MotoNews.pl
  

Luz tarczy hamulcowej- dziwna sprawa!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tarcza w przednim prawym kole ma wyczuwalny luz (przy ruszaniu na boki), wydaje mie się ze taki głuchy stukot w czasie jazdy (nierównosci, .który dobiega z tej okolicy to własnie to. wykluczam łożysko bo przy nacisnięciu hamulca (samochód na podnosniku, sciagniete koło) luz ustaje, jakby klocki nie dociskały.
Czy to możliwe?

Na drugiej tarczy (lewe koło) luzu nie ma ale tez okładzina klocków zjechana prawie do zera. Niwrównomiernie sie scierają.
o co chodzi. ? Tarcze tez troche juz zjechane, ostatnio wymieniałem 65000km temu.

Kto coś podpowie. Z góry dzięki.
  
 
ale kiedy ta tarcza ma luz? kiedy koło jest założone czy jak
bo nie rozumiem
  
 
Wez to dokładnie oblukaj, bo to o czym piszesz brzmi podejrzanie. Na zdrowy rozum nie ma takiej możliwości. Ja w każdym razie zaczął bym się bać o swoje życie. Sruby dociskają felgę, a felga dociska tarcze.

[ wiadomość edytowana przez: Mirekm11 dnia 2008-03-30 22:30:03 ]
  
 
na odkreconym kole tarcza moze miec delikatny luzik wtedy sprawdz śrubki na srubokrecik plaski (ja ich wogule niemam). ale jezeli tarcza ma luz na zakreconym kole to ja juz bym nie pojechal tym autem. tarcza jest osadzona na otwoze piasty i szpilkach do ktorych przykrecasz kolo wiec sila zeczy zakrecone kolo dociaga tarcze eliminujac jakiekolwiek luzy.
  
 
no własnie, luzu nie czuję jak koło jest założone i dokręcone, czuc go jak odkręce koło (w prawym kole), w lewym zero luzu.

a moze to lożysko koła. luz jest wyczuwalny kiedy chwytam za piastę i ruszam na boki.
  
 
Bez kola tarcza ma luz - norma - przykrecasz kolo i tarcze razem.

Co do zjechanej jednej strony klockow - prowadnice zacisku lub wezyki przytkane i nie odbija jak nalezy
  
 
tym luzem się nie przejmuj

po przykręceniu koła nie luz jest niwelowany - to normalne jeśli masz zużytą lub wogóle nie posiadasz śrubki montażowej tarczy hamulcowej
  
 
wiem że Slawas1 ma sklep z częsciai, jakie klocki bys polecał niedrogie , tak do 70zł?