bisa
  
 
kalkulator w dłoń i policzyć
mała podpowiedz:
różnica w długości przełożenia pomiędzy 126p a 126 bis to około 12%
  
 
Cytat:
2011-02-09 11:14:44, Try3ek pisze:
odkopie troszkę interesuje mnie jakie różnice obrotów przy poszczególnych prędkościach czyli np przy 100 na normalnej jest ileś tam obrotów a o ile one spadają przy przełożeniu z bisa



http://krzysiekz.klub.chip.pl/fiat126p
  
 
organoleptycznie z tego co pamiętam to dawalo o 300 obr mniej na czwartym biegu, ale holera wie jaka tolerancja obrotomierza itd...
  
 
myślałem że ta strona już nie istnieje jednak to troszkę za mała różnica obrotów by mój pomysł wypalił, czyli pozostaje przy seryjnej skrzyni