MotoNews.pl
  

Świece GM // 2 czy 4 elektrody?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

mam taki maly orzech do zgryzienia. Chce wymienic swiece w omie 2.2 16v. Mialem wstawione jak kupilem boshowskie 3 elektrodowe, teraz mam ngk 1 elektrodowe, ale chce zmienic na oryginal teraz i zastanawiam sie nad 4 elektrodowymi. I tu rodzi sie pytanie czy to dobry pomysl?

Pozdrawiam
  
 
Nic nie zyskasz. 1 elektroda jest tak samo dobra jak 2 albo 3 itd
Lepiej je cześciej zmieniać. W/g mnie oczywiście.
  
 
obilo mi sie ze po zmianie z 1-2 elektrodowej na 4ro wzrosnie temp pracy silnika, ale nie wiem ile w tym prawdy, a jak bylo przy 3 nawet, nie pamietam bo wymienilem ze 2-3 tygodnie po zakupie pojazdu

[ wiadomość edytowana przez: KostaS dnia 2008-04-03 15:47:55 ]
  
 
Odpowiem łopatologicznie. Na pojedynczej kocówce bedziesz miał 1 silną iskrę. Na 4 będziesz miał 4 słabe.
Jak w matmie tak i w PRUNDZIE 1 mocna = 4 słabe.
Kup dobre świece jednoelektrodowe i zmieniaj systematycznie. To zaden wydatek.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Na pojedynczej kocówce bedziesz miał 1 silną iskrę. Na 4 będziesz miał 4 słabe.

Ciekawe rzeczy opowiadasz... chyba spało się na fizyce co?

Iskra zawsze jest tylko jedna

Kolego KostaS - najlepiej stosuj świece takie jakie zaleca producent do danego silnika. Świece to nie jest pole do kombinacji
 
 
Cytat:
2008-04-03 22:22:22, Immo pisze:
Ciekawe rzeczy opowiadasz... chyba spało się na fizyce co? Iskra zawsze jest tylko jedna Kolego KostaS - najlepiej stosuj świece takie jakie zaleca producent do danego silnika. Świece to nie jest pole do kombinacji



No !
Dokladnie.

A tu link fajny:
Swiece wieloelektrodowe
  
 
Cytat:
2008-04-03 22:22:22, Immo pisze:
Ciekawe rzeczy opowiadasz... chyba spało się na fizyce co? Iskra zawsze jest tylko jedna Kolego KostaS - najlepiej stosuj świece takie jakie zaleca producent do danego silnika. Świece to nie jest pole do kombinacji



Staralem sie łopatologicznie i obrazowo - a, że nie wyszło ...bywa rózne. Generalnie wiemy co w trawie piszczy..
  
 
Dzieki wszystkim za cenne wskazówki
  
 
najlepsze ze znanych mi rozwiązań to dobre jedno elektrodowe świece, systematycznie wymieniane

wielo elektrodowe są teoretycznie trwalsze, ale za to mieszanka paliwo + powietrze ma "trudniejszy dostęp" do iskry, najłatwiej zauważyć negatywne efekty działania takich świec na mocno zużytych silnikach i w trudnych warunkach (ujemne temp)

......z autopsji

pzdr.