MotoNews.pl
  

[126p] Inna pompa hamulcowa......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!

Jako ze nieznalazlem dostarczajacych wiadomosci tak ze robie nowy temat ...

Panowie zakladajac juz na przodzie tarcze mamy pedal lekko nizej a jak juz z tylu to troche jeszcze spadnie wydajnosc oryginalnej pompy 126p czy ktos z was ma lub kombinuje wstawic do malucha majacego 4 x tarcze jakas inna pompe hamulcowa ??

Podobno pasuje od Uno ale co z jej wydajnoscia ??

POZDRAWIAM
  
 
w kancie są 4 tarcze a i pompa jak malcu jakoś starcza.
  
 
poszukaj - z miesiac - dwa temu byl temat o tym i wyszlo ze z uno bodajze 1.4 ma wieksza srednice tloczka
  
 
Cytat:
2008-03-24 23:19:34, kaza pisze:
w kancie są 4 tarcze a i pompa jak malcu jakoś starcza.


tak Kazik ale jest serwo i dłuższy króciec
  
 
Cytat:
2008-03-24 23:19:34, kaza pisze:
w kancie są 4 tarcze a i pompa jak malcu jakoś starcza.




tak to dziwne w malcu mam servo

DZieki Jago trza szukac pompy unio wiec
  
 
Cytat:
2008-03-24 23:25:50, jaqo pisze:
poszukaj - z miesiac - dwa temu byl temat o tym i wyszlo ze z uno bodajze 1.4 ma wieksza srednice tloczka


dokladnie uno turbo
  
 
Cytat:
2008-03-24 23:52:38, Mariusz126p pisze:
tak to dziwne w malcu mam servo DZieki Jago trza szukac pompy unio wiec



tego co masz a czego nie masz w malcu to już nie wiem, a serwo nie zwiększa wcale wydajności hamulców a jedynie powoduje większy komfort ponieważ nie musisz naciskać tak mocno aby uzyskać ten sam efekt, w samochodach sportowych lub nawet wyczynowych nie ma serwa hamulca w 80% przypadków (nie mówię tu o wrc bo tam nie wiem jak to jest) ale 90% PZMotu jezdzi bez wspomy hampli.
  
 
Nie ma sensu szukać innej pompy hamulcowej.
Jeżeli maluchowska pompa jest sprawna i cały układ hamulcowy to musi wszystko być ok.

Ja u siebie pedał mam bardzo wysoki i biorący dość wysoko(oczywiście na tłoczkach maluchowskich), słyszałem różne teorie, że jak założę hydro łapę to pedał opadnie i będzie brał niżej -jednak nic takiego się nie stało nadal jest wysoki.

U kumpla przy hydro łapie i zaciskach z DF pedał brał nisko i był bardzo niepewny ale wystarczyło że wymieniłem mu pompę chydro(która przepuszczała) zrobiłem ogólny przegląd hamulców, odpowietrzyłem i ma teraz wysoki pedał tak jak u mnie.

Upewnij się, że wszystkie elementy ukadu ham. są sprawne, dobrze odpowietrz i musi hulać.
  
 
Cytat:
2008-03-25 23:45:54, 34 pisze:
Nie ma sensu szukać innej pompy hamulcowej. Jeżeli maluchowska pompa jest sprawna i cały układ hamulcowy to musi wszystko być ok. Ja u siebie pedał mam bardzo wysoki i biorący dość wysoko(oczywiście na tłoczkach maluchowskich), słyszałem różne teorie, że jak założę hydro łapę to pedał opadnie i będzie brał niżej -jednak nic takiego się nie stało nadal jest wysoki. U kumpla przy hydro łapie i zaciskach z DF pedał brał nisko i był bardzo niepewny ale wystarczyło że wymieniłem mu pompę chydro(która przepuszczała) zrobiłem ogólny przegląd hamulców, odpowietrzyłem i ma teraz wysoki pedał tak jak u mnie. Upewnij się, że wszystkie elementy ukadu ham. są sprawne, dobrze odpowietrz i musi hulać.




34 ty masz 4 x tarcze u siebie ?????
  
 
Cytat:
Ja u siebie pedał mam bardzo wysoki i biorący dość wysoko(oczywiście na tłoczkach maluchowskich),



Ale

Cytat:
U kumpla przy hydro łapie i zaciskach z DF pedał brał nisko i był bardzo niepewny ale wystarczyło że wymieniłem mu pompę chydro(która przepuszczała) zrobiłem ogólny przegląd hamulców, odpowietrzyłem i ma teraz wysoki pedał tak jak u mnie.

  
 
seryjna pompa hamulcowa jest za słaba na 4 tarcze. U siebie mam tarczówki tylko z przodu i mimo, że mam nową pompę, nowe tylne tłoczki, wszystko odpowietrzone itd. to pedał jest trochę "gąbczasty"(ale hamuje bdb). Kiedy założy się tarcze na tył to zjawisko się jeszcze powiększa, po prostu pompa jest za słaba.
  
 
Jak przechodzicie badanie techniczne z hydrorekawem podpietym w uklad hamulca noznego?
  
 
Ja mam układ z facetem ze stacji że byłem bez tego (choć to ma krótkie nogi, bo co powiem jak mnie policja skontroluje akurat po powrocie ze stacji diagostycznej)
  
 
ja za to mam 4 tarcze w odróżnieniu do coponiektórych i u mnie blokuje 4 koła jak wcisne pedał hamulca ile sił w podłoge
U Jankiego jest podobnie z tym że o niego pedał Hamulca jest jeszcze wyższy i twardszy niż u mnie, absolutnie żadnych zastrzeżeń nie miał diagnosta ani rzeczoznawca do hampli.
Jeśli jest pompa nowa przewody elastyczne nowe żadnych wycieków i dodatkowo nie ma hydrołapy to taki układ działa bezproblemowo.
  
 
ja nie mówię, że nie blokuje bo jak mam tarcze z przodu to blokuje mi i przy 130 np. ale to, że pedał nie jest już taki twardy przy 4 tarczach jest to nienaturalne
  
 
Cytat:
2008-03-26 14:52:31, Dar00 pisze:
... ale to, że pedał nie jest już taki twardy przy 4 tarczach jest to nienaturalne


w teoretycznej sytauacji skok roboczy pedalu powinien byc zerowy (pominawszy luzy), bo w rzeczywistosci okolo polowa wydatku idzie na pecznienie przewodow elastycznych, i okolo 40% idzie na kasowanie luzow (tarcze maja znacznie mniejszy luz w przeliczeniu na wydatek od bebnow) i 10% idzie na skok roboczy . Liczby oczywiscie w GRUBYM przyblizeniu.

[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2008-03-26 19:09:25 ]
  
 
Odkopie temat.
Dzisiaj na gieldzie na Zeraniu gosciu sprzdajacy czesci z poloneza i do poloneza powiedzial, ze pompa hamulcowa sprzed lucasa jest wlasciwie taka sama jak w maluchu, tylko ze tloczysko ma o 2mm wieksza srednice. Prawda to czy gosciowi sie tylko wydaje?
  
 
Odkopuje tego trupa.
Rozebrałem dość dawno pompę hamulcową w celu wyczyszczenia jej z zewnątrz i pomalowania coby nie rdzewiała, są tam 2 długie sprężyny(jedna twardsza druga miększa) i jest następujący problem, nie pamiętam która idzie na przednią a która na tylną sekcję. Rozbierał ktoś taki wynalazek i jest w stanie poratować??