| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-03-05 20:35:39 W związku z tym ze dzis przygotowałem aiutko do jutrzejszego zabiegu i musiałem co nie co wywalic z komory silnika,postanowiłem zrobic mała relacje 2 w 1, czyli demontaz pompy wspomagania ZETEC ora kolektora wydechowego.No to START
1.Pierwsza czynnościa jakoą musimy zrobic to przygotowanie miejsca do pracy czyli kanał w garażu oraz niezbędne narzędzia ![]() 2. pierwszą czynnośćą od jakiej zaczynamy w przypadku demontazu kolektora (przy demontazu samej pompy nie potrzebne jest demontowanie zderzaka) demontujemy zderzak przedni,odkręcając boczne mocowania(srubokręt gwiazdka) oraz 4 nakrętki(klucz 13) mocujące zderzak do wzmocnienia przedniego ,dojście od tyłu ![]() ![]()
3.nastepna czynnoiśc jaka musimy wykonac to demontaz osłony bocznej paska napędu osprzętu ( alternator ,klima,napinacz itp) ta czynnośc wykonujemy kluczem nasadowym na długiej przedłuzce,osłona mocowana 2 srubami ![]()
4.Kolenja czynnośc jaka musimy wykonac to poluzowanie śrub koła pompy wspomagania,czynność ta wykonujemy na założonym pasku(łatwiej) 3 sruby widoczne na foto ![]() 5.następnie sciągamy pasek odciągając napinacz widoczny na foto uzywając klucza nasadowego z grzechotka nr 15 ![]() 6.Nastepna czynnośc po sciągnięciu paska napędu to odkrecenie wcześniej poluzowanycg srub koła pompy wspomagania i sciagniecie w/w koła oraz odkręcenie przewodów pompy wspomagania, i tu ostroznie bo nakrętka przewodu wysokiego ciśnienia lubi robic sie okragła, uzywamy klucza 16,przewód od zbiorniczka jest na opaskę więc spoko
![]() 7.Pierwszy nalezy sciągnąc przewód gumowy tak aby szybko go włozyć do pustej butelki aby płyn nie zanieczyscił srodowiska naturalnego jak i kanału
![]() 8.Po wykonaniu tej czynności nalezy odkręcić sruby mocujące pompe wspomagania i wyciagnąć ją, sruby mocujące odkręcamy kluczem 13 ![]() W przypoadku w którym chodziło nam tylko o wyciagnięcie pompy wspomagania wszystko za nami,pozostaje nam wymienic pompę(w przypadku gdy była uszkodzona) i montowac wszystko w kolejności odwrotnej
Ale w związku z tym ze naszym celem jest wyciagniecie kolektora wydechowego idziemy dalej i demontujemy wspornik pompy wspomaganie,bez tejh czynnosci nie odkjręcimy jednej sruby trzymajćej kolektor podstawe odkręcamy kluczem 13 (widoczna na foto)
![]() Po wykonaniu tej czynności demontujemy osłone termiczna kolektora wydechowego ( 2 sruby klucz 10) oraz 2 bodaj że 13 mocujące osłone do kolektora ,ja ich nie mam
![]() Natepnie w zalezności od tego co planujemy robić wymontowujemy kolektor odkręcając najpierw katalizator,a nastepnie sruby mocujące kolektor do głowicy ![]() Po ewentualnej wymianie kolektora należy postepować w kolejnosci odwrotnej do opisanych i wszystko co do tej pory wymontowaliśmy znajdzie się na swoim miejscu. W przypadku adaptacji kolektora z RS2000 musimy wymontować chlodnicę, w tym celu należy odłaczyć wszelkie kostki,spuścić płyn chlodniczy do czystego pojemnika bądż wiadra i wymontować chłodnicę ![]() Po wykonaniu tych czynnośc mamy wymontowana pompę wspomagania,chłodnice i kolektor wydechowy. ![]()
Mam nadzieję że ta mała fotorelacja w jakimś stopniu pomoże osobą które zechca we własnym zakresie wykonac te czynności jakie opisałem powyżej
czas wykonania wszystkich czynności to 1,5 godziny bez pospiechu( w tym 3 fajeczki i 2 smsy) mysle ze osoba nie wprawiona wykona to z ponowym montazem w 5 godzin
P.S. prosze moderatora do wklejenia tej fotorelacji w odpowiednie miejsce na forum Pozdrawiam RemikGT p.s.TROSZKE ZA DUZE FOTKI WIĘC PROSZĘ O KOREKTĘ [ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2008-03-05 20:40:19 ] |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2008-03-05 20:48:46 ![]() ![]()
Dzieki Remik napewno mi sie to przyda tym bardziej,ze na dniach zabieram sie za wymiane pompy ![]() |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-03-05 20:52:39 Remik ale po co wyciągałeś pompę ,kolektor da się wymontować bez jej demontażu |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-03-05 20:53:58 a jak odkręcisz skrajna nakrętke z prawej strony ,przy wsporniku pompy? |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-03-05 21:00:39 wykręcałem kolektor w swoim mk6 dwa razy i nie miałem problemu z odkręceniem tej nakrętki ,nigdy pompy przy tej operacji nie demontowałem |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-03-05 21:04:10
to nie traktuje tej fotorelacji jako demontaz kolektora, ja w swoim musialem ją wykręcić oto co |
Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2008-03-05 21:05:54 Wielkie dzięki Remik! Bardzo potrzebowałem tej fotorelacji ![]() |
kylo32 (M) Site Admin Lublin | 2010-06-30 22:36:52 Stare... ale jare, wszystko dokładnie jak w relacji!
Dzięki wielkie! |