[ASTRA F] X16XEL paliwo a poranny dymek z rury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ciekawa rzecz dzieje się w moim X16XEL .
Nie znalazłem nic na ten temat na forum .
Chodzi o to ze przy jeździe na benzynie 95 (Orlen) zawsze rano (po nocnym postoju) po uruchomieniu silnika pojawia sę chmura białego jakby olejowego dymu . Wywala obroty na 3000 I tak przez chwilkę. Później wszystko wraca do normy i jest GIT. Natomiast przy jeździe na 98 Verva (Orlen) rano nic się nie dzieje. Żadnego dymu i obroty ok . Co to moze być. Fakt łyka olej i poranny dymek może być wynikiem zjechanych uszczelniaczy zaworowych. Ale tu rysuje sie pewna prawidłowość związana z paliwem - przy 95 dymi a przy 98 nie. Poradzcie coś Może być tu związane coś z paliwem Miłego dnia

[ wiadomość edytowana przez: Forest dnia 2008-03-10 06:38:52 ]
[ powód edycji: TEMAT! ]
  
 
Zatankuj na innej stacji i pewnie się okaże. Choć moim zdaniem to nie wina stacji - różnica w paliwie z różnych stacji na pewno nie jest aż tak istotna, żeby przy jeździe na jednym paliwie walił dymek a na innym - nie. Może to być - tak jak zasugerowałeś - powodowane zużytymi uszczelniaczami. Zapłon raczej bym wykluczył, zresztą przy tym silniku elektronika sama dostosowuje spalanie do liczby oktanowej paliwa.

[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2008-03-14 22:45:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2008-03-14 22:46:35 ]
  
 
ja tez mam X16XEL - i na orlenowskim paliwie auto jest mulowate i wogule jakby nie moje-nie ciägnie do przodu -wolno wchodzi na obroty

scheiss -ORLEN w PL
  
 
Cytat:
2008-03-15 11:49:40, CHAOSseba pisze:
ja tez mam X16XEL - i na orlenowskim paliwie auto jest mulowate i wogule jakby nie moje-nie ciägnie do przodu -wolno wchodzi na obroty scheiss -ORLEN w PL


Jak to dobrze Seba,że nie musisz zbyt często na Orlenie tankować
Z paliwem to jest różnie. Stacje tej samej sieci,mimo iż działają pod jednym logo są podmiotami niezależnymi co skutkuje różnicami pod względem jakości produktów i obsługi. Orlen podobnie jak większość sieci narzuca "swoim" stacjom pewne normy.Ich spełnianie kontrolowane jest przez inspektorów z centrali koncernu. Wszystko jest więc kwestią kierownictwa danej stacji. Gorzej sprawa wygląda ze stacjami niezrzeszonymi w sieciach. Tu tankowanie to loteria. Najgorzej, jak wykazały niedawno szeroko opisane w mediach kontrole UOKiK, mają posiadacze aut zasilanych gazem. ponad 60% stacji LPG olewa sobie jakość sprzedawanego paliwa. Dla stacji tradycyjnych odsetek ten wyniósł chyba 19.

snoise zatankuj na innym Orlenie i jesli sytuacja sie powtórzy sprawdz paliwa innych firm. (bedzie to trudne bo wszystkie koncerny kupują w Płocku. Wyjątki to LOTOS i Statoil)
  
 
Cytat:
2008-03-15 11:49:40, CHAOSseba pisze:
ja tez mam X16XEL - i na orlenowskim paliwie auto jest mulowate i wogule jakby nie moje-nie ciägnie do przodu -wolno wchodzi na obroty scheiss -ORLEN w PL





Stacje Orenowskie to reikt PRL, mają stare, zardzewiałe zbiorniki i stąd różnica w jakości paliwa.
Poza tym zmiana koloru "pistoletów" /wszystkie są czarne/ wprowadza w błąd nie tylko kierowców ale i pracowników stacji.
Ostatnio we Wrocku na stacji przy ul. Tęczowej koleś zamiast diesla nalał mi PB95 /oczywiście płukali zbiornik i zatankowali na koszt Orenu/.
Żadne filtry stosowane przez Orlen nie eliminują zanieczyszczeń.
Ja tankuję tyllo na stacjach BP i innych nowo wybudowanych.
Przynajmniej wiem że na dnie zbiornika nie pływa rdza albo inne świństwo.
  
 
Cytat:
2008-03-16 19:42:50, YANNOSICK pisze:
Jak to dobrze Seba,że nie musisz zbyt często na Orlenie tankować



wiesz ze tu w zaglebiu orlen wykupil i dalej wykpuje stare stacje BP i wsumie spotykasz sie z nimi i to w centrach miast jak i na uboczach -taki sobie CPN z tania myjä za 5 €---ja nie kozystamz ich uslug

ale najleprzy numer to zekomo polskie stacje "STAR" ktöre majä LPG i Biodisel a wyglädajä jak stacje z przed 10-15 lat -ale tu mozna kupic princepolo i Zubröwke -jak niemasz "polaka na dzielnicy"
  
 
Snoise jeśli masz taką możliwość to zmień stacje na Lotos/RN. Na Orlenowskich tankujesz najgorsze z możliwych (za przeproszeniem) gówien. Ja niestety mieszkam w Płocku i takiej możliwości nie mam. Ale w jadąc w trasę tankuję za miastem na Lotosach i różnica jest ogromna! Autko nagle zaczyna żyć i jedzie jakby dopiero z fabryki wyjechało

Nie polecam tankować na nowo wybudowanych stacjach do dwóch tygodni od momentu otwarcia stacji.

P.S. Slawek od kiedy benzyna powoduje korozję? Idąc twoim tokiem myślenia powinienem w mojej asconie mieć już skorodowane przewody paliwowe i zbiornik paliwa od wewnątrz. Druga sprawa to to, że zbiorniki są projektowane tak aby nie korodowały bo w przeciwnym razie stację po 5 latach trzeba by było zamykać i oczyszczać glebę z zanieczyszczeń spowodowanych paliwem. A zdziwiłbyś się bujnością roślinności na terenach zlikwidowanych stacji.

P.S2. Byłbym zapomniał, Verva nie ma 98 oktanów

P.S3. Część Statoilów też bierze paliwko z Orlenku Wiem bo pracuję niedaleko nalewaków




[ wiadomość edytowana przez: Ichi dnia 2008-03-17 06:07:14 ]
  
 
Witam Zacnych i Szanownych Dzięki za opinie na temat paliwa. Jutro pojadę na Lotos Zobaczymy co tam mają PAPA
  
 
Będziesz zadowolony
  
 
I jestem mile zaskoczony efektami zmiany stacji. Na paliwku z Lotos`a auto jakby mniej pali albo paliwo jest wydajniejsze. Ceny takie jak na Orlenie. Jak najbardziej polecam Lotos w Dobrzechowie - trasa w kierunku Krosna, 2 km za Strzyżowem.

"Tygrysa do baku i wio na trase!!!"