Przyczyna niestabilnej pracy silnika na biegu jałowym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem właścicielem Forda Escorta rocznik 1997 z silnikiem ZH 16. Jaka może być przyczyna, że przy ZIMNYM silniku na wolnych obrotach mam niestabilość obrotów silnika tzn. obroty wzrastaja do ponad 2000 obr/min i spadaja prawie do zera, nastepnie znowu gwaltownie rosna do ponad 2000 obr/min itd.??? Czasami silnik gasnie. Po nagrzaniu silnika problem znika i wszystko jest w porządku. Rowniez jazda na zimnym silniku przebiega normalnie.berlin.mariusz@web.de
  
 
Czas zajrzeć do regulatora wolnych obrotów zwanego potocznie krokowcem, użyj wyszukiwarki - hasło krokowy, krokowiec.
Czasem pomaga tylko wymiana na nowy, ale czyszczenie też się sprawdza, choćby na krótki czas.
  
 
ja też mam podobny problem,ale nie aż do tego stopnia.Też skaczą mi obroty jak jest zimny i strasznie mnie to wk...Jak dojadę do mechanika to mi mówi cytuję"Agata wszystko jest O.K.daj spokój jedż do domu".
I tak daję spokój już prawie rok
  
 
klucz płaski albo lepiej oczkowy 7, 3 minuty i słoik z naftą / nitro / co tam jeszcze ropopochodnego jest w domu.
Dziwny ten mechanik.
  
 
Znalazlem wlasnie na forum ze przyczyną moze byc rownież zaworek przewietrzania skrzyni korbowej!?!
  
 
Taa, ale jego awaria częściej objawia się kangurem, tj. problemami z jazdą, gaśnięciem. Profilaktycznie można go sprawdzić (zdjąć wężyk i też wypłukać dziada w benzynie - zero narzędzi), ew. zrobić test pisaka (szukajka), ale obstawiam "krokowiec".
Oczywiście bywa różnie, ale to akurat dość popularna awaria.

Masz klucz siódemkę, benzynę, naftę czy co tam i pół godzinki - poradzisz sobie sam, bez mechanika.

edit: poprzednio pisałem, że 3 minuty - trochę przesada.. za pierwszym razem jest zawsze dłużej, ale to nic strasznego.

Aha jak będziesz płukał "krokowca", to odkręć od niego część z wtyczką i czyść sam zawór. Jak jest mocno zawalony, pomagają patyczki do uszu


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-03-25 02:03:23 ]
  
 
Czasami też mam problem z krokowcem. Wystarczy, że co jakiś czas zaleję Vervy na Orlen'ie i problem znika, wtedy mam spokój na jakieś 2500km.
  
 
Cytat:
2008-03-25 02:01:31, kcprski pisze:
Taa, ale jego awaria częściej objawia się kangurem, tj. problemami z jazdą, gaśnięciem. Profilaktycznie można go sprawdzić ....... [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-03-25 02:03:23 ]

Dzieki za rade! Spróbuje i dam odpowiedż jak poszło