MotoNews.pl
  

Zakładam gaz w seicento900.Potrzebuję rad.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Zakladam gaz do seicento 900. Potrzebuję rad jeśli ktoś się na tym zna..
-reduktor bedzie tomasetto at07[http://allegro.pl/item304842283.html]
-przełącznik lecho WR[http://www.lecholpg.pl/pl/pliki_wr.html]
-i mini lambda lecho[http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html]
- silniczek krokowy do gazu od tego zestawu.
-butla w miejsce koła zapasowego.

*Może ktoś mi podpowie jaki przwewód miedziany użyć? [jaka długość i przekrój?][http://www.allegro.pl/item321927086_rura_miedziana_przewod_miedziant_lpg_8mm_zobacz.html]-taki dobry?

*Interesuje mnie jaki mixer użyć[z jakim przekrojem i skąd go kupić,z allegro czy rybacki.pl?]

Może ktoś ma jakieś dobre pomysły na gaz w tym aucie?Jakieś sprawdzone metody czy rady?

Pozdrawiam i z góry dziękuje....
  
 
Zestaw w sumie wystarczajacy do tego autka. Pytanie czy jednak przy takich pieniadzach nie warto dolozyc troche i kupic juz jakas lepsza elektronike, bo mini lambda to jest wlasciwie tylko do oszukania ECU i przepisow.

Co do rurki to od wlewu do butli idzie 8 mm , od butli do przodu idzie 6mm. Ile no to juz zalezy jak ulozysz , jak Ci sie dopasuje do podwozia. Mi ostatnio do poloneza weszlo 6 metrow "szostki", cienias jest krotszy.
  
 
To instalka wyjęta z vw polo 1.1
Dokupuje tylko przewód 6 od butli do reduktora i mixer ze zwężką 35mm. I jeszcze zawór z filterkiem.

A jak rozwiązać problem z odcięciem paliwa podczas pracy na gazie? Kabel żółty [elektro-zawór benzyny] poprowadzić do przekaźnika, który będzie podłączony do styków bezpiecznika od pompy paliwa? [Będzie odłączał pompę na gazie-to będzie działać?]

POZDRAWIAM>>>
  
 
wtryski ma odcinać -trzeba dodatkowy przekaźnik
  
 
Nie bedzie tak dzialalo. Znaczy na sile by i dzialalo , ale jest to bardzo zly pomysl .Zolty kabelek zostawiasz w spokoju , bo on jest uzywany tylko przy gazniku. Mnie nawet uczyli , zeby go wycinac przy samej wtyczce i wyciagac z wiazki. Nie wiem dokladnie jaki tam masz wtrysk (wielopunkt , czy jednopunkt?) oraz czy masz kontrolke check-engine ? W przypadku posiadania tej kontrolki niestety konieczne moze okazac sie dokupienie emulatora wtryskiwaczy , zeby komputer benzynowy nie lapal bledow. Jesli nie , to zakladasz zwykly przekaznik , ktory powiniennes wyciagnac razem z reszta elektroniki, i tak jak bylo to w tym polo , niebieski kabelek z centralki gazowej podaje plus na przekaznik , ktory rozcina wtryski. Tutaj mozesz napotkac jedyna trudnosc, bo w przypadku wtrysku wielopunktowego bedziesz musial znalezc przewod wspolny dla wszystkich czterech wtryskiwaczy, zeby go tym przekaznikiem przeciac.

No i jeszcze taka moja sugestia , sprawdz sobie przed montazem , czy silniczek krokowy , ktory posiadasz jest prawdziwy , czy jest tylko atrapa. Gazownicy czesto przy tej instalacji wykrecaja ze srodka krokowca trzpien , poniewaz sama elektronika jest dosc slaba , i lepiej sie reguluje bez tego. W takiej sytuacji nie musisz tak bardzo uwazac na podpianie elektroniki gazowej , naprzyklad mozesz sobie darowac podpinanie TPS. Czy warto wszystko podpiac tak jak powinno byc i zalozyc prawdziwego krokowca to Ci nie powiem , bo nie wiem , moze wypowie sie ktos z wiekszym doswiadczeniem.
  
 
W tym seicento jest jednopunkt i kontrolki check engine nie ma. He nawet temperatury nie ma.

A czujnika tps nie było. To raczej krokowiec bedzie pusty. Zobacze jeszcze . W sterowniku mini lambda nie ma nawet fioletowego przewodu.

To jak odpiąć benzynę? Który przewód i co z nim zrobić??

POZDRAWIAM>>>
  
 
No to masz ulatwiona sprawe. Do wtryskiwacza bede dochodzily prawdopodobnie dwa przewody , jeden z nich musisz rozciac przekaznikiem. Dokladnie to jeden koniec tego przecietego przewodu dajesz na jeden styk przekaznika , drugi na drugi , na - cewki przekaznika podajesz mase, a na + cewki przekaznika podajesz niebieski przewod z instalacji , ten sam ktory idzie do elektrozaworow gazowych.Jesli nie masz przekaznika , to kupujesz zwykly , to nie jest duzy koszt (w granicach 5zl).
  
 
Kiedy przez niebieski przewód idzie prąd? Jak jest benzyna czy gaz właczony?

Przekaźnik ma rozłanczać czy załanczać obieg wtryskiwacza?
  
 
Na niebieskim jest plus podczas jazdy na gazie i to on otwiera elektrowaory (przy butli, przed reduktorem i na reduktorze), jest tez odpowiedzialny na rozciecie wtrysku. Wtryskiwacz ma byc rozciety przekaznikiem podczas pracy na gazie, Czyli jadac na benzynie wtryskiwacz dziala normalnie , natomiast po przelaczeniu na gaz na niebieskim przewodzie pojawia sie +, ktory otwiera elektrozawory i rozcina wtrysk benzyny.
  
 
ok. dzieki. w nastepnym tygodniu bede zakładał ten gaz. bede pisał co i jak.
POZDRAWIAM>>>
  
 
Brązowy kabel idzie do cewki zapłonowej. W tym 900 silniku są 2 cewki zapłonowe. Na dwa cylindry każda. Gdzie i jak ten kabelek podłączyć i do czego on służy? Do odczytu przez komputer gazu obrotów silnika??

POZDRAWIAM>>>
  
 
Hmm , tak , jest to informacja dla sterownika o obrotach silnika. Wykorzystywana jest o ile sie nie myle tylko do automatycznego przelaczania na gaz , po osiagnieciu odpowiednich obrotow, wiec to i tak idzie pozniej wyregulowac. Szczerze to nie wiem jak nalezy postapic w przypadku 2 cewek, niektorzy zalecaja tylko okrecic tym kabelkiem przewod zaplonowy . W przypadku jednej podpinasz sie pod sygnal dochodzacy do cewki , wiec mysle ze tutaj powiniennes zrobic tak samo. Ale tak jak mowie , sa to tylko moje domysly.
  
 
No i jest ok. Po zamontowaniu ustawiłem gaz na oko żeby w miarę chodził i nastepnego dnia do gazairza na analizator. Jest idealnie. Auto z gazem nic nie posłabło. Mixer ze zwężką 35 mm.
Koszt instalacji wyszedł niecałe 500 zł....... Dziekuję za rady......

Jakieś pytania techniczne chetnie służę pomocą...

POZDRAWIAM>>>
  
 
No to fajnie ze sie udalo. U mnie tez jest wszystko ok, ja zamknalem sie kwota 600zl (z termostatem , ktory przy okazji musialem wymienic , trzema litrami petrygo, 3 metrami rurki 8mm, bo sobie wymislilem wlew pod klapka i flaszka dla kumpla z garazem z kanalem.)
  
 
Hm. Napotkałem problem z gazem w tym seicento.
Chodzi o to że ogółem na lpg i PB bardzo dobrze pali lecz czasem są wyjątki. Trzeba kręcić go "jak starego diesla na mrozie"
Raz na jakiś czas tak mu się zdarza.

Czy to może byc od tego że nie podłączyłem od mini lambdy do sondy lambda przewodów tylka zostawiłem sondę w sopkoju??

A może trzeba coś zrobić żeby sie nie pokazywał po przełączeniu na LPG alert wtrysku-kontrolka??

POZDRAWIAM>>>
  
 
U siebie mam wlasnie dosc podobny problem , tyle ze moj zapala i momentalnie gasnie. I co gorsze zdarza sie to czesciej niz "raz na jakis czas". Jeszcze nie rozwiazalem problemu, wiec wszystkie wskazowki mile widziane.

Sproboj zaobserwowac , czy te problemy maja jakis zwiazek z czasem postaju samochodu , tempreatura silnika itd. Jakiej dlugosci masz waz od reduktora do miksera ?

Zdarza sie to przy zapalaniu na gazie czy na benzynie ?

A tak wogole to wczensiej pisales ze nie masz kontrolki wtrysku.
  
 
Jest tak. Nie ma zasady na te złe odpalanie. Jak mu odwali.I na PB i LPG. Kontrolki check engine[pomarańczowej z wizerunkiem silnika i piorunem] nie mam ale kontrolkę czerwoną z wizerunkiem wtrysku mam.

Myslę ze to jest spowodowane przerwanym obiegiem napięcia wtryskiwacza. I komputer po otrzymaniu sygnału 'brak paliwa' odcina napięcie na cewce.

Więc jeśli to okarze się prawdą zastosuję coś co bedzie symulowało wtryskiwacz. Przekażnik odcinający dopływ napięcia do wtryskiwacza na LPG bedzie je przekazywał na coś symulującego ten wtryskiwacz[np jakiś odbiornik prądu].Komputer dostanie sygnał że wszystko ok i powinien działać.

Ale to tylko moje domysły. Trzeba sprawdzic najpierw co jest przyczyną tego że nie odpala. U mnie to problem bo kobieta używa tego auta i nie zdiagnozuje czy jak nawala to brakuje iskry....

Ps.przweód mixer reduktor ok 40-50 cm.

POZDRAWIAM>>>