Układ wydechowy-pytania sugestie etc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W związku z napotkanymi przeszkodami z dopasowaniem dzwieku na tym co mam w aucie czyli kolektor 4-2-1, srodkowy tłumik walker (w dobrym stanie) i koncowym-stan-leczony z 100 razy.
Postanowiłem wykonać sobie cały układ wydechowy od podstaw. w tym celu ściagnełem wymiary z tego co jest w aucie. ale mam dylemat z tym jaką srednice rur dobrać,myslałe o tym aby rura miał grubośc scianki 1,5 mm a srednica wewnetrzna 54 mm, taka ponieważ kolejny wymiar to 57 mm i tu wydaje mi sie juz za duzo,jako bazę słuzy mi strona supersprinta gdzie dla RQB przewidują taką rurę
Image Hosted by ImageShack.us

orginal supersprint 400 pln
oraz taki tłumik
Image Hosted by ImageShack.us

koszt 840 pln,niestety nie moge sobie na to pozwolic ,a szkoda
więc w moim zamysle jest wykonanie takiej rury z kwasiaka i kolanek spawane tigiem,tylko zastanawia mnie to czy w pierwszym odcinku jest cos na ksztalt obejscia,w samochodzie mozna by z tego zrezygnowac bo jest miejsce i puscić rure prosto,i tu mój dylemat czy tak zrobić.poza tym w moim zamysle chce się oprzeć tylko na strumienicy(ułozenie spali i pozbycie sie rezonansu-jaki moze ewentualnie sie pojawić) i koncowym tłumiku,tu wchodzi w gre ulter.i teraz pytanie jaka srednica optymalna i czy koncepcja strumienica ,koncowy jest sluszna??????
acha w watku raczej prosze o wypowiedzi osób mających jakąs wiedze PRAKTYCZO-TEORETYCZNA W TYM TEMACIE a nie pseudo-cwaniaczków którzy chcą błyszczeć
  
 
a co chcesz uzyskać, piękny dziwek, czy prawidłowe odprowadzanie spalin z silnika a jednocześnie większą moc??? to drugie to już trzeba sobie policzyć i pospawać jak wyjdzie z obliczeń...
  
 
Cytat:
2008-03-12 21:24:12, Kamil_K pisze:
a co chcesz uzyskać, piękny dziwek, czy prawidłowe odprowadzanie spalin z silnika a jednocześnie większą moc??? to drugie to już trzeba sobie policzyć i pospawać jak wyjdzie z obliczeń...


supersprint raczej stosując taką rure brał to pod uwagę, dlatego chce sie wzorowac na fotkach poniżej
  
 
wydech panocku to nie tylko rura z "puszkami".
zachodza tam zjawiska falowe i dlatego jest dopasowany pod wzgledem długości i przekroju.
przekroj uzalezniony jest od powierzchni zaworów.
wedech masz z 1 silnika czy juz od dawcy?
Moze tu jest pies pogrzebany?
  
 
Cytat:
2008-03-12 21:29:26, CKsrv pisze:
wydech panocku to nie tylko rura z "puszkami". zachodza tam zjawiska falowe i dlatego jest dopasowany pod wzgledem długości i przekroju. przekroj uzalezniony jest od powierzchni zaworów. wedech masz z 1 silnika czy juz od dawcy? Moze tu jest pies pogrzebany?


wydech mam od dawcy od początku,kurde taka firma jak supersprint chyba wie co na rynek pypuszcza,kolektory tez sięliczy i jakoś na adaptacji od rs zapier.....
  
 
Remik w niedziele bede testowal taką rurę narazie wyspawaną ze zwykłej stali średnica wewnętrzna 51mm, to będę mógł powiedzieć coś więcej z tym że standardowy kolektor z katalizatorem zostają na swoim miejscu. Jak wynik będzie zadawalający to zrobię z nierdzewki fi 51mm ścianka 2mm bo 1,5 jest trochę za cienka
  
 
własnie wyczytałem ze wydech zwieksza sie max 15% więc zastosowanie rury 54 mm bedzie ok.
  
 
remik nie czytasz prv??.....przeciez wydech rs'a ma srednice wewnetrzna 55mm po co kombinujesz???nie ma spawow i bezsensownej zabawy wszystko pasuje idealnie, jak
chcesz sie bawic to dokladny pomiar dlugosci i katow , dluga rura 55/60 , gietarka i wyginanko , spawanie dopiero na koncowkach.... i wyrzuc kata ....


[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2008-03-13 00:01:55 ]
  
 
ehhhh panowie to wyrzucanie katalizatora powtarzacie sobie jak mantre... i co gorsza wierzycie że to pomaga.Naprawde sporo mocniejsze auta od escorta jeżdzą na katalizatorach a nie rzadko nawet dwóch i jakoś tam to nie przeszkadza. Katalizator jak najbardziej zostawiłbym tam gdzie jest (tym samym nie powstanie nie miły efekt dzwonienia kiedy auto wkręca sie na obroty. Zamiast tłumika środkowego niech już będzie nielubiana przez wielu strumienica bo właśnie tam ona powinna sie znajdować a nie w miejscy katalizatora i do tego jakiś przelotowy tłumik końcowy (markowy). Rury zostawiłbym seryjne dla wygody montażu.
A jeśli katalizator ma polecieć to strumienice która ma nieco zaznaczam nieco przejąć jego zadanie w kwestii tłumienia rezonansu przesunąć nieco do tyłu. Z doświadczenia i kilku prób w rożnych autach a jakoś tak sie zawsze zdarzało że miałem auto bez kata wbrew mojej woli musiałem zakładac jakieś pseudo-strumienice zuważyłem że im dłuższa rura poprowadzona była od kolektora do strumienicy tym efekt dzwonienia i rezonansu był mniejszy.
I podstawa na całej długości rura o tej samej średnicy ,żadnego stopniowania to raz i żadnych ostrych zagięć, Spaliny mają mieć swobodny przepływ by nie powstawały dodatkowe niekorzystne zawirowania. A co do średnicy to średnica z rsa wystarczy w zupełności. Zwiększanie jej może zbyt odprężyc wydech co wcale nie poprawi osiągów auta.
  
 
Remargu wszystko się zgadza ,tylko fakt jest taki ze kata nie mam bo mi go ktos włupał,wiem kto ale teraz to mogę,dlatego własnie kombinuje z strumienica,i tak jak piszesz jak najdalej odsunieta od kolektora,smoku zgadza sie z wydechem od rsa,tyle ze mając taki układ i tak musze spawać aby pozbyć sie srodkowego ,więc lepiej wykonac od podstaw, poza tym zastanawiam się czy jestem w stanie wygiąc na ciepło rurę z kwasówki.jesli da rade prac bedzie o wiele mniej bo tylko zakup rury ,palinik i gięcie po podgrzaniu według tego co jest w aucie wtedy tylko jedno cięcie aby wstawić strumienice ,wspawanie grzybka, i podłaczenie końcowego
  
 
kontynułując temat ,zrobiono mi kosztorys materiału i spwania,więc materiał potrzebny to kwota 220 zł wspawanie kolanek i strumienicy to 40 pln ,strumnienica z el-teca 80 pln i jakis w miare dobry wydech (ulter -360 pln)daje nam kwote 700 pln, polerowanie spawów i całości we własnym zakresie,troszke drogo sie zrobiło trzeba tpo przemysleć
  
 
A nie lepiej by ci było kupić cały komplet z nierdzewki prosto do ZETECA? Na angielskim ebayu jest trochę tego. Może wyjść ciut drożej niż 700 pln ale efekt będzie na pewno wyje.... w kosmos. Może warto poczekać dozbierać trochę i kupić naprawdę coś ekstra. Oto co znalazłem klik
oraz klik2
Myślę że za takie cacuszka warto poczekać i dać ciut więcej a efekt bedzie NIEZIEMSKI
  
 
Cytat:
2008-03-13 12:43:49, ARNO pisze:
A nie lepiej by ci było kupić cały komplet z nierdzewki prosto do ZETECA? Na angielskim ebayu jest trochę tego. Może wyjść ciut drożej niż 700 pln ale efekt będzie na pewno wyje.... w kosmos. Może warto poczekać dozbierać trochę i kupić naprawdę coś ekstra. Oto co znalazłem klik oraz klik2 Myślę że za takie cacuszka warto poczekać i dać ciut więcej a efekt bedzie NIEZIEMSKI


ARNO spoko ja juz mam 4-2-1 i teraz dorabiam reszte ,tzn chiałem dorabiac ,bo kupiłem cały kmp z Rs-a więc odpuszczam choc na pewno było by ciekawie ale koszta jednak za duze
  
 
wydech z RSa będzie najlepszy, ale nie dawaj do niego już strumienicy, bo to już mija się z celem i zamuli