MotoNews.pl
  

Carina E - Turbo 4A-FE - Rozważania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostatnio jako ze jezdze troche mocniejszymi autami to jak wsiadam do Cariny czasem brakuje mi tej mocy. I nasunął mi sie pewniem taki mały pomysł.... załozyć Turbine do silnika 4A-FE. Pomysł mi sie ten narodził wsumie dziś i teraz tak czy ktoś o tym juz myslał w którym kolwiek silniku benzynowym w Cari ?? może ktoś coś takiego ma ?? ewentualnie czy da sie coś takiego zrobić w tej standardowej jednostce napędowej jaką jest 1.6 16V w Cari w postaci 116KM ?? Może ktoś ma wieksza wiedze na ten temat niz ja i by mógł sie nią podzielić z forumowiczów ?? . Byłbym wdzięczny .

I niech nikt mi nie wspomina o swapie pisząc ze po co Turbina jak mozna zrobic swap na 2.0 bo nie o to chodzi zeby miec coś co moze miec kazdy .




[ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2008-03-08 23:25:23 ]
  
 

Ludzie poldki uturbiaja, na 3 podporach. Ostatnio sledze projekt golfa III gdzie gosciu sobie turbo wsadzil, na mocy mu nie zalezalo, chcial poprostu miec i tyle
Z remontem na seryjnych tlokach to go ponad 5000zl wyszlo, dmuchac bedzie kolo 0.6 bara co ze 115km zrobi mu 160-170km.
Zawsze mozna isc na hardcore i wszystko zmienic w silniku , ale do soft turbo wystatrczy by byl w stanie tip top.
Wszystko sam zlozyl. Tylko on ma vw o czesci latwo, nawet kolektor chyba z diesla zalozyl, ty bys pewnie musial zezbic.
A potem strojenie musi zrobic ktos obeznany, ze zmiana komputera wtryskow nowy program ponad 2000zl.

Oczywiscie silnik odprezyc






[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2008-03-08 23:58:28 ]
  
 
to ze poldki uturbiają to wiem , mam nawet kumpla co turbo do OHVki włozył ale silnik załatwił w ciągu miesiąca tylko ze on jest w stanie zajechac kazdy silnik. Ma teraz Passata B5 1.8T i juz drugi silnik w nim .

  
 
forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=11026 szkoda ze to nie dziala

Pozatym, pewnie nie dlugo wpadnie kolega Carinus i Ci wszystko powie


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2008-03-09 00:07:50 ]
  
 
Nie działa link na tamtym forum

Ja kiedys Peugeota J5 uturbiłem ale to był 2.5D z którego zrobił sie 2.5TDi i auto do sprzedazy zrobiło prawie 150 000km na tym. Zadnych problemów nie było. A wiem ze auto nadal jezdzi i silnik bez remontu , jak ja sprzedawałem miało 255kkm a teraz ma około 400kkm i raz był turbina wymieniana juz podobno. Silnika benzynowego jeszcze nie miałem okazji "uturbowić" a wiec tak zbieram wszystkie dostepne informacje. Podejrzewam ze wiekszych róznic nie ma.
  
 
Cytat:
2008-03-09 00:08:06, sterciu pisze:
Nie działa link na tamtym forum Ja kiedys Peugeota J5 uturbiłem ale to był 2.5D z którego zrobił sie 2.5TDi i auto do sprzedazy zrobiło prawie 150 000km na tym. Zadnych problemów nie było. A wiem ze auto nadal jezdzi i silnik bez remontu , jak ja sprzedawałem miało 255kkm a teraz ma około 400kkm i raz był turbina wymieniana juz podobno. Silnika benzynowego jeszcze nie miałem okazji "uturbowić" a wiec tak zbieram wszystkie dostepne informacje. Podejrzewam ze wiekszych róznic nie ma.


Silnik z turbina jest bardziej obciazony cieplnie,a w przypadku benzyny extremalnie bardziej.
Twierdze ze bez natrysku oleju na plaszcze tloka zdechnie predzej niz pozniej.
Sprawa druga to mapa ECU bez zmiany parametrow wzbogacania efekt moze byc gorszy niz przed.
Znacznie latwiej zmasturbowac diesla,bo ten juz jest bardziej odporny na obciazenia.
Slowem skutki sa w calosci nieprzewidywalne.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Hemmm... chyba było coś takiego jak 4A-GTE
Pozdro.
  
 
carina jak zauwazylem jest dosc czesto tuningowanym autem w dani i jest tam sporo czesci do nich zerknij na ta strone http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=61404