MotoNews.pl
5 Wspomaganie fiat 125p (2099/27)
  

Wspomaganie fiat 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy da się zrobić wspomaganie kierownicy w 125p? podobno tak, ale jakie podzespoły wykorzystać? i jak to zrobić?

dzięki ))

cyprys
  
 
Witam, ••Co do tego czy się da to TAK da się sam miałem....
Do wykonania tego będzie potrzebne kompletne wspomaganie od Poloneza a więc: przekładnia kierownicza, pompa z mocowaniem, komplet przewodów ciśnieniowych ze zbiorniczkiem, koło pasowe podwójne, łącznik przekładni z kolumną kierowniczą, pasek klinowy i płyn dextron
Ja osobiście zmieniłem jeszcze wspornik pedałów i kolumnę kierownicy, ale chyba bez tego też się da

Z mocowaniem przekładni raczej problemu nie będzie trzeba zdjąć starą, wyciąć prostokątną dziurę w przegrodzie czołowej i w wsporniku pedałów o ile jej nie wymienisz )
koło pasowe zmieniasz bez problemów.....O ile w fiacie masz silnik poloneza, bo jeśli masz, fiatowski to nie wiem jak jest ( ja miałem silnik poloneza
pompa......hmmmm i tu zaczynają się schody
Oryginalnie pompa mocowana jest do bloku silnika, ja też tak miałem, ale blok zmieniałem i miałem jak nawiercić ) a Ty musisz kombinować w tym nie pomogę
to chyba tyle.....jeśli masz jakieś pytania to pisz śmiało ) postaram się pomóc

Prowadzi się to rewelacyjnie a jak parkuje ehhh...Aż się łezka kręci za fiacikiem

przepraszam za błędy i długość postu




Pozdrawiam
Paweł / kacper97 / Warszawa

[ wiadomość edytowana przez: kacper97_Warszawa dnia 2002-09-08 21:13:51 ]
  
 
Mam rysunek wspornika do pompy. Nie potrzeba nadlewek na bloku - wspornik z blachy 4mm przykręca sie pod łapę silnika, do niego pompę - jak sie sprawuje to nie wiem, ale to dobry pomysł.
Drugi prbl to przegroda i wspornik - bez diaxa sie nie obędzie

Acha - musze sprawdzić ,czy przekładnia od Fiata 132 wejdzie bez ciecia przegrody (prawd. tak) - na 90 %
  
 
Witam wszystkich

Drecza mnie nastepujace pytania.
Chce zalozyc sobie wspomaganie z poloneza. Moge miec nowa pompe, przekladnie zbiornik chlodnice plynu i przewody. Jednak mam fiata 125p z silnikimem z lancuszkiem rozrzadu i odsrodkowym filtem oleju.
I tu jest moj najwiekszy problem jak zalozyc podwojne kolo pasowe? Z tego co patrzylem na rysunku czopy walu wersji z lancuszkiem i wersji z paskiem.
Myslalem zeby zastapic sruby przykrecajace dekielek filtra odsrodkowego spilkami M6 i przykrecac pokrywke nakretkami, a na wystajace szpilki zaklozyc wieniec kola pasowego po wycieciu na tokarce z kola pasowego starego typu piasty i rozwierceniu tych 6 otworow z gwintem M6 tak by otrzymany wieniec z otworami pasownie nasuwal cie na zainstalowane szpilki.
Jest to pomysl czysto teoretyczny nawet nie robilem wstepnych przymiarek ale nie wiem czy to zda egzamin.
A druga rzecz ktora mnie powstrzymuje od dzialania to skad wziasc krutki walek laczacy przekladnie kierownicza z kolumna kierownicy? Czy skrucic stary? Jezeli to jedyne wyjscie to ja podziekuje, nie chce zeby mi sie kierownica ukrecila.Czy moze trzeba jakas kolumne inna miec?
W sklepie pytalem to nie wiedzieli odeslali mnie do bylego polmozbytu.
Moze ktos zakladal takie wspomaganie do fiata ze starym silnikiem?
Z gory dziekuje za wszelkie informacje

Pozdrawiam
  
 
Olo: przekładnia od 132 jest duża, przenajmniej ta Zf-a, chyba że montowali też inne. Z takiej przekładni ściągałem kolumne kierowniczą.
  
 
Cytat:
2003-01-08 20:00:44, Samael pisze:
A druga rzecz ktora mnie powstrzymuje od dzialania to skad wziasc krutki walek laczacy przekladnie kierownicza z kolumna kierownicy? Czy skrucic stary? Jezeli to jedyne wyjscie to ja podziekuje, nie chce zeby mi sie kierownica ukrecila.Czy moze trzeba jakas kolumne inna miec?



Co do pierwszego problemu zapytam się ojca.

drugi - Proponuje udać sie na giełde powinieneś dostać to bez problemu, w tym łączniku są różne rozmiary wieloklinów .......na przekładni jest drobny a na kolumnie gruby i po to on jest

  
 
OLO – dużego prostokątnego otworu w przegrodzie (dokładnie takiego samego, jak seryjnie) , a więc w przypadku jego braku, cięcia przegrody, wsadzenie przekładni od 132 się nie obejdzie – sprawdzone w praktyce.
Poza tym Twój projekt wspornika jest na stronie, ale nie w ACad, ale w przyjaznym pliku graficznym w opisie montażu wspomagania do PN.
  
 
mam kumpla który ma kanta z 83 roku i chciałby założyć mu wspomaganko (na żeraniu za 100 pln komplet!) problem polega na tym że rozrząd ma na łańcuch . wic jak to zrobić?
jakoś nie znalazlem tego w innych tematach.

[ wiadomość edytowana przez: leopold dnia 2003-01-24 13:07:39 ]
  
 
hmm bo chyba nikt tego jeszcze nie zrobił...
Moze jakoś by wziaśc napęd z pompy wody? Ale raczej nie zrobi to dobrze jej ułożyskowaniu...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Wymienić rozrząd z łańcuchowego na paskowy
  
 
problem polega na tym że słyszałem że one są dość nieszczelne po przeróbce?
  
 
Kiedyś miałem PF125 i zmuszony byłem wymienić w nim właśnie rozrząd z łańcucha na pasek. Po wymianie tego "ustrojstwa"(koła pasowe. zimering i inne duperele) nic nieciekło.
Pozdr. BIALY_1987
Ps. Proponuję Ci zmienić tytuł tego postu na:
Wspomaganie w kancie - co z rozrządem?

[ wiadomość edytowana przez: Bialy_1987 dnia 2003-01-23 15:12:44 ]
  
 
jak widać zastosowałem sie do propozycji dzięki i czekam na więcej.
  
 
jak w temacie nie wiem które lepiej zakupić ZF'a czy korea-japonia...silnik poloneza mam nadlewki tylko który typ wspomagania lepszy do fiata zf - zmienie łapę ze starej przekładni i mam ograniczniki na budzie, czy korea-japonia z ogranicznikami w środku przekładni
wiem że temat wspomagania był wałkowany ale tego akurat nie znalazłem
P.S. Czy ktoś może wie jak ustawić zawory w hydrauliku, przy składaniu wszystkiego od zera...???
pzdr.

[ wiadomość edytowana przez: herek dnia 2003-10-24 00:44:05 ]
  
 
mam takie pytanko, czy u was też jak jest zimno to kiera czasami ciężej chodzi, tzn, kręci się przeskokami, ale tylko w pewnych momentach - oczywiście mam wspomaganie!!
  
 
adamdial: proste, naciagnij mocniej pasek, jak jest zimno albo mokro nie naciagniety pasek ma tendencje do ślizgania sie...
  
 
A wlasnie nawiazujac do sprawy wspomagania w DF 125p z silnikiem z napedem walka rozrzadu na lancuszek, nie da sie zalozyc wspomagania nawet jak sie przerobi na pasek a to dlatego ze uchwyt bedzie kolidowal z czujnikiem cisnienia oleju (zasloni miejsce na czujnik), a znajduje on sie w DF dokladnie ma tej wysokosci gdzie nalezy lekko podszlifowac obudowe paska rozrzadu zeby przykrecic dorabiany uchwyt pompy pod jedna ze srubek M6

takie sa moje spostrzezenia, chyba ze sie myle, ale ten czujnik bedzie przeskadzal jak nic
  
 
ano bedzie...
  
 
odpowiedzcie mi na pytanie które wspomaganie lepsze do df'a z silnikiem poloneza!!! zf czy azja
pzdr.
P.S. denerwuje mnie te przyporządkowywanie old topic'ów o podobnej tematyce...
  
 
Chyab ZF jest lepszy... tak slyszalem