MotoNews.pl
  

[125]Jak dobrze wyregulować zawory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam słyszałem kilka metod ustawiania zaworów:
-na mijankę
-na znaki na kole pasowym (?!)
-na śrubokręt
i ta ostatnia mnie ciekawi. Wykręcam świece z 1 wkładam w jej miejsce śrubokręt i przepycham fure (bo każdy z kumpli pojechał do Irlandi) aż śrubokręt będzie najwyżej. Wtedy ustawiam na 4 garze ssący 0,15 wydechowy 0,20 (koniki mam wyszlifowane). Dobre to jest ? Pytam bo klawiatura tłucze a ustawiałem na mijanke i chyba mi nie poszło

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2008-04-09 15:17:52 ]
  
 
Powinieneś ustawiać na mijanie się zaworów. Jeżeli masz wyrobioną klawiaturę to nie dużo zdziałasz, luz mierzony za pomocą szczelinomierza nie będzie tym faktycznym dla zaworów. Możesz spróbować ustawić ciaśniej niż książka:

ssący: 0,20mm
wydechowy: 0,25mm

Koniki masz wyszlifowane? czyli są gładkie - zrobione? To jak miałeś wybite i zeszlifowałeś to w tej chwili powinieneś ustawić luzy zaworowe wymiar książkowy.

pozdr.

PS. Najlepiej zakup nową klawiaturę.

[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2008-04-06 12:29:41 ]
  
 
Zeszlifowałem troszke tylko bo miałem minimalne wgniecenia. Problem lezy raczej w tym ze ja żle ustawiłem na mijanke i sposób z śrubokrętem wydaje mi sie lepszy i dokładniejszy che tylko wiedzieć czy dobrze kumpel mi opisał ten sposób. fura ma przejechane 76tyś nie widze sensu w kupowaniu nowej klawiatury
  
 
Nikt nie ustawiał tym sposobem?
A na znaki na kole pasowym?
  
 
Jedyna słuszna jest metoda na mijankę.
zawory mijają się na:
1 sprawdzamy na 4
3 sprawdzamy na 2
4 sprawdzamy na 1
2 sprawdzamy na 3
Metoda ze śrubokrętem poza oczywistą wadą, jaką jest możliwość porysowania gładzi uszkodzenia gwintu świecy i tłoka, nie ustala na którym cylindrze jest praca a na którym współotwarcie. Tak samo zresztą jak metoda na "znak".
  
 
Ustawiłem na mijanke z kumplem co miał 3 maluchy Okazało sie ze jednak mój wześniejszy sposób był zły... Ustawiałem jak łopateczki sie mijały ale jak były mniejwięcej pośrodku siebie a tu trzeba ustawiać jak ssący kończy suw a wydechowy zaczyna, luzy były koszmarne teraz jest gitara ale i tak coś mi stuka niemiłosiernie od strony pompy, albo pierwszy zawór albo coś z pompa...
  
 
Nie wiem gdzie się podpiąć więc robię to w pierwszym temacie który znalazłem.
Jak się ustawia zawory w SC 900?
Może temat podobny już jest to poproszę o jakieś linki. Kiedy i gdzie ma się mijać i na którym wtedy ustawiać?
Czeka mie to jutro a wiem tylko jak to się robi w malanie?
  
 
W SC900 sie nie ustawia, bo jest hydraulika. Chyba, ze zmieniales klawiature na mechaniczna?
  
 
w mercedesach jest cos jak by zgrubna regulacja
tzn że najpierw regulujemy ręcznie jak w malcu np po naprawie silnika a potem to już hydraulika utawia w SC może być podobnie
  
 
Cytat:
W SC900 sie nie ustawia, bo jest hydraulika



A coś mogło w tej hydraulice paść bo strasznie klepie jak się odpali. Potem jak się zagrzeje to trochę mniej klepie.
  
 
Cytat:
2009-01-13 10:22:20, 34 pisze:
A coś mogło w tej hydraulice paść bo strasznie klepie jak się odpali. Potem jak się zagrzeje to trochę mniej klepie.



szklaneczki do wymiany, albo olej ujowej jakości
  
 
Cytat:
albo olej ujowej jakości



Olej rzeczywiście dawno nie widział kompleksowej wymiany.
Ale że samochód ma apetyt na branie oleju można by powiedzić że na bierząco jest tak jakby wymieniany.
Samochód jeździ w pizzeri dziennie robi 200 km czyli w tygodniu jakieś 1400 km i na to bierze około 1l oleju. Może filtr oleju już nie daje rady i się zapycha ograniczając właściwe smarowanie?

Czym więcej pomysłów mi napiszecie tym więcej jutro zdziałam

[ wiadomość edytowana przez: 34 dnia 2009-01-13 23:39:00 ]
  
 
dolewanie to nie wymiana ktoś mądry już chyba kiedyś tak robił na forum
  
 
Zdaję sobie z tego sprawę ale taki już los autka służbowego, którym co chwilę jeździ ktoś inny. Skupmy się na szukaniu usterek a nie na tym co ile należy wymieniać olej.
Jutro mam cały dłuuuugi dzień na grzebanie i chę zrobić jak najwięcej i każda rada związana z tym autem będzie tutaj na miejscu.
  
 
Najpierw zmień olej z filtrem.
  
 
Od tego zacznę. Zastanawiam się też czy nie zapodać mu przy wymianie oleju jakiegoś motodoktora?
  
 
Olej wymieniony, dolany motodoctor, wymieniony filtr oleju( o dziwo zawsze jak wykręcałem filtr wylewało się z niego trochę oleju, a z tego nie polacioło nic) ale filtr od środka był usmarany olejem, tylko że było go bardzo mało.
Stuka nadal, przy pomocy wężyka obsłuchałem pokrywę zaworów i stuki wyraźnie dobiegają z pod pokrywy w okolicach korka wlewu oleju.
Jutro zedejmuję pokrywę.
Na co zwrócić szczególną uwagę, co obadać i jak? Coś się tam w razie czego wymienia?
  
 
Cytat:
2009-01-14 19:42:30, 34 pisze:
dolany motodoctor



Poj*balo cie do reszty??????????

Motodoktor to gowno. Zalepia kanaly olejowe i filtr. jak chcesz zatrzec silnik to jezdzij z tym dalej
  
 
Witam!!!

Czy ktoś jest w stanie polecić warsztat w Warszawie, w którym ustawią jak trzeba zawory w mej czerwonej strzale? Bylem rano w dwóch i w jednym mnie pogoniono, bo robią tylko poniemieckie klunkry, a w drugim chłopiec zaśpiewał sobie zaporową kwotę

Czy fiatowskie płytki są zamienne z Volvoskimi? (wiem, że te od VLV są np. jeszcze w Oplach, Isuzu itp]

Pozdrawiam

EDIT: Dodam, ze chodzi o Volvo 480 1.7. Rozrzad na plytkach.

[ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2009-01-15 11:13:46 ]
  
 
Cytat:
2009-01-15 11:11:32, el_comendanto pisze:
Poj*balo cie do reszty?????????? Motodoktor to gowno. Zalepia kanaly olejowe i filtr. jak chcesz zatrzec silnik to jezdzij z tym dalej



Wnosząc po tym:

Cytat:
2009-01-14 19:42:30, 34 pisze:
...( o dziwo zawsze jak wykręcałem filtr wylewało się z niego trochę oleju, a z tego nie polacioło nic) ale filtr od środka był usmarany olejem, tylko że było go bardzo mało. ...



To tam i tak już jest wszystko zatkane.

Ja bym teraz wlał czegoś do płukania silników, zmienił olej (Oczywiście razem z filtrem) jeszcze raz. A jak nie pomoże to trzeba by cały silnik rozebrać i wypłukać wszystkie kanały.