Poduszki skrzyni biegów w malcach 0,9 , 1,1, itd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak jest z ich wytrzymałoscią ?
Ja przy 'lekko' podkręconym motorku notorycznie je zrywam - a co bedzie przy silniku 4-cyl ?

Zastanawiam się nad jakimś ich wzmocnieniem - macie jakies patenty ?

(sposób z mocowaniem itd. od bisa odpada)
  
 
Cytat:
Ja przy 'lekko' podkręconym motorku notorycznie je zrywam - a co bedzie przy silniku 4-cyl ?


To dość dziwne bo ja też mam podkręcony i nic nie zrywam,mam jedne na rok.Moim zdaniem tu problem nie tkwi w poduszkach.spróbuj wymienić spręzynę pod silnik,bo jeśli ona jest już skasowana to wszystkie obciążenia będą przechodziły na poduszki.Sprawdź też czy skrzynia jest idealnie na swoim miejscu,czy całość nie jest np.1 cm do tyłu
  
 
Cytat:
2003-07-14 19:18:48, Poochaty pisze:
Cytat:
Ja przy 'lekko' podkręconym motorku notorycznie je zrywam - a co bedzie przy silniku 4-cyl ?


To dość dziwne bo ja też mam podkręcony i nic nie zrywam,mam jedne na rok.Moim zdaniem tu problem nie tkwi w poduszkach.spróbuj wymienić spręzynę pod silnik,bo jeśli ona jest już skasowana to wszystkie obciążenia będą przechodziły na poduszki.Sprawdź też czy skrzynia jest idealnie na swoim miejscu,czy całość nie jest np.1 cm do tyłu



mam 'lekko' odciązone koło zamchowe

Ale nie o to chodzi - bardziej interesuje mnie to jak jest z tym w przeszczepach
  
 
ostatnio zrobilem cale ze stali poduszki po prostu jedna stalowa brylka w ksztalcie poduszki tylko ze teraz problemem sa szpilki do ktorych przykreca sie poduszki do skrzyni
  
 
nie ma madcara, ale on coś kiedyś pisał, że w swoim maluchu ma jakoś podwójne (tylko nie pamiętam, czy podwójny wieszak czy jak)
  
 
u mnie był problem jak miałem silnik skrecony w lewo, ale po korekcie jest ok. teraz szaleje katuje i nic sie nie dzieje. ale tez bede kombinował jakies mocniejsze bo te nie sa na ten ciężar przystosowane.
  
 
Cytat:
2003-07-14 22:34:00, widynek pisze:
nie ma madcara, ale on coś kiedyś pisał, że w swoim maluchu ma jakoś podwójne (tylko nie pamiętam, czy podwójny wieszak czy jak)



ja mialem tak samo jak madcar, dwie te "obejmy" zespawane razem i suma sumarum skrzynia na 4 poduszkach sie trzyma. jedna obejma przykrecona do budy z poduszkami druga taka sama przyspawana do niej, napewno cos poprawia ale jak dla mnie bylo malo... trzeba lepszy patent skombinowac.. napewno tanim kosztem daje poprawe jednak przy malcach 4-cyl. mozliwe ze nie zda tak egzaminu jak przy mocno dlubnietej serii.. ogolnie polecam bo koszt zerowy a efekt daje

co do przeszczepow napewno co innego byloby lepszego..
  
 
U mnie sa normalne i wytrzymywaly zarowno na skrzynce maluchowskiej jak i na stuningowanym mocowaniu skrzynki od 700 (stuningowane jest zarewno mocowanie na skrzynce jak i lekko poduszka - skrzynka jest nieco szersza i trzeba bylo ja "zwezic"...). Tak wiec, jesli zrywaja ci sie poduszki, to najwyrazniej masz obrocony silnik w stosunku do skrzyni, a cyzm wczensiej pisal Panther...
  
 
Żuraw to tez zalezy od mocowania silnika jesli silnik zamocowany jest 5tylko z tylu tak jak moj to opiera sie na poduszkach skrzyni biegow a one sie poprostu rozklejaja i skrzynia sie odczepia od podusszek ta guma znaczy sie
  
 
czyli na zdrowy chłopski rozum takie 1,1 powinno być też zamocowane do budy od strony skrzyni biegów tzn belka za silnikiem czyż nie wyeliminowało by to urywania sie poduszek bądz przedłużenia ich żywotności
  
 
kiedyś słyszałem o takim rozwiązaniu (650), że była belka przymocowana do nadwozia nad połączeniem skrzynii i silnika. więc w 1.1 możnaby zrobić flanszę większą na wysokość i to przykręcić to budy. aha, między budą a tym metalem były też jakieś poduzski
  
 
Cytat:
2003-07-15 12:11:25, lukaszc pisze:
czyli na zdrowy chłopski rozum takie 1,1 powinno być też zamocowane do budy od strony skrzyni biegów tzn belka za silnikiem czyż nie wyeliminowało by to urywania sie poduszek bądz przedłużenia ich żywotności


Jesli dobrze obejrzalem silnik od zastavki to tam chyba nawet sa uszy do mocowania jakiegos wieszaka - mozna wtedy uzyc tam poduszek i podwiesic silnik na obu koncach.
  
 
Cytat:
2003-07-15 11:40:59, forti pisze:
Żuraw to tez zalezy od mocowania silnika jesli silnik zamocowany jest 5tylko z tylu tak jak moj to opiera sie na poduszkach skrzyni biegow a one sie poprostu rozklejaja i skrzynia sie odczepia od podusszek ta guma znaczy sie


Moze sie rozklejaja z powodu wiekszego nacisku? W koncu lezy na nich nie tylko skrzynka, ale rowniez czesc masy silnika...
U mnie silnik zamocowany jest neutralnie, dzieki czemu jego masa nie oddzialywuje na poduszki. Moze dlatego nie mam z nimi zadnych problemow? Nie ma zwiekszonych naciskow, wiec maja jeszcze latwiej niz w malarze (poza momentem obrotowym)