MotoNews.pl
  

Inny gaźnik w 125p.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jaki inny gaźnik niż seryjny proponujecie do 125p ?? Denerwuje mnie słynna "dziura w obrotach", pokombinowałem tak jak proponowali w "Usprawnienia Poloneza", jest lepiej, lecz nie jestem do końca zadowolony. Przydałoby się jakbyś też chociaż trochę mniej palił. Proszę o Wasze propozycje. Pozdrawiam bing17.
  
 
A zdajesz sobie sprawę że nie napisałeś kompletnie nic o silniku ?? Mamy zgadywać jaki masz ??

Jak masz np. 1,5 i chcesz oszczendności to włóż dysze od 1,3

Można się też bawić z samymi dyszami powietrza, ale tu łatwo przesadzić i uzyskać spalanie stukowe.

Teoretycznie można założyć też gaźnik z Samary z automatycznym ssaniem, ale trzeba też dorabiać uszczelkę podstawy.


Generalnie za dużej oszczędności w paliwie to nie uzyskasz... mi udało się zejść do 6,5 w trasie i 10-11 w mieście (latem) ale wymagało to słożenia jednego gaźnika z trzech różnych i to w większości nowych (żeby były niewyrobione ośki)


U mnie na dziurę w obrotach pomogło zastosowanie obu rurek emulsyjnych takich jak seryjnie na drugim przelocie

Dużo na temat gaźników i dysz było już na forum - poszukaj.
  
 
Silnik 1500 wzmocniony.
  
 
Cytat:
2008-03-02 15:54:12, Nomad pisze:
Teoretycznie można założyć też gaźnik z Samary z automatycznym ssaniem, ale trzeba też dorabiać uszczelkę podstawy.


Automatyczne ssanie w Samarze???? A z którego rocznika??? Bo pierwsze słyszę.
  
 
Nie wiem jaki rocznik - nówka sztuka w sklepie łady do 1500


Generalnie z powodu tego że dysze miał dużo mniejsze więc i tak by trzeba było przerabiać to wolałem złożyć nowy fso'owski z 3 leżących w piwnicy i zestawu naprawczego, przy okazji wyszły lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu więc nie było sensu się dalej bawić.
  
 
Wymien rurke emulsujna w pierwszym przelocie z F35 na F30(taka jest w drugim przelocie) i dziura zniknie
  
 
A jak spalanie po takim zabiegu?
  
 
Jeśli dziura była i zniknie po zmianie rurki to powinno spaść, jeśli nie było to spalanie wzrośnie.
  
 
Rurka oryginalna ma zalutowane otworki tak jak proponowali w książce. Dziura nie jest już tak dokuczliwa jak była przedtem, samochód nie szarpie, lecz jest odczuwalna zwłoka w przyśpieszaniu. Mówimy o sytuacji nagłego pełnego lub prawie pełnego otwarcia przepustnicy. Spalania jeszcze nie sprawdzałem, samochód po tym zabiegu ma przejechane tylko 40km z racji braku czasu. Gaźnik wymieniłbym z tego względu że chciałbym obniżyć spalanie, silnik nigdy nie widział gazu, a przy obecnej cenie za montaż i za sam gaz jest to mało opłacalne.
  
 
Nagłe pełne otwarcie przy niskich obrotach zawsze spowoduje pewne opóźnienie, bo bardzo zuboży mieszankę ( otwiera się druga przepustnica i spada podciśnienie ) i nie jest to to samo co dziura w obrotach. A co do spalania te silniki zawsze dużo palą i trzeba się przyzwyczaić.
  
 
Czyli wychodzi na to że wszystko jest w normie przy pełnym otwarciu przepustnicy. Na ciepłym silniku jeździ się bardzo fajnie, w końcu samochód tak nie szarpie. Przed tym zabiegiem palił 10-12l na 100km, więc jest to dosyć dużo. Teraz jak sprawdzę to napiszę jaka jest zmiana w spalaniu.
  
 
10-12 w kancie to dużo??
dawno nikt na tym forum nie stresował się spalaniem w kredensie , żaden z moich kantów nie palił mniej niż 15 , a obecny pali do 35 benzyny no ale ja nie mam "dzióry" w obrotach
  
 
Chciałbym żeby mój spalał 10
  
 
mój pożera 14 l. LPG i to podczas spokojnej jazdy do pracy - EMERYT STYLE
  
 
to kant moze palic mniej niz 15 litrow na setke ??
  
 
Większość czasu jeździ nim emeryt więc może dlatego pali wg. Was tak mało
  
 
Cytat:
2008-03-04 10:58:32, bimber1 pisze:
to kant moze palic mniej niz 15 litrow na setke ??



BIMBER - EMERYT STYLE mówi Ci to coś jak nie to zobrazuję:

1. wyjazd z garażu
2. dojazd drogą ubitą do wiejskiej 20 km/h - bo sa dzioory czasem wolniej bo są kałuże i motylki się ubrudzą (lans na mieście kiepski z brudnymi felami)
3. dojazd wiejską drogą do głównej - 50km/h - bo ograniczenie jest i dzieci idą - trzeba licealistki obejrzeć we wstecznym lusterku
4. dojazd do dwupasmówki - 50km/h - bo ruch, psy z suszarką stoją i ograniczenie do 40 więc nie przeginajmy
5. dwupasmówką do zjazdu na wiadukt 70km/h bo ograniczenie jest do 70 - poza tym ja przepisowo uwielbiam jeździć przepisowo
5. zjazd do miasta i 50 km/h bo ruch jak h*j

OTO JEST W CAEJ KRASIE EMERYT STYLE - raz w tygodniu na góra dwa razy tak jadę a co - umysł ponad materię - wtedy pali 14 /100
  
 
A już tak z ciekawości, to jaki gaźnik można włożyć pod maskę 125p ?? Z tym od Samary dużo trzeba się bawić ?? Co trzeba przerobić ??
  
 
Cytat:
2008-03-04 18:25:37, bing17 pisze:
A już tak z ciekawości, to jaki gaźnik można włożyć pod maskę 125p ?? Z tym od Samary dużo trzeba się bawić ?? Co trzeba przerobić ??


każdy przy odrobinie chęci i fantazji
  
 
A że jestem namolny to zadam kolejne pytanie. Jaki polecacie ??