[Lantra J1] Problem z włączaniem biegów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem z wybraniem wstecznego biegu.Za którymś razem udaje się wbić ów bieg ale jest wielki problem,bo czasem wchodzi czwórka a czasem się zblokuje i trzeba mocniej pociągnąć lewarek.
No i ostatnio podczas jazdy problem z wbiciem piątki
Pozostałe biegi wchodzą bez zarzutu czy jakiegokolwiek zgrzytu.
Może ktoś miał podobne problemy - nie chcę grzebać na ślepo.



[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-14 18:11:34 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Witam
Może wyrobiły ci się linki od sterowania biegami tzn. któraś się rozciągnęła i jest zbyt długa żeby przesunąć wybierak na odpowiednią odległość. Jeśli skrzynia biegów jest sterowana u ciebie linkami oczywiście. Można spróbować ją troszke podregulować podkładając jakąś podkładkę żeby wydłużyć pancerz ale nie wiem jak na to zareagują 1 i 2 bieg mogą one z kolei nie wchodzić tak jak należy. Ale w takim przypadku i tak bardziej bym polecał wymianę linki. A może po prosu poluzował ci się uchwyt pancerza przy skrzyni biegów lub przy lewarku.

p.s. gdzieś wyczytałem że niektóre hyundaie miały 5 bieg sterowany elektrycznie ale tutaj nie wiem jak by to się miało do wstecznego.
Moim zdaniem trzeba zacząć od sprawdzenia cięgien. Zdejmij je z wodzika biegów i sprawdź czy chodzą luźno w pancerzu i czy się o coś nie haczy. Do tego wystarczy odkręcić dwie śrubki przy skrzyni i zdjąć zawleczkę.
  
 
tak jak napisał przedmówca, prawdopodobnie to linka jest winna, jeśli nigdy nie regulowałeś tego to lepiej nie ruszaj, poszukaj kogoś bardziej doświadczonego;
regulacja nie jest trudna ale na odległość ciężko wytłumaczyć
  
 
Wstyd mi o tym pisać ale powód tego niedomagania był prozaiczny
Z racji braku czasu(tak sobie to tłumaczę) nie miałem okazji wcześniej tego sprawdzić i doskonaliłem technikę jazdy bez wstecznego
Powód był taki: poluzowane śruby mocujące uchwyt linek przed wejściem do skrzyni - jedna ze śrub wykręcona była w połowie a druga już miała się odkręcać...