Fiat 131 vs. codzienna i sportowa jazda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć panowie,
mam takie ciężkie pytanie - jak sprawuje się Fiat 131 na codzień?
Przy takiej normalnej jeździe do pracy/sklepu/na uczelnię jesteście pewni ze dojedziecie, czy trzeba mieć w bagażniku zestaw narzędzi i kombinezon naprawczy? (jeśli silnik ma znaczenie to pytam o 2,0 DOHC). Ile to pali? Jak z blachą? Jakie są newralgiczne punkty samochodu? Gdybym kupował to na co mam zwracać szczególną uwagę?

Kolejna sprawa - czy ktoś ściga się takim autem? Jeśli tak, to jak znosi to samochód? Jak się zachowuje? (przewidywalnie czy potrafi zaskoczyć?)

Jak z dostępnością cześci? Tych seryjnych i tych mniej? (np. czy są do tego szpery, krótkie skrzynie, mosty?

Jeśli auto stało ok 2 lata i było co jakiś czas przepalane, ale nie bardzo jeżdżone, to czego się mogę spodziewać oprócz rdzy?
(przed odstawieniem przeszło remont blacharsko-lakierniczy)
  
 
wszystko zalezy od stanu technicznego auta. Jesli sie dba i robi naprawy z glową, a na poczatku powymienia sie wszytsko co wymaga wymiany, eksplatacja jest przyjemna i bezawaryjna. Do codziennej eksploatacji warto zmienic przednie hamulce na tarcze od poldka lucas, a zacizki z jarzmami od CC, daje to tyle ze do hamulcow zaglada sie jak koncza sie klocki a nie 2 razy w roku zeby rozruszac tloczki. Problemy z czesciami bywaja, i to nawet z tymi eksploatacyjnymi (duze lozyska i zimeringi piast kol przednich, amortyzatory przednie, ich poduszki itd) ale to w koncu prawie zabytek (najmlodsze egzemplarze to koniec 84 roku, wiec kawal czasu).

  
 
Ogólnie dość komfortowe auto, trochę może być pracy przy wale , drązki, wspornik, łożysak na półśkach, ale jesli bedziesz naprawaił z sensem i w odpowiednim czasie to auto niepowinno być awaryjne. Pochwal sie co masz na oku i może napisz coś więcej o egz.
  
 
czyli jak lubisz lezeć pod autem to na codzień idealny
  
 
Ja w sumie się wypowiem.Swojego mirafioria mam juz 8 dni , i jesli chodzi ogólnie o to jako samochód to komfort jest naprawde na wysokim poziomie , powiem wiecej że jest to pierwszy samochód z wszystkich ktorymi jechałem ktory jest najbardziej komfortowy, głownie fotele , oraz ta regulacja kierownicy .Pasażerowie podzielają moje zdanie. Bagażnik zajebiście duży że może podrózować komfortowo w 4
"wykoksane" osoby na dłuższe trasy. Po mieście, osobiscie mnie cieżko jest się troche poruszać bo mirafiori jest troche duży i trzeba uważać i zwracać uwage na odpowiednich rozmiarów miejsca parkowania bo często wystaje .Co do ekonomiki to bynajmniej u mnie jest naprawde bardzo ale to bardzo bardzo kiepsko , ale sądze że jest to kwestia regulacji itd. . Spory problem będzie chyba z częsciami blacharki ale wszystko przy odpowiednich staraniach raczej do zdobycia jeszcze.

[ wiadomość edytowana przez: Pyksel dnia 2008-03-04 22:54:11 ]
  
 
ten shit?

  
 
Nie, ten shit to 132
  
 
moja jest na sprzedarz, cena 700 zł bez przegladu i drugiej raty oc. dodaje wszystko co do niej mam m.in. alufelgi z prawie nowkami oponami.
obecnie ma ukrecony wal napedowy

cena do negocjacji.

kontakt glownie na kom 0604609088
  
 
fakt 132
  
 
To smutne dejta, że ta twoja tak stoi, ona chyba całkiem zacna była. Na czy polega ukręcony wał napędowy ? na wałku przy skrzyni ?
  
 
o Jago, byłeś w Płocku
nie to nie ten, zresztą na razie nie mam zdjęć, nie ma nigdzie ogłoszenia z tym autem, właściciel nawet nie wie że jestem potencjalnie zainteresowany (dostałem cynk) a do tego obawiam się że cena może być zaporowa.

Z tego co wiem auto jest dwudrzwiowe, stało jakieś 2 lata, silnik 2,0 i wiem jeszcze że zawsze mi się podobało

A ścigał się ktoś kiedyś takim wynalazkiem? Np. w GSMP?
  
 
walezy ściga się 131
szukaj na youtubie Tomek Cecot
2d to prawdziwy youngtimer , szkoda go na codzień , auto bardziej do odrestałrowania i zach0wania pod pierzynką
  
 
Mam wrazenie, że skoro rudy moje 2d już pokochał, to ja się nie będę szczypał i jeździł nim na co dzień - za fajny jest, żeby stał w garażu.
Smutna prawda jest taka, że kolekcjonerami nigdy nie będziemy, bo nas nie stać ( no, większości z nas) ... w Holandii jest typ, co 131 2d ma chyba z 5 i do tego dwa volumexy