MotoNews.pl
  

Jarzma zaciskow df - roznice przod i tyl

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem w trakcie malej rzezby i tknela mnie jedna zaslyszana rzecz - mianowicie czy prawda jest, ze jarzma do dfa przednie i tylne roznia sie jedynie rozstawem srub mocujacych, zas miejsce mocowania samego zacisku jest takie samo? Inaczej mowic, czy do przednich jarzm da sie wlozyc poprawnie tylny zacisk dfa?

Czy jesli ktos ma pod reka przednie jarzma z dfa czy moglby podac rozstaw srub mocujacych?
  
 
pierwszy raz slysze zeby byla roznica miedzy przodem i tylem
  
 
W rozstawie otworow mocujacych jarzma do zwrotnicy tez nie ma roznicy? Nie mialem w reku jednych i drugiech, wiec trudno mi stwierdzic jak jest.
  
 
nie ma różnicy w jarzmach, przód i tył są takie same
  
 
co do rozstawu srob takie same lecz troche sie roznia czym innym
  
 
Ale to juz moze napisz czym jak wiesz
  
 
Cytat:
2008-03-24 08:25:57, Poochaty pisze:
Ale to juz moze napisz czym jak wiesz


przednie są z tłoczonej blachy (cieńsze) a tylnie sa z odlewem (masywniejsze)
  
 
Cytat:
2008-03-24 09:27:11, mar125 pisze:
przednie są z tłoczonej blachy (cieńsze) a tylnie sa z odlewem (masywniejsze)



ale to chyba nie jarzma tylko tarcze kotwiczne.


pozdrawiam specjaliste z Sosnowca
  
 
Napewno są wersje jarzm tłoczone i odlewane.
  
 
Cytat:
2008-03-24 08:25:57, Poochaty pisze:
Ale to juz moze napisz czym jak wiesz



roznia sie srodkiem tym ze w polowie wysokosci jest luk omijajacy piaste w przednie maja grubsza ta czesc a tylnie lekko ciensza i ten luk zakonczony jest zgrubieniem

  
 
Czyli wychodzii, ze rozstaw otworow mocujacych jest taki sam?
  
 

Jarzmo tłoczone z blachy.

Natomiast u mnie są z przodu i z tyłu odlewane. Myślę że to zależało raczej od rocznika, to blaszane jest z 73.
  
 
'71 jezeli to to o ktorym mysle
  
 
No to 71
  
 
Cytat:
2008-03-24 09:42:05, kosa131 pisze:
ale to chyba nie jarzma tylko tarcze kotwiczne. pozdrawiam specjaliste z Sosnowca


Racja,pisząc to miałem na myśli tarcze kotwiczne,mój błąd-nie poświęciłem dość uwagi czytając ten temat.
Ale jak już Pavlus rozwiał Twoje wątpliwości jarzma też są tłoczone .
Bez pozdrowień
  
 
Ty a co Wy sie tak pozdrawiacie.. albo i nie.. ??
  
 
Dobra - wracajac do tematu. Moze ktos wie jak wyglada sprawa w takimr azie z ajrzmami z uno? Podobno pasujad o nich zaciski z dfa, a rozstaw srub mocujacych maja mniejszy wniz w dfie?
  
 
tak wiekszosc starych uno {mk1} mialo zaciski praktycznie identyczne jak 125 i mniejszy rozstaw srub jarzma w stosunku do 125, podobnie starsze ritma, 127 128 itp.

aha rozstaw srub{ten z uno ritmo itp} to 10cm plus minus 1mm bo mierzylem linijka
  
 
Wielkie dzieki za info - w takimr azie poszukuje jarzm z uno wlasnie z takim rozstawem srub. Nie masz moze na zbyciu?
  
 
Cytat:
2008-03-23 16:36:09, Zuraw pisze:
Jestem w trakcie malej rzezby i tknela mnie jedna zaslyszana rzecz - mianowicie czy prawda jest, ze jarzma do dfa przednie i tylne roznia sie jedynie rozstawem srub mocujacych, zas miejsce mocowania samego zacisku jest takie samo? Inaczej mowic, czy do przednich jarzm da sie wlozyc poprawnie tylny zacisk dfa? Czy jesli ktos ma pod reka przednie jarzma z dfa czy moglby podac rozstaw srub mocujacych?



Jarzma tylne od przednich nie różnią sie rozstawem śrub i można je zakładać zamiennie miedzy osiami. Problem pojawia sie jak chce sie w tylne jarzmo montować przedni zacisk, zacisk wejdzie ale klocki wyjdą blachami poza prowadzenie w jarzmie. Tak wiec do przedniego zacisku musi być przednie jarzmo i na odwrót. Chociaż możliwe jest użycie przednich jarzm z tyłu.