Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-17 13:45:40
Nie - ja wsadzilem miedzianą rurke i wsadzilem dwa węze jeden w drugi omijajac przepustnice - ogrzewanie ma sens jedynie w przypadku zimy na rozruchu - pozniej tak jak piszesz w lecie przepustnica sie mocno nagrzewa... Ja to wywalilem bo zimna mieszanka to gęstsze powietrze docierajace do silnika - roznice widac szczegolnie w lecie bo czuc spadek mocy - wieczorem a szczegolnie przy wilgotnym powietrzu jest duzo lepiej (np wieczor nad morzem). Dodatkowo zaleca sie nawet ochlodzenie silnika (termostatem czy wlasnie przepustnicą) w przypadku LPG i to był moj cel. Generalnie mowiac nic nie zyskasz i nic nie stracisz, bo ma to znikomy wplyw na ogólną prace i parametry silnika ![]() Co do czujników - masz MAT czyli na filtrze czujnik temeperatury powietrza wpływającego a przepustnica jest duuuuzo dalej... [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2008-03-17 13:47:16 ] |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-17 14:22:15 czyli na czujniki przy przepustnicy nie ma odłączenie zadnego wpływu? Nie ma tam czujnika temperatury? |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-03-17 14:36:27 W 1,5 czujnik temp. powietrza znajduje się obudowie filtra.
Czujniki temp. płynu chłodzącego - w głowicy. Przy przepustnicy jest tylko czujnik wychylenia przepustnicy. Mnie zastanawia tylko co uzyskasz omijając podgrzewanie przepustnicy. Poza odczuciami subiektywnymi, chyba nic... |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-17 16:31:50
Jak znasz problem EGR-a to mniej wiecej ten sam deseń... |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-17 19:41:19
EGR to napewno zostawiam-przeciez nie działa(jak sprawny) przy przyspieszaniu i nie powinien miec wpływu na osiągi a przy czesciowych obciązeniach redukuje zuzycie paliwa |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-17 23:08:27
uparty jestes jak osioł - dostales 2 konkretne odpowiedzi ode mnie i dalej kombinujesz ![]() proponuje zacząć w takim razie od jakiejś konkretnej literatury albo po prostu wsadzic kawalek węża zamiast przepustnicy i sprawdzic ![]() |
![]() Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2008-03-17 23:45:12 z ta przepustnica to wydaje mi sie ze jest to walka o 0.000005 KM |
profil-usunięty | 2008-03-18 03:32:40
na moje to najlepieej tego nie ruszac po co naprawiac czy omijac cos co nie jest zepsute ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2008-03-18 08:36:39 Oj się ludziska czepiacie człowieka. Jakby nikt nigdy nic nie tykał to nic byśmy o naszych autkach nie wiedzieli.
Niech chłopak wywali podgrzewanie (nic w ten sposób raczej nie zepsuje w aucie) i się pochwali co to dało. Bo teoria teorią a w praktyce może różnie być. Nikt nie sprawdzał więc skąd wiadomo, że to nic nie da? Ma zaparcie i czas niech majstruje. Ja tam chętnie się dowiem jakie są wyniki 'tuningu'. A co do samego podgrzewania to np. w CC 700 w lecie po prostu NALEŻAŁO ściągać tą rurę ogrzewającą przepustnicę bo jeździdełko w upały w ogóle przestawało ciągnąć a na zimę NALEŻAŁO tą rurę zakładać więc może i u nas coś to da. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-03-18 08:44:55 wg mnie nie ma sensu odłączać tych wężyków - przy maksymalnej mocy silnik pochłania ogromne ilości powietrza, które przepływając przez przepustnicę z dużą szybkością nie jest w stanie ogrzać się o więcej niż 0,1 stopnia. Zatem gra nie warta świeczki... |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-18 09:15:13
Przecie napisalem na samym początku ze juz to przerabialem i jezdze juz od roku bez ogrzewanej przepustnicy - i napisalem też ze nic to nie daje - ot tak dla polepszenia humoru mozna sobie pozwolic... |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2008-03-18 11:35:14 a w jaki sposób ta przepustnica jest podgrzewana?? bo jakoś nierozumiem... ![]() |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-03-18 13:28:23 Jak to jak?
Wodą! ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-18 13:32:21
Nie jestes pierwszy który dostrzegł ze jestem uparty ![]() a naczytałem sie juz troche i w LECIE to odłączenie napewno nie zaszkodzi(w starszych silnikach były albo takie zastawki albo termostaty, które jak zimno to sie przestawiało na ssanie powietrza z nad kolektora wylotowego) zreszta zobaczymy-jak cos bedzie nie tak to zawsze mozna podczepic tak jak było pozdrawiam |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-03-18 13:50:41
Nie myl pojęć. Podgrzewanie przepustnicy nie ma najmniejszego związku z pobieraniem ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego. A odpinanie węży uważam za kretynizm i skrajny brak rozrywki. Potem odepnij jeszcze ze dwa przewody WN, w końcu na dwóch cylindrach też sie da jeździć ![]() ----------------- czasem tu zaglądam |
profil-usunięty | 2008-03-18 15:46:25
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-18 16:39:20
nie myle-chodziło mi o to ze podgrzewanie przepustnicy i pobieranie powietrza z nad kolektora ma podobny cel(lepsze odparowanie paliwa i zapobieganie zamarzniecia przepustnicy-w zimie) i skutek-do silnika dostaje sie cieplejsze powietrze-co musi ograniczac moc ![]() poza tym jaki związek ma odpinanie przewodów WN i odpiecie podgrzewania-to dopiero dziwne porównanie ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-18 12:57:49 odłączyłem to podgrzewanie--efektów negatywnych nie zaobserwowałem
Wydaje sie ze samochód szybciej reaguje na dodanie gazu podczas jazdy kolektor i obudowa przepustnicy podczas pracy silnika sa zimne-wrecz lodowato Zmiane bym okreslił jako mniejsza niz przy wycieciu katalizatora a wieksza niz przy wpieciu zworki ![]() po zmianie wydaje mi sie ze espero z wieksza łatwoscia pokonuje wzniesienia--nie zaobserwowałem wzrostu predkosci max-ciagle ok licznikowe 180--elastycznosc na 4 od 60 do 100--12 s-to tyle co stoperem mierzyłem |